کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نرخ خدمات پستی خارجی زمینی منتشر شد


کد خبر : ۴۱۵۲۹پنجشنبه، ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۵:۵۶۱۱۸۳ بازدید

شرکت ملی پست نرخ خدمات پستی خارجه زمینی را در انواع مرسولات و با تفکیک کشورها از گروه یک تا سه اعلام کرده است.

شرکت ملی پست نرخ خدمات پستی خارجه زمینی را در انواع مرسولات و با تفکیک کشورها از گروه یک تا سه اعلام کرده است.

شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران با انتشار اطلاعیه‌ای در سایت خود نرخ انواع خدمات پستی خود را در مناطق داخلی و برون مرزی را اعلام کرده که بر اساس آن تعرفه خدمات پستی شرکت پست به مقاصد خارجی و از راه زمینی در مورد انواع خدمات و نامه‌ها و مرسولات به این ترتیب است:  

نرخ نامه‌های عادی تا ۵۰۰ گرم به ترتیب برای کشورهای مقصد در  گروه‌های یک تا سه به ترتیب ۱۱۷۰۰۰، ۱۵۰۰۰۰ و ۲۲۲۵۰۰ ریال از ۵۰۱ گرم تا ۱۰۰۰ گرم نیز به همین ترتیب ۱۷۳۰۰۰، ۲۲۱۵۰۰ و ۳۲۷۰۰۰ ریال است. همچنین در رده وزنی ۱۰۰۱ تا ۲۰۰۰ نیز این نرخ برای کشورهای گروه یک تا سه به ترتیب ۲۲۵۰۰۰، ۲۸۷۰۰۰ و ۴۲۵۰۰۰ ریال تعیین شده است.

برای ارسال مطبوعات عادی نیز شرکت پست رقم ۸۱۵۰۰، ۱۰۴۷۰۰ و ۱۵۴۰۰۰ ریال را برای گروه‌های مختلف در رده وزنی تا ۲۵۰ گرم تعیین کرده است. از ۲۵۱ تا ۵۰۰ گرم نیز این رقم به ترتیب ۱۰۶۰۰۰، ۱۳۵۰۰۰ و ۲۰۰۰۰۰ ریال است. از ۵۰۱ تا ۱۰۰۰ گرم نیز ارقام ۱۳۹۰۰۰، ۱۷۶۰۰۰ و ۲۶۲۰۰۰ ریال در نظر گرفته شده است. هر مطبوع عادی تا وزن ۲۰۰۰ گرم نیز برای گروه‌های یک تا سه به ترتیب با ارقام ۱۷۹۰۰۰، ۲۲۹۰۰۰ و ۳۴۰۰۰۰ ریال قابل ارسال است.

در مورد نامه‌های سفارشی نیز تا ۵۰۰ گرم مبالغ ۲۰۸۰۰۰، ۲۴۰۰۰۰ و ۳۰۸۰۰۰ ریال برای کشورهای گروه یک تا سه در نظر گرفته شده است. برای مرسولات تا ۱۰۰۰وزن گرم نیز به ترتیب ۳۰۶۰۰۰، ۳۵۳۰۰۰ و ۴۵۱۰۰۰ ریال و برای مرسولات ۱۰۰۱ تا ۲۰۰۰ گرم نیز مبالغ ۳۹۷۰۰۰، ۴۵۹۰۰۰ و ۵۸۸۰۰۰ ریال به عنوان کارمزد تعیین شده است.

در مورد مطبوعات سفارشی نیز مطبوعات تا وزن ۲۵۰ گرم برای گروه‌های یک تا سه به ترتیب ۱۴۴۰۰۰، ۱۶۷۰۰۰ و ۲۱۴۰۰۰ ریال تعیین شده است. در وزن ۲۵۱ تا ۵۰۰ گرم نیز مبالغ ۱۸۸۰۰۰، ۲۱۷۰۰۰ و ۲۷۸۰۰۰ ریال مشخص شده است. همچنین برای مطبوعات سفارشی از ۵۰۱ تا ۱۰۰۰ گرم نیز باید به ترتیب گروه‌ها مبالغ ۲۴۴۵۰۰، ۲۸۳۰۰۰ و ۳۶۲۰۰۰ ریال پرداخت شود. از ۱۰۰۱ تا ۲۰۰۰ گرم نیز به ترتیب نرخ خدمات پستی ۳۱۸۰۰۰، ۳۶۷۰۰۰ و ۴۷۰۰۰۰ ریال است.

برای کیسه‌های سفارشی نیز با احتساب هرکیلو و کسر آن تا سقف ۵ کیلوگرم به مقصد کشورهای سه گانه  به ترتیب ۸۵۵۵۰۰، ۱۳۱۴۵۰۰و ۲۸۸۵۰۰۰ ریال است. در بسته مازاد بر ۵ کیلوگرم برای هرکیلوگرم و کسر آن به ترتیب ارقام ۱۲۸۰۰۰، ۱۹۷۰۰۰ و ۴۳۳۰۰۰ ریال باید پرداخت شود.

همچنین برای بسته‌های کوچک سفارشی نیز بسته‌های تا ۵۰۰ گرم به ترتیب ارقام ۱۹۴۷۵۰، ۲۲۶۲۵۰ و ۳۰۱۰۰۰ تعیین شده است. از ۵۰۱ تا ۱۰۰۰ گرم به ترتیب ۲۸۷۰۰۰، ۳۳۳۵۰۰ و ۴۴۲۰۰۰ ریال و از ۱۰۰۱ تا ۲۰۰۰ گرم نیز مبالغ ۳۷۲۵۰۰، ۴۳۱۵۰۰ و ۵۷۴۰۰۰ ریال معین شده است.

شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران برای خدمات امانت سفارشی خود برای هر کیلوگرم و کسر آن به ترتیب مقاصد کشورهای گروه یک تا سه ۴۵۸۰۰۰، ۶۵۵۰۰۰ و ۸۷۸۰۰۰ ریال است. بسته‌های امانت سفارشی مازاد بر یک کیلوگرم و کسر آن نیز به ترتیب ۱۳۷۰۰۰، ۱۹۶۵۰۰ و ۲۶۴۰۰۰ ریال است.

به گزارش ایسنا، کشورهای مقصد که در هرکدام از گروه‌های یک تا سه قرار می‌گیرند به ترتیب زیر است:

گروه یک شامل کشورهایی همچون آذربایجان، آلبانی، اردن، امارات، بحرین، بوسنی، سوریه، عمان، عراق، قطر، کویت، لبنان، مقدونیه و یمن، ازبکستان، افغانستان، استونی، اسلوواکی، اسلوونی، الجزایر، اوگاندا، بلاروس، بلغارستان، بنگلادش، پاکستان، تانزانیا، ترکمنستان، ترکیه، چک، سریلانکا، عربستان، کرواسی، گرجستان، لوگزامبورگ، لهستان، لیتوانی، مغولستان، مصر، مولداوی و هندوستان است.

گروه دوم در جدول تقسیم‌بندی کشورها شامل اکراین، پرتغال، تاجیکستان تونس روسیه رومانی زامبیا، ساحل عاج سنگاپور سومالی، صربستان، قبرس، قرقیزستان، قزاقستان، کامبوج، کره جنوبی، کره شمالی، کنگو، کومور، لتونی، لیبی، مالت، مالدیو، مالزی، مجارستان، مراکش، موریس، نیکاراگوئه، یونان، آلمان، اتریش، اتیوپی، اسپانیا، انگلستان، اندونزی، ایتالیا، ایرلند شمالی، بلژیک، پاراگوئه، تایلند، دانمارک، ژاپن، چین، سودان، سوئد، سوئیس، سنگال، غنا، فرانسه، فنلاند، فیلیپین، ماداگاسکار، نروژ، نیجریه، هلند و هنگ کنگ و ویتنام است.

گروه سوم نیز شامل کشورهایی همچون آرژانتین، آفریقای جنوبی، آمریکا، اروگوئه، استرالیا، اکوادر، برزیل، بوتسوانا، بورکینافاسو، پرو، تایوان، دومنیکن، زیمباوه، شیلی، کاستاریکا، کانادا، کلمبیا، کوبا، کنیا، گینه، لیبریا، مکزیک، نیجر، نیوزیلند، ونزوئلا، ژاپن، غنا و نیجریه است.

کشورهایی که در هیچکدام از گروه‌های فوق نمی‌شاند در گروه ۲ قرار می‌گیرند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها