کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ضوابط جدید نمای ساختمان در تهران


کد خبر : ۴۱۵۰یکشنبه، ۱۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۱:۴۲۴۲۰۲ بازدید

قائم‌مقام معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، ارائه نقشه نمای ساختمان را شرط صدور پایان کار عنوان کرد و از اجرای این طرح از ابتدای امسال خبر داد.

به گفته قائم‌مقام معاونت شهرسازی و معماری، همخوانی نمای ساختمان با محل جغرافیایی، استفاده از رنگ‌های دارای هارمونی با ساختمان‌های مجاور و رعایت سقف 40 درصدی در استفاده از نمای شیشه‌ای ساختمان‌ها، سه ضابطه جدید در دستورالعمل نقشه نمای ساختمان‌ها است که از سوی شهرداری تهران برای صدور پایان کار به دفاتر خدمات الکترونیک ابلاغ شده است.

  مجتبی طبقی قائم‌مقام معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران درباره جزئیات اجرایی این دستورالعمل اظهار کرد: این دستورالعمل برای مالکانی است که از ابتدای امسال تقاضای پروانه ساخت داده‌اند، البته دست مهندسان معمار در نمای ساختمان باز است و فقط یکسری احکام ایجابی و سلبی ارائه شده که موجب منع یا توصیه مواردی است. طبقی اضافه کرد: به عنوان مثال استفاده بیش از 40 درصد از شیشه در نمای ساختمان منع و بهره‌گیری از رنگ‌هایی که با ساختمان‌های مجاور هارمونی داشته باشند، توصیه شده است.  او همچنین هماهنگی میان نمای ساختمان با محیط جغرافیایی را بند دیگر این دستورالعمل عنوان کرد و افزود: نمای ساختمان باید با محل جغرافیایی همخوانی داشته باشد و نقشه‌های ساختمانی که ارائه می‌شوند باید با توجه به محل جغرافیایی خود باشند و به این امر رسیدگی می‌شود. او در خصوص تسهیلات تشویقی رعایت ضوابط نمای ساختمان نیز گفت: هنوز تسهیلات تشویقی به تصویب شورای شهر نرسیده و در صورتی که امسال به تصویب شورای شهر برسد از سال آینده اجرایی خواهد شد.  او ادامه داد: البته برخی مصوبات قبلی شورای شهر تسهیلاتی دارد که اگر هر کدام از مالکان شرایط لازم را احراز کنند، می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند. به گزارش «دنیای اقتصاد» تصویب نشدن تسهیلات تشویقی رعایت ضوابط نمای ساختمان تاکنون در حالی است که در ماه‌های پایانی سال گذشته مدیر کل شهرسازی و طرح‌های شهری وقت معاونت شهرسازی و معماری از تدوین تسهیلات تشویقی ضوابط نما تا ابتدای امسال خبر داده بود. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها