کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

واقعیت ماجرای تحصن 55 روزه برای دریافت درصد جانبازی


کد خبر : ۴۱۴۸۸چهارشنبه، ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰:۰۷۵۲۱ بازدید

یکی از رسانه ها با انتشار تصویری از تحصن 55 روزه فردی در مقابل دفتر کمیسیون پزشکی بنیاد شهید نوشته است که فردی مدعی جانبازی در ...

یکی از رسانه ها با انتشار تصویری از تحصن 55 روزه فردی در مقابل دفتر کمیسیون پزشکی بنیاد شهید نوشته است که فردی مدعی جانبازی در دوران دفاع مقدس است و از دانشجویان خواسته که زبان او برای گرفتن حقش باشند.
 
دکتر غلامرضا طائبی، رئیس کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتگو با پایگاه خبری حیات، اظهار داشت: رزمندگانی که به خاطر دفاع از سرزمین و دینشان از همه چیز گذشتند و به جبهه رفتند برای ما عزیز هستند و ما تمام تلاش خود را می کنیم تا ذره ای از حقشان پایمال نشود.
 
طائبی با اشاره به خبر منتشر شده در ارتباط با تحصن فردی با ادعای جانبازی در مقابل دفتر کمیسیون پزشکی بنیاد شهید، تصریح کرد: فقدان مدارک پزشکی لازم مبنی بر مجروحیت ایشان و نیز عدم تایید شورای عالی پزشکی یگان نظامی که ایشان را به جبهه اعزام کرده است، دو عاملی هستند که دست کمیسیون را برای احراز جانبازی این بزرگوار بسته است. 
 
وی افزود: پرونده این فرد دو بار مورد بررسی قرار گرفته ولی مصدومیتشان از سوی پزشکان احراز نشده است، همچنین، ضمن راهنمایی های لازم از ایشان خواسته شد که نظر شورای عالی پزشکی سپاه را در مورد مصدومیتشان دریافت کند تا به استناد آن و با استفاده از مفاد قانونی برنامه ششم توسعه نسبت به حل مشکل اقدام شود که تاکنون چنین مستنداتی را نیز ارائه نکرده اند.
 
اساس تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران تکریم جامعه معزز شاهد و ایثارگر و رسیدگی به مشکلات و مسایلی است که پیش رو دارند. در همین راستا، از جمله وظایف بنیاد شهید تعیین درصد برای رزمندگانی است که در جبهه حضور یافته اند و مصدوم شده اند تا بتواند در چارچوب قانون به وظایفی که در قبال جانبازان بر عهده دارد عمل کند.
 
بنابراین، برای تعیین درصد جانبازی کمیسیونی تشکیل شده است که بر اساس استانداردهای پزشکی و حقوقی، مصدومین شیمیایی و غیر شیمیایی جنگ را تعیین درصد می کند و این عزیزان بر این اساس از یک سری حمایت ها و کمک ها که در قانون مشخص شده است بهره مند می شوند.
 
دکتر غلامرضا طائبی رئیس کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه به خبرنگار حیات گفت: در زمینه صدور درصد جانبازی مفاد صریح و روشن قانونی وجود دارد که به هیچ وجه نمی توان آن را نادیده گرفت و بدون طی مراحل آن اقدام به صدور درصد جانبازی کرد، "بر اساس ماده 87 قانون برنامه ششم توسعه، موضوع تعیین تکلیف کلیه مشمولان قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران تاکید دارد که یگان های اعزام کننده نهاد های متولی موظفند، گواهی مورد نیاز افراد مشمول این ماده و صورت سانحه را به کمیسیون احراز بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه نمایند، ضمن اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف است، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس که صورت سانحه بالینی همزمان مجروحیت را ندارند، اما مجروحیت آن ها توسط کمیسیون پزشکی نهاد اعزام کننده( نیروهای مسلح) احراز می شود را به عنوان جانباز تلقی کنند."



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها