کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جمع‌آوری بن‌سای و لاکی‌بامبو به کجا رسید؟


کد خبر : ۴۱۴۸۳چهارشنبه، ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۰:۳۸۳۰۷۰ بازدید

رییس اتحادیه فروشندگان گل از جمع آوری کامل انواع لاکی‌بامبو از گل فروشی‌ها خبر داد و گفت: در زمینه بن‌سای نیز پیش از این یک واردکننده با ...
جمع‌آوری بن‌سای و لاکی‌بامبو به کجا رسید؟جمع‌آوری بن‌سای و لاکی‌بامبو به کجا رسید؟

رییس اتحادیه فروشندگان گل از جمع آوری کامل انواع "لاکی‌بامبو" از گل فروشی‌ها خبر داد و گفت: در زمینه "بن‌سای" نیز پیش از این یک واردکننده با مجوزهای دریافت شده به واردات در این بخش پرداخته بود که هنوز محصولات او در بازار وجود دارد.

اکبر شاهرخی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: گل‌های لاکی‌بامبو به دنبال هشدارهای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از تمام گل فروشی‌ها جمع آوری شده است اما همچنان ممکن است که برخی افراد که عضو اتحادیه ما نیستند در تلگرام یا سر چهارراه‌ها به فروش چنین گیاهی بپردازند که قطعا واحدهای دارای جواز چنین کاری را انجام نمی دهند.

وی همچنین اظهار کرد: برهمین اساس اکنون قیمت این گیاه تا حدی افزایش پیدا کرده و در شرایطی که در گذشته هر شاخه لاکی بامبو قیمتی حدود ۲۵ هزار تومان داشت، اکنون به حدود ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان رسیده است.

رییس اتحادیه فروشندگان گل همچنین تاکید کرد: اتحادیه فروشندگان گل واحدهایی که نسبت به فروش این گیاه اقدام کنند را جریمه خواهد کرد.

شاهرخی در عین حال گفت: حتی اکنون بسیاری از همکاران ما از این که جلوی فروش لاکی بامبو گرفته شده تا حدی خوشحال هستند، چرا که در گذشته واردات این گیاه از چین و تایلند در شرایطی صورت می‌گرفت که در موارد متعدد پس از خرید این گیاه مشتریان بارها به گل فروشی‌ها مراجعه کرده و گلایه داشتند که گیاه مربوطه زرد شده یا ریشه نمی‌دهد.

رییس اتحادیه فروشندگان گل با بیان اینکه بن سای جزو گل‌های پرطرفدار محسوب می‌شود، گفت: اگر شرایطی ایجاد شود که امکان واردات قانونی این گیاه وجود داشته و همکاران ما بتوانند نسبت به فروش آن اقدام کنند اتفاق مثبتی رخ داده است، چرا که همچنان این گل در ایران پرطرفدار است و نمونه‌های ایرانی توان رقابت با نمونه‌های خارجی این گیاه را ندارند.

به گزارش ایسنا، دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران پیش از این از اجرای طرح جمع‌ آوری انواع بن‌سای و لاکی‌بامبو از سطح فروشگاه‌ها و گل‌فروشی‌های تهران از روز  ۱۱ شهریور ماه خبر داده بود.

علی اکبر پوراحمدنژاد علت این موضوع را آفت‌های موجود در این گیاهان و ضرری که برای صنعت کشاورزی کشور دارد دانسته و گفته بود ورود آفات به واسطه این گیاهان می‌تواند مکانیزم کشاورزی کشور را به خطر انداخته و خساراتی جبران ناپذیر داشته باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها