کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تعطیلی بازار طلای تهران به مناسبت ایام محرم


کد خبر : ۴۱۳۱۰چهارشنبه، ۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۱:۲۶۷۵۵ بازدید

همزمان با سالروز شهادت سیدوسالار شهیدان، بازار تهران از جمله بازار طلا همچون سنوات گذشته به مدت 6 روز از فردا پنجشنبه تعطیل خواهد بود.

بازار تهران این روزها رنگ بوی غم اندوه به خود گرفته و پارچه های سیاه و بیرق‌های عزا، در جای جای بازار برافراشته است و تکایا و هیئات با برگزاری مراسم عزاداری در بازار تهران در سوگ خامس آل عبا بر سرو سینه می زنند.

بر همین اساس طبق سنت هرساله  بازار تهران در این ایام تعطیل شده و دسته جات عزاداری و هیأت های سینه زنی در بازار تهران به سوگواری پرداخته و همچو دیگر آحاد مردم، اصناف و بازاریان نیز عزادار سید الشهدا حضرت امام حسین علیه السلام و هفتاد و دو تن از یاران باوفایش باشند.

بازار طلای تهران نیز در همین راستا از فردا پنجشنبه به مدت 6 روز تعطیل بوده و در این ایام اهالی این صنف به سوگ سیدوسالار شهیدان و اصحاب ایشان خواهند نشست.

بر پایه این گزارش بازار تا روز سه شنبه 11 مهرماه تعطیل بوده و کلیه واحدهای صنفی بازار طلای تهران از جمله پاساژهای بنکداری، پله آهنی(راسته آبشده فروشان)، بازار طلا و جواهر سبزه میدان و کلیه طلافروشان راسته بازار تهران بسته خواهند بود.

"سید محمود شربیانی" عضو هیئت مدیره پاساژ حکیم هاشمی نیز با اعلام این مطلب افزود: همه ساله بازار تهران از هفتم محرم تا سوم امام تعطیل بوده و صنوف مختلف بازار تهران از جمله بازار طلا به عزاداری پرداخته و طبق سنتی دیرینه دسته جات سوگوار در بازار تهران به حرکت در خواهند آمد.

وی با اشاره به عزاداری اهالی صنف طلا و جواهر در بازار طلا افزود: بازار طلای تهران از فردا 6 مهرماه تا روز سه شنبه 11 مهرماه به مدت 6 روز تعطیل می باشد و روز چهارشنبه و پنجشنبه هفته ی آتی بازار طلا باز خواهد بود.

براساس گزارش سایت طلا با توجه به افت حجم خرید و فروش در بازار طلای تهران در این روزها برخی از کسبه این بازار زودتر به تعطیلی بازار در این ایام اقدام کرده اند و امروز چهارشنبه اکثر واحدهای پله آهنی که معاملات آبشده در آن صورت می گیرد و برخی از کسبه بازار طلا تعطیل بودند.

گفتنی است در بازار طلای تهران امسال نیز مانند سالهای قبل دو هیئت عزاداری یکی هیئت طلافروشان واقع در پاساژ اردیبهشت و دیگری هئیت کارگران صنف طلا و جواهر واقع در کوچه تکیه دولت برقرار بوده و پذیرای عزاداران حضرت اباعبدالله و شهدای کربلا خواهد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها