کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

عراق، دومین مقصد صادراتی کالاهای ایرانی


کد خبر : ۴۱۲۲۸سه شنبه، ۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱:۳۹۵۷۸ بازدید

بر اساس آخرین آمارها، عراق با 2 میلیارد دلار واردات از ایران در چهار ماه نخست سال جاری، دومین مقصد صادراتی کالاهای ایرانی به شمار می‌آید.

ناصر بهزاد، رایزن بازرگانی ایران در عراق با اشاره به پیش‌بینی افزایش 8 درصدی در ارزش صادرات ایران به عراق در شش ماه? اخیر گفت: بالغ بر 3 میلیارد دلار صادرات ایران به عراق در شش ماه? نخست سال پیش‌بینی می‌شود که این افزایش از صدور کالاهایی چون محصولات کشاورزی، ماشین‌آلات و وسایل مکانیکی، ادوات برقی و دارو ناشی می‌شود و همچنین مواد غذایی مانند رب، ماکارانی و آرد، فرآورده‌های لبنی، محصولات پتروشمی و روان‌کننده‌های صنعتی نیز در زمر? محصولات پر رونق صادراتی به کشور عراق قرار دارد.

بهزاد در خصوص آمار تجارت خارجی عراق افزود: واردات عراق از کشورهای مختلف، سالانه 30 میلیارد دلار است و به تفکیک، چین 28%، ترکیه 27% و ایران 24% در جایگاه اول تا سوم کشورهای صادرکننده به عراق ایستاده‌اند که اگر صادرات خدمات فنی و مهندسی و میعانات گازی به آن اضافه شود، سهم ایران با ترکیه برابری خواهد کرد همچنانکه امسال برای اولین بار صادرات گاز به عراق را با روزانه 12 میلیون مترمکعب آغاز کردیم.

وی در ادامه گفت: قیمت سران? هر تن کالای صادراتی ایران به عراق 500 دلار است که در مقایسه با 350 دلار سران? کل صادرات ایران، ارزش بالاتری را نشان می‌دهد.

بهزاد در خصوص چهل و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی بازرگانی عراق اظهار داشت: این نمایشگاه به عنوان مهم‌ترین رویداد بازرگانی عراق قلمداد شده و 20 کشور دنیا چون آلمان، آمریکا، ایران، کره، اوکراین، قطر، فرانسه، لبنان، سوریه و .... در آن حضور خواهند داشت و در زمینه‌های انرژی، لوازم بهداشتی، صنعت ساختمان، هتل‌داری، پوشاک، خودرو، کشاورزی، خدمات فنی و مهندسی، و ..... محصولات و خدمات خود را به نمایش می‌گذارند.

رایزن بازرگانی ایران در عراق با اشاره به برنامه‌ریزی به منظور حضور قدرتمند ایران در این نمایشگاه، گفت: ایران با در اختیار داشتن فضایی به وسعت 1200 متر و با دعوت از بهترین و معتبرترین شرکت‌ها در زمینه‌های مختلف حضور شایسته‌ای در این رویداد خواهد داشت.

بهزاد نمایشگاه بین‌المللی بازرگانی عراق را فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت‌ شرکت‌های ایرانی، انجام انواع مذاکرات با شرکت‌ها و سازمان‌های عراقی و دیگر کشورها عنوان کرد و افزود: با اصلاح و تجدید نظر در مدل‌های سرمایه‌گذاری، این نمایشگاه می‌تواند محل مناسبی برای معرفی و فعالیت ماندگار واحدهای موفق دانش‌بنیان و تولیدی-صنعتی باشد.

وی با اشاره به برنامه‌های عربستان برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی بازرگانی عراق، گفت: با اینکه صادرات عربستان به عراق کمتر از 2 درصد است اما باید در نظر داشت که خیز دوبار? این کشور برای گسترش روابط تجاری با عراق تنها با حضور مؤثر، پایدار و همه جانب? شرکت‌های ایرانی بی اثر خواهد ماند.

گفتنی است، چهل و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی بازرگانی عراق از 29 مهر تا 8 آبان در بغداد برگزار خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها