کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

11 حوضه آبریزی که برخلاف همیشه خشک بودند!


کد خبر : ۴۱۲۲۲سه شنبه، ۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵:۳۱۱۴۱۱ بازدید

11 حوضه آبریز از مجموع 30 حوضه درجه 2 آبریز کشور که به طور متوسط در 48 سال اخیر بین 1 تا 10 میلیمتر بارش در سه روز ابتدایی مهر ...
11 حوضه آبریزی که برخلاف همیشه خشک بودند!11 حوضه آبریزی که برخلاف همیشه خشک بودند!

11 حوضه آبریز از مجموع 30 حوضه درجه 2 آبریز کشور که به طور متوسط در 48 سال اخیر بین 1 تا 10 میلیمتر بارش در سه روز ابتدایی مهر داشتند، امسال در سه روز نخست مهرماه شاهد بارش حتی یک قطره باران هم نبودند.

به گزارش ایران‌جیب و به نقل از تسنیم، در سه روز ابتدایی مهرماه که سه روز ابتدایی سال آبی 96 - 97 محسوب می شود، کل ایران بدون بارش بود و در هیچ نقطه ای از کشور شاهد بارش حتی یک قطره باران نبودیم.

این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته در حوضه های آبریز تالش - مرداب انزلی و ارس هر کدام 2 میلیمتر بارش ثبت شده بود.

همچنین بررسی آمار بارش ها در درازمدت (48 سال اخیر) نشان می دهد که در سه روز ابتدایی مهرماه به طور متوسط شاهد بارش های یک تا 10 میلیمتری در حوضه های آبریز ارس، تالش - مرداب انزلی، سفیدرود بزرگ، رودخانه‌های بین سفیدرود و هراز، هراز و قره‌سو، قره‌سو و گرگان، اترک، کرخه، کارون بزرگ، دریاچه ارومیه و دریاچه نمک بودیم؛ بارش هایی که تا امروز خبری از آنها در سال آبی جاری نیست.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها