کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

زمزمه گرانی بنزین در لایحه بودجه سال آینده


کد خبر : ۴۱۲۰۰دوشنبه، ۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹:۲۶۳۰۲۷ بازدید

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس خبر شهریورماه تسنیم مبنی بر کلید خوردن بررسی افزایش نرخ سوخت و احتمال گرانی بنزین از ابتدای ...

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس خبر شهریورماه تسنیم مبنی بر کلید خوردن بررسی افزایش نرخ سوخت و احتمال گرانی بنزین از ابتدای ۹۷ را تأیید کرد و گفت: باید قدری در این زمینه تامل کرد تا دولت لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور را به مجلس ارائه کند.

متوسط مصرف بنزین در شهریورماه سال جاری با رشد 9.2 درصدی نسبت به ماه مشابه سال گذشته به 88 میلیون و 200 هزار لیتر در روز رسید. همچنین طبق اعلام رسمی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، میانگین مصرف روزانه بنزین در 6 ماهه نخست سال با 8.3 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 81 میلیون و 700 هزار لیتر در روز رسید.

افزایش 8.3 درصدی مصرف بنزین و رسیدن متوسط مصرف 6 ماهه به بیش از 80 میلیون لیتر درروز یک رکورد بی‌سابقه در مصرف بنزین است. ثبت این رکورد از یک سو و  پیش‌بینی ثبت رشدی مشابه در مصرف سوخت گاز در زمستان سال جاری از سوی دیگر، طرح بررسی افزایش نرخ سوخت را در بدنه دولت کلید زد. خبری که شهریور ماه سال جاری (لینک خبر) از سوی خبرگزاری تسنیم منتشر شد.

یکی از موافقان افزایش نرخ سوخت به‌منظور کنترل مصرف، «بیژن زنگنه» وزیر نفت است. این مقام مسئول در روزهای پایانی دولت یازدهم در این خصوص گفته بود: "اگر بخواهیم همین‌طور از خودروهای شخصی استفاده کنیم، هیچ کاری در مدیریت مصرف بنزین نمی‌توانیم انجام دهیم؛ البته سیاست‌های قیمتی هم اثرگذار است که ما متأسفانه دو سال قیمت را افزایش نداده‌ایم و این علامت بدی است. اعتقادی به این ندارم که برداشتن سهمیه‌بندی تأثیری در افزایش مصرف بنزین داشته است. این دولت که در حال تمام شدن است و روزهای پایانی خود را می‌گذراند اما دولت بعدی باید روی افزایش قیمت بنزین فکر کند".

به گزارش تسنیم، نتایج این فکر کردن به افزایش نرخ بنزین که در قالب طرح بررسی افزایش نرخ سوخت کلید خورده، به‌احتمال قریب به یقین تا سه‌ماهه آینده در لایحه بودجه سال 97 خود را نشان می‌دهد. شنیده‌های غیررسمی حاکی از این است که دولت به‌دنبال افزایش نرخ حامل‌های انرژی از ماههای پایانی سال جاری یا ابتدای سال 97 است. اگرچه هیچ تصمیمی تا امروز نهایی نشده، اما بررسی‌ها در این زمینه آغاز شده و ادامه دارد.

امروز «اسدالله قره‌خانی» سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم خبر شهریورماه خبرگزاری تسنیم مبنی بر کلید خوردن بررسی افزایش نرخ سوخت و احتمال گرانی بنزین از ابتدای 97 را تأیید کرد و با بیان اینکه زمزمه‌های درباره افزایش قیمت بنزین در سال آینده به گوش می‌رسد، گفت: صحبت‌های درباره کنترل قیمت حامل‌های انرژی در سال آینده مطرح شده است و ممکن است افزایشی در قیمت بنزین داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هزینه‌های تولید بنزین نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است، ادامه داد: افزایش تعداد خودروها از دیگر عوامل افزایش مصرف است.

نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس افزود: میانگین مصرف بنزین در کشور روزانه 72 میلیون لیتر است اما  در مواقعی این مقدار به 100 میلیون لیتر می‌رسد که این وضعیت باید مدیریت شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: البته باید قدری در این زمینه تامل کرد  تا دولت لایحه بودجه سال 97 کل کشور را به مجلس ارائه کند تا مشخص شود چه تصمیمی درباره افزایش حامل‌های انرژی به‌ویژه بنزین اتخاذ کرده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها