کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رمز و راز لاستیک‌های سرقتی خودرو


کد خبر : ۴۱۱۸۵دوشنبه، ۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵:۵۳۴۲۶۰ بازدید

لاستیک‌ها، در بازار سارقان و مالخرها برو‌بیایی دارند. هر لاستیکی قیمتی و هر مدلی مشتری خاص خود را دارد. اما این تمام ماجرا ...
رمز و راز لاستیک‌های سرقتی خودرورمز و راز لاستیک‌های سرقتی خودرو

روزنامه ایران: لاستیک‌ها، در بازار سارقان و مالخرها برو‌بیایی دارند. هر لاستیکی قیمتی و هر مدلی مشتری خاص خود را دارد. اما این تمام ماجرا نیست، مالخرهای لاستیک، افراد متخصصی هستند که می‌توانند با یک نگاه و یک فرمول به ظاهر ساده اما کاملاً حرفه‌ای بگویند که لاستیک چند وقت است کار کرده، هر چقدر هم که سارق و مالخر با واکس و مایعات تمیزکننده به جان لاستیک افتاده و برق انداخته باشند. اگر می‌خواهید بدانید که لاستیکی که آن را خریده‌اید، نو است و از خودرویی قرض نگرفته شده، همراه ما باشید. شاید بادی به غبغب بیندازید و با خودتان بگویید این چه کاری است، لاستیک را با فاکتور می‌خرم این‌طوری خیالم راحت است که مال دزدی نیست. اما باید بگویم که از آنجا که دست بالای دست بسیار است مالخرها فکر اینجای ماجرا را هم کرده‌اند و فاکتور جعلی را به جای اصل به شما می‌دهند.

متهم این گزارش که خودش از مالخرهای حرفه‌ای ماشین است و یدطولایی در این موضوع دارد راهکاری را به شما یاد می‌دهد که با خیال راحت لاستیک را خریداری کنید.

1khl9xbd3y5yf1k7e6d.jpg
 
برای لاستیک‌ها سفارش سرقت می‌دهید؟
ما یک جورایی پاتوق ثابت داریم و سفارشی در کار نیست. البته این را هم بگویم که هم‌صنف‌های من در سمت جنوب شرق تهران فقط لاستیک خرید و فروش می‌کنند. اما یکسری مالخر هستند که در یکی از مناطق جنوبی پایتخت هستند، آنها در کار رینگ و لاستیک هستند و هر دو را باهم خرید و فروش می‌کنند. ما هیچ وقت سفارشی به سارقان نمی‌دهیم هر نوع لاستیکی که بیاورند خریداریم.
 
سارقان را چطور پیدا می‌کنید؟
گاهی اوقات خودشان به سراغ ما می‌آیند، اما گاهی اوقات هم از طریق رابط این کار انجام می‌شود. رابط‌هایی که به آنها دلال می‌گوییم و مبلغی را هم به خاطر واسطه‌گری برای خودشان برمی‌دارند.
 
قیمت لاستیک‌هایی که می‌خرید قانون و قاعده دارد؟
قیمت‌های لاستیک متفاوت است، از 50 هزار تومان تا 100 میلیون تومان و بلکه بیشتر. این قیمت بسته به نو بودن و کارکردش کم و زیاد می‌شود.
 
100 میلیون تومان؟ شما این لاستیک‌ها را به چه قیمت می‌فروشید؟
معمولاً ما چنین لاستیک‌هایی را خریدار نیستیم. این لاستیک‌ها به جز دردسر چیز دیگه‌ای به همراه ندارد.
 
چطور مگر؟
این لاستیک‌ها حکم این را دارد که خودروی ضد گلوله‌ای را سرقت کنید. مگر چند خودروی ضد گلوله در جهان وجود دارد. فروش چنین چیزی خیلی مشکل است، به هر کسی بگویی که ماشین ضد گلوله برای فروش دارم، قطعاً می‌فهمد که ماشین دزدی است.
 
ماجرای لاستیک‌های کار نشده به چه صورت است؟
لاستیک‌های زاپاس خودروهای نو، همان لاستیک‌های کار نشده‌ای هستند که ما به عنوان نو و فابریک کارخانه می‌فروشیم. این لاستیک‌ها را سارقان از زیر خودروها یا در عقب خودروها به سرقت می‌برند. ما هم بعد از یک شست و شوی درست و حسابی و یک واکس تمیز آنها را با فاکتورهای جعلی به فروش می‌رسانیم.
 
لاستیک‌های نو را به چه صورت می‌فروشید؟
ما کارمان را خیلی حرفه‌ای انجام می‌دهیم، آنقدر که مو لای درزش نمی‌رود. برای اینکه به دام نیفتیم و راز لاستیک‌های نو برملا نشود، برای آنها فاکتور صادر می‌کنیم و با فاکتور و مهر به فروش می‌رسانیم.
 
از روی لاستیک؟
بله، روی لاستیک‌ها یک شیار مانندی در کنار عاج لاستیک وجود دارد که این شیار متر می‌شود. هر چقدر ماشین بیشتر کار کند این شیار کوچکتر می‌شود. این شیارها سانت‌گیری می‌شود و براساس سانت مشخص می‌شود که چقدر کار کرده است. کسانی که می‌خواهند لاستیک بخرند به مراکز معتبر بروند. یادشان باشد که هیچ ارزانی‌ای بی‌حکمت نیست و کسی که جنسی دارد دلش می‌خواهد آن را به بالاترین قیمت به فروش برساند.
 
این فاکتورها را از کجا می‌آورید؟
می‌خریم، همانطور که ما در کار خرید لوازم سرقتی هستیم، برخی‌ها هم فاکتور می‌فروشند.
 
بیشتر لاستیک‌های نو و دست‌دوم متعلق به چه خودروهایی است؟
اکثر لاستیک‌های دست‌دوم برای خودروهای پراید و پژو است. اما لاستیک‌های نو برای ماشین‌های مدل بالا است، مخصوصاً ماشین‌هایی که شاسی‌بلند باشد یا لاستیک آن در زیر ماشین یا مثل پرادو پشت ماشین قرار داشته باشد. این لاستیک‌ها به راحتی به سرقت می‌رود و از آنجایی که خودرو نو است، لاستیک‌های آن هم استفاده نشده و ما   به جای نو لاستیک‌ها را به فروش می‌رسانیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها