کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بارزانی: زبان زور را نمی‌پذیریم/ همه‌پرسی را اجرا می‌کنیم، بیایید ما را نابود کنید!


کد خبر : ۴۱۱۵۴یکشنبه، ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۳:۰۶۷۸۶ بازدید

رئیس اقلیم کردستان عراق تاکید کرد که اربیل زبان تهدید را از سوی هیچ کشوری نمی‌پذیرد.

رئیس اقلیم کردستان عراق تاکید کرد که اربیل زبان تهدید را از سوی هیچ کشوری نمی‌پذیرد.

به گزارش سایت النشره، مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق درباره روابط میان اربیل و کشورهای همسایه به ویژه ترکیه گفت: دوست دارم که برگزاری همه‌پرسی تاثیری بر روابط ما با ترکیه نگذارد اما تهدید از سوی هیچ کشوری را نخواهم پذیرفت، می‌خواهم این پیامم آشکارا به مسئولان ترکیه برسد که از زبان تهدید علیه ما استفاده نکنند زیرا ما هرگز تهدید از سوی هیچ کشور و یا شخصی را نمی‌پذیریم، ما چه کاری کردیم؟ مردم ما می‌گویند که می‌خواهیم استقلال یابیم ، بفرمایید و از ما سوال کنید چرا این را می‌گویید؟ چه چیزی باعث شده که چنین چیزی بخواهید؟ به جای تهدید بپرسید چه می‌خواهید؟ ما همه‌پرسی را برگزار خواهیم کرد، بیایید ما را نابود کنید.

بارزانی افزود: ما می‌توانیم با نظارت جامعه جهانی در مورد مسایلی چون استقلال، مرزها و منابع آب و نفت و گاز با بغداد به توافق برسیم و به همسایگانی متحد و بدون هیچ اختلافی تبدیل شویم،‌ ما می‌توانیم برای یک یا دو سال منتظر بمانیم.

رئیس اقلیم کردستان عراق در ادامه گفت: ما به نمایندگان آمریکا رو در رو گفتیم که این موضعگیری‌شان برای ما تعجب‌آور است، ما نمی‌دانیم گناهی که مرتکب شده‌ایم، چیست، ما تنها حقمان را می‌خواهیم و اینکه مردم‌مان نظرشان را بدهند.

بارزانی در ادامه تاکید کرد، به ما ایده‌ها و پیشنهادات بسیاری داده شد اما هیچ یک از آنها جای همه‌پرسی را نمی‌گیرد.

وی افزود: همه‌پرسی آخر دنیا نیست و مذاکرات جدی پس از همه‌پرسی آغاز خواهد شد، آنها به ما می‌گویند، همه‌پرسی را برگزار نکنید و وارد گفت‌وگو شوید، سوال این است که در مورد چه چیزی گفتگو کنیم؟ مخالفت با همه‌پرسی به معنای راضی نشدن به هر چیز دیگری است، علاوه بر این اختلاف ما با بغداد است نه با آمریکا و یا جامعه جهانی، ما می‌خواهیم با ضمانت‌های بین‌المللی و ضمانت آمریکا با بغداد به توافق برسیم، زمانی که بغداد اعلام می‌کند که ما هرگز همه پرسی را نمی‌پذیریم نه الان و نه در آینده و شرایط برای همیشه همین است، ما نیز نه الآن و نه در آینده وابستگی و سرسپردگی را نخواهیم پذیرفت.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها