کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رونق بازار مسکن با شیب ملایم


کد خبر : ۴۱۱۴۵یکشنبه، ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸:۱۶۳۳۸۹ بازدید

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رونق بازار مسکن با شیب شدید منجر به جهش ناگهانی قیمت ها می شود، گفت: وزارت راه و ...
رونق بازار مسکن با شیب ملایمرونق بازار مسکن با شیب ملایم

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رونق بازار مسکن با شیب شدید منجر به جهش ناگهانی قیمت‌ها می‌شود، گفت: وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد کاهش سپرده گذاری متقاضیان وام مسکن به 10 ماه را داده است.

حامد مظاهریان درحاشیه مراسم گرامیداشت هفته‌ی دفاع مقدس در جمع خبرنگاران گفت: یکی از گروه های اصلی هدف برای خانه دارشدن در برنامه های وزارت راه و شهرسازی خانه اولی‌ها هستند و تجربه جهانی می‌گوید کسانی که برای اولین بار می‌خواهند صاحب خانه شوند پول نقد کافی برای خرید همه خانه را ندارند و در کشور ما نیز همین‌گونه است.

وی افزود: بنابراین سیاست کلی این است که بخش بیشتر را از طریق تسهیلات بانکی فراهم کنند و بهترین روش هم این است که ۸۰ درصد قیمت مسکن از طریق بانک تسهیلات به متقاضیان پرداخت شود و ۲۰ درصد هم به صورت نقد آورده آنها باشد و این مبتنی بر آن است که بانک‌ها بر پس‌اندازهای آینده حساب کنند و از این طریق به اعطای وام اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در حال حاضر ۲۶۰ هزار نفر خانوار در صندوق پس‌انداز یکم حساب پس انداز دارند، گفت: نرخ سود تسهیلات صندوق پس‌انداز یکم در بافت فرسوده ۸ درصد و ۹ و نیم درصد در دیگر مناطق است و هر ۶ ماه با هر مقدار پس انداز این مبلغ دوبرابر می‌شود که کمک می‌کند فردی که بیشتر پس انداز می‌کند وام را زودتر دریافت کند.

مظاهریان افزود: سیاست ما این است که ضمن افزایش رقم این وام و زمان بازپرداخت اقساط افزایش یابد و در عین حال تصمیم داریم دوره سپرده‌گذاری وام مسکن از ۶ به ۵ ماه کاهش یابد.

وی گفت: در مرحله اول پیشنهاد اولیه به دولت این بود که دوره سپرده‌گذاری وام مسکن از ۶ ماه به ۵ ماه کاهش یابد. یعنی زمان ماندن نقدینگی به جای یک سال، به ۱۰ ماه کاهش یاید تا خانوار زودتر صاحب خانه شود و از طرفی رونقی باشد برای بخش مسکن.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی افزود: نرخ سود تسهیلات در حال حاضر همان ۸ و ۹ و نیم درصد برای صندوق پس‌انداز یکم است که کمترین میزان سود تسهیلات بانکی و رقم مناسبی است اما قطعا هر چه نرخ سود کاهش یابد اقساط هم می تواند کاهش می‌یابد.

وی در خصوص تعیین تکلیف نهایی این پیشنهاد، گفت: این  پیشنهاد اکنون در هیأت دولت مطرح است که در قالب کارگروهی با حضور بانک مسکن و وزیر اقتصاد درحال بررسی است و اکنون در حال سنجش مشکلات بخش بانکی هستند و خوش بین به اجرایی نهایی این پیشنهاد هستیم.

مظاهریان با بیان اینکه صندوق پس‌انداز یکم منحصرا مربوط به بانک مسکن است، گفت: تا پیش از این دیگر بانک‌ها از ورود به ارائه تسهیلات مسکن منع می‌شدند اما از ۲ سال پیش این ممانعت برداشته شده ولی بانک‌ها حرکتی جدی نداشتند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص افزایش قیمت مسکن در کشور، گفت: بازار با شیب ملایمی حرکت می‌کند و این نشانه رونق است اگر شیب شدید باشد قطعا به جهش ناگهانی قیمت‌ها می‌انجامد که از نطر ما خوب نیست ضمن اینکه تمام تلاش ما این است که از رونق بخش مسکن در بخش مصرف دفاع می‌کنیم نه  رونقی که منجر به سفته‌بازی می شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره رقم افزایش قیمت مسکن در سال جاری گفت: این رقم کمتر از نرخ تورم و معادل ۵.۶ درصد است در حالی که از رقم ۱۰ درصد تورم پایین‌تر است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها