کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کارهای ممنوع پس از غذا خوردن


کد خبر : ۴۱۱۳۴یکشنبه، ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲:۳۳۱۹۰۶ بازدید

بعضی از عادات بد می توانند سلامت ما را در معرض خطر قرار دهند. این عادات می توانند سطوح انرژی مورد نیاز برای گوارش تا حتی تعادل ...

بعضی از عادات بد می توانند سلامت ما را در معرض خطر قرار دهند. این عادات می توانند سطوح انرژی مورد نیاز برای گوارش تا حتی تعادل هورمونی را تحت تاثیر قرار دهند. گوارش یکی از عواملی است که بر هر جنبه سلامت ما تاثیرگذار است. از این رو، رسیدگی به آن در وهله نخست ضروری است.

بولد اسکای نوشت: هنگامی که گوارش از شرایط خوبی برخوردار نیست، بدن نمی تواند به درستی مواد مغذی را جذب کند. این شرایط می تواند به احساس خستگی و بی حالی در ما منجر شود و انجام فعالیت های روزانه را با مشکل مواجه سازد. اما تلاش برای ایجاد تغییری عظیم در رژیم غذایی ممکن است تنها شرایط ما را وخیم‌تر سازد.

عوامل بسیاری می توانند بر گوارش انسان تاثیرگذار باشند، و آنچه بلافاصله پس از غذا خوردن انجام می دهیم می تواند بر چگونگی پردازش غذا اثرگذار باشد. برخی عادات وجود دارند که باید پس از غذا خوردن از انجام آنها خودداری کنید. در ادامه با برخی از آنها بیشتر آشنا می شویم.

خوابیدن

شام خوردن در ساعات پایانی شب و به خواب رفتن پس از آن می تواند یکی از بدترین کارهایی باشد که انجام می دهید. خوابیدن طی یک ساعت پس از غذا خوردن می تواند خطرناک باشد و خطر سکته مغزی را افزایش دهد. عواملی مانند قند خون، کلسترول و جریان خون پس از یک وعده غذایی می توانند در افزایش این خطر نقش داشته باشند.

نوشیدن

نوشیدنی‌هایی مانند چای جذب آهن را مختل می کنند. مقدار زیاد ترکیبات پلی فنولی موجود در چای عامل اصلی در این زمینه است. کمبود آهن می تواند به کم خونی و دیگر مشکلات سلامت منجر شود.

ورزش‌کردن

فراتر از خطراتی مانند پارگی یا گرفتگی عضلانی، ورزش کردن بلافاصله پس از غذا خوردن می تواند هم بر کیفیت ورزش و هم بر کیفیت گوارش شما تاثیرگذار باشد.

سیگارکشیدن

سیگار کشیدن پس از یک وعده غذایی موجب از بین رفتن تقریبا تمامی مواد مغذی مصرفی می شود. این کار همچنین بر جذب و استفاده از بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی تاثیرگذار است.

دوش‌گرفتن

دوش گرفتن پس از غذا خوردن موجب می شود جریان خون به سرعت به سمت پوست تغییر جهت دهد تا تغییر در دما را جبران کند. این به معنای کاهش جریان خون در دسترس برای گوارش غذا است.

میوه‌خوردن

میوه‌ها نیازمند آنزیم هایی متفاوت برای گوارش هستند، از این رو، بهتر است با معده خالی آنها را مصرف کنید. میوه خوردن پس از یک وعده غذایی گوارش ناکارآمد آنها را به همراه دارد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها