کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اعمال محدودیت تنوع تایپ هواپیمای ایرلاین‌های داخلی


کد خبر : ۴۱۱۱۰شنبه، ۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰:۴۷۲۶۰۲ بازدید

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری از اعمال محدودیت در تنوع تایپ هواپیما در شرکتهای هواپیمایی خبرداد و گفت: تنوع تایپ پرواز ...

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری از اعمال محدودیت در تنوع تایپ هواپیما در شرکتهای هواپیمایی خبرداد و گفت: تنوع تایپ پرواز مشکلات بسیاری در ساختار مدیریتی و تأمین ایمنی و کیفیت شرکت‌های هواپیمایی ایجاد کرده است.

محمدجواد تقوایی با اشاره به بررسی و تدوین مقررات جدیدی جهت ایجاد محدودیت در تنوع تایپ هواپیما در شرکتهای هواپیمایی، اظهار کرد: نوع تایپ می‌تواند مشکلات بسیاری در ساختار مدیریتی و تأمین ایمنی و کیفیت شرکت‌های هواپیمایی ایجاد کند و فرآیندهای مهندسی و تعمیرات، لجستیک و تضمین مرغوبیت و بازرگانی شرکت هواپیمایی را تحت تأثیر قرار دهد.

وی ضمن اشاره به خطرات و مشکلات تنوع تایپ هواپیما، گفت: بعضاً مشاهده می‌شود شرکتی 8 فروند هواپیمااز 5 تایپ متفاوت دارد. این یک معضل بزرگی است و در صددیم براساس دستورالعمل جدید تنوع تایپ را متناسب با تعداد ناوگان یک شرکت محدود کنیم. بدین ترتیب شرکت‌های هواپیمایی فعال و در شرف تأسیس باید در روند برنامه ریزی فعالیت‌های و توسعه ناوگان خود به این مهم توجه داشته باشند.

تقوایی همچنین از تعلیق مجوز بهره برداری خطوط هواپیمایی در صورت عدم اثربخشی نظام کیفی و ایمنی آنها خبر داد و گفت: در برخی موارد شاهدیم که به موضوع ایمنی و تضمین مرغوبیت در خطوط هوایی توجه شایسته نمی‌شود و مدیران کیفی و ایمنی باید به عنوان بازوی مدیرعامل شرکت هواپیمایی باشند و بهبود مستمر در سیستم کیفی مشخص کننده وضعیت خط هوایی خواهد بود.

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری افزود: در صورت عدم اثربخشی سیستم تضمین مرغوبیت و ایمنی، یافته سطح 1 به شرکت هواپیمایی گرفته شده و بلافاصله عملیات پروازی آن متوقف و تعلیق خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها