کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کاهش قیمت را در بازار آهن‌آلات ساختمانی باور کنیم؟


کد خبر : ۴۱۰۹۴شنبه، ۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳:۴۵۲۳۰۴ بازدید

در بازار آهن‌آلات کشور خبری نیست جز روند نزولی قیمت ها. در حال حاضر با توجه به بررسی آمارها و گزارش های ارسالی از سوی بازار آهن تهران در طول ...
کاهش قیمت را در بازار آهن‌آلات ساختمانی باور کنیم؟کاهش قیمت را در بازار آهن‌آلات ساختمانی باور کنیم؟

آهن‌پرایس- در بازار آهن‌آلات کشور خبری نیست جز روند نزولی قیمت ها. در حال حاضر با توجه به بررسی آمارها و گزارش های ارسالی از سوی بازار آهن تهران در طول 1 ماه اخیر می توان با قاطعیت اعلام کرد که بازار آهن تهران در کل شهریورماه فقط سیر نزولی قیمت ها را در پی داشته است. با توجه به مشاهده و بررسی نمودار قیمت آهن آلات در طول یک ماه گذشته، به این نتیجه می رسیم که قیمت اهن کاملا روندی رو به پایین داشته است و قیمت ها هر روز، با کاهش نسبت به روز قبل اعلام می شوند. با وجود این مورد، عده ای بر این باور هستند که بازار آهن تهران کاهش قیمت چشم گیری نداشته است و نمی توان این روند نزولی قیمت ها را به عنوان کاهش قیمت در بازار اهن بیان کرد. دلیل گفته ی آنها، افزایش قیمت چشم گیری بود که بازار آهن در مردادماه سال جاری تجربه کرده بود. 

فعالان بازار معتقد هستند که در مردادماه قیمت آهن آلات بشدت بالا رفت و افزایش قیمت ها منجر به کاهش قدرت خرید مردم و بسته شدن فروش از سوی عرضه کنندگان آهن آلات شد. همچنین آنها بر این باور هستند که در مرداد ماه قیمت ها تا حد خیلی زیادی بالا رفتند و این کاهش قیمت 30 تومانی روزانه شهریورماه را نمی توان به عنوان کاهش قیمت در بازار دانست. اما اگر بخواهیم واقع بینانه به این موضوع نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که بازار آهن در کل شهریورماه به هیچ عنوان با افزایش قیمت رو به رو نشد و هر روز کارخانه ها قیمت های خود را با 30 الی 100 تومان کاهش نسبت به روز گذشته اعلام می کردند.

اگر قیمت آهن آلات در برج 6 را با برج 5 مقایسه کنیم، متوجه خواهیم شد که قیمت ها کاهش یافته اند. به عنوان مثال، قیمت تیرآهن ذوبی سایز 20 انبار تهران در مردادماه سال جاری 825000 تومان اعلام شد در حالیکه قیمت تیرآهن ذوبی سایز 20 انبار تهران در آخرین پنج شنبه ی شهریور ماه سال جاری 775000 تومان اعلام شد. همچنین قیمت میلگرد سایز 20 کارخانه پرشین فولاد در مرداد ماه 2490 تومان در هر کیلو اعلام شد؛ در حالیکه قیمت میلگرد سایز 20 کارخانه پرشین فولاد در آخرین پنج شنبه شهریورماه 2090 تومان در هر کیلو شد. با توجه به موارد فوق، بی انصافی است که کاهش قیمت ها را در بازار آهن انکار کنیم.

لازم به ذکر است که به دلیل تعطیلی اکثر کارخانه های آهن آلات در پنج شنبه و تا ظهر فعال بودن اکثر عرضه کنندگان و فروشندگان آهن در بازار، در 95% از مواقع قیمت آهن آلات روز پنج شنبه در بازار ثابت و بدون هیچ تغییری نسبت به روز چهارشنبه اعلام می شود. این موضوع در حالی است که در آخرین پنج شنبه شهریورماه، فقط قیمت تیرآهن ها ثابت بود و قیمت میلگردها با 20 الی 50 تومان کاهش نسبت به روز قبل اعلام شد. قیمت پروفیل ها نیز با 10 الی 20 تومان کاهش اعلام شد.

گفتنی است که در از سال های گذشته تا کنون، فعالان و کارشناسان بازار بر این باور بوده اند که با افزایش قیمت ها می توان بازار را به تحرک و تکاپو انداخت و مردم را به خرید تشویق کرد؛ اما در شرایط فعلی بازار، به نظر می رسد که با کاهش بیشتر قیمت ها می توان مردم را راغب به خرید کرد و بدین صورت بازار را مجددا از سکوت و خاموشی نجات داد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها