کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کاربردی‌ترین آپشن‌های یک خودروی لوکس


کد خبر : ۴۱۰۹۲شنبه، ۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷:۳۶۷۴۳۲ بازدید

این روزها اگر قصد یک خودروی خارجی مدل روز را داشته باشید، خواهید دید که لیست بلندبالایی از امکانات روی نمونه های اصطلاحا فول آپشن ...

هفته‌نامه بازارخودرو- این روزها اگر قصد یک خودروی خارجی مدل روز را داشته باشید، خواهید دید که لیست بلندبالایی از امکانات روی نمونه های اصطلاحا فول آپشن آن قرار می گیرد، اما جدای از این بحث، که مملو بودن خودرو از آپشن های مختلف، حس خوبی به خریدار می دهد، باید اعتراف کرد که بسیاری از این امکانات جورواجور آن طور که باید کاربردی نیستند و تنها چند مورد محدود به سهولت رانندگی روزمره شما کمک می کنند. در این نوشتار کوتاه امکاناتی مثل شیشه بالابرهای برقی، آینه های جانبی برقی، صندلی های برقی و... که روی اکثر خودروها قرار دارند را فاکتور گرفته و به سمت آیتم های پیشرفته تر می رویم تا ببینیم 10 مورد از کاربردی ترین آپشن ها کدام ها هستند؟

سیستم حافظه یکپارچه
 

9szzfpv8ol5czubkrcdy.jpg 

این سیستم معمولا روی خودروهایی قرار می گیرد که از تنظیم برقی صندلی، آینه های جانبی و غربیلک فرمان بهره می برد. از این رو اگر بیش از یک نفر از خودروی شما استفاده می کنند شما می توانید (بسته به خودرو) 2 یا 3 حالت کلی ادوات را برای خود یا راننده ای دیگر تنظیم کنید و به محض نشستن در داخل کابین با فشردن دکمه مناسب، در وضعیت تعریف شده قرار بگیرید.
 



اتوهُلد
 

b20zm2ds3yp1f2syofr.jpg 

اگر در شهرهای بزرگ و پرترافیکی مثل تهران زندگی می کنید، آپشن اتوهلد (Auto Hold) برای شما بسیار کاربردی خواهدبود با بهره گیری از این آپشن دیگر نیاز به بازی با گاز و ترمز در ترافیک های نه چندان روان نیست و خودرو به محض برداشتن پا از روی پدال گاز، به وضعیت ثابت (ترمزهای درگیر) می رسد. به بیان دیگر شما تنها نیاز به گازدادن برای جلو رفتن در ترافیک خواهیدداشت و ترمز به صورت خودکار عمل می کند.

 



گرمکن و سردکن صندلی و فرمان
 

su72y35os8c4ulucfli1.jpg 

سیستم گرمکن صندلی ها که روی اکثر خودروهای وارداتی قراردارد، همانقدر در زمستان کاربردی و مطبوع هستند که سردکن در تابستان حس خوبی به شما می دهد. اما به غیر از اینها، آپشن گرمکن غربیلک فرمان به خصوص در فصول سرد سال موجب تسلط بیشتر به فرمان و البته گرم ماندن دستان شما خواهدشد.

 



سوییچ هوشمند
 

1d57y92nwb6tt04w0e3d.jpg 

هرچند که این امکان در حال مرسوم شدن روی خودروهای ارزان قیمت تر نیز هست اما کامل ترین حالت سوییچ های هوشمند روی خودروهای نسبتا گران قیمت خارجی قرار می گیرند که قابلیت باز و بستن قفل از راه دور، روشن و خاموش کردن خودرو وقتی سوییچ در جیبتان است و... را به شما می دهد. از این آپشن تحت عنوان کیلس (Keyless) نیز یاد می شود.
 



هشدار نقطه کور
 

t37olnorrsndewj90fuq.jpg 

بارها برای شما پیش آمده که خودرویی در نقطه کور آینه های جانبی شما قرار بگیرد و شما آن را نبینید که البته در این شرایط اگر قصد تغییر لاین داشته باشید، احتمال برخورد شما با خودرویی که در نقطه کور قرار دارد، زیاد است. اما این مشکل با یکی از آپشن هایی که به تازگی مرسوم شده، حل شده و هشدار نقطه کور می تواند شما را از حضور خودرویی در ناحیه ناپیدای آینه مطلع کند.
 



آینه‌های الکتروکرومیک

eyrd4g6eq59h4wg9sdw.jpg 

در ساخت این نوع آینه ها از یک ماده مخصوص که به میزان ولتاژ انتقالی واکنش نشان داده و تغییر رنگ می دهد استفاده می شود و سنسوری که در جلوی آینه قرار گرفته میزان نور را تشخیص داده و به تناسب ولتاژ کمتر یا ببشتری به آینه منتقل می کند تا آینه تاریک یا روشن شود.

 



سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه

usdgt90itidsub306cfd.jpg 

بحث روی دمای هوای سیستم تهویه مطبوع، به خصوص اگر سرنشینان خودرو از نر تحمل دمایی با هم تفاوت داشته باشند، همیشه بین سرنشینان یک خودرو داغ است! این مشکل با سیستم های تهویه مطبوع که دارای قابلیت انتخاب 2 دمای متفاوت برای سرنشینان هر طرف هستند، حل شده است. همچنین اگر خودرو قابلیت تنظیم اتوماتیک دما را داشته باشد، نیازی به کم و زیاد کردن پیاپی دما یا شدت باد کولر یا بخاری نخواهیدداشت.

 



ترمز پارک برقی
 

h96xfpvfg4iemw6qq5ym.jpg 

هر چند که این آپشن ممکن است تا حدودی پیش پاافتاده به نظر برسد اما استفاده از این آیتم فضای کنسول میانی بین دو صندلی و البته جلوی پای راننده را گسترش می دهد. به غیر از این، هنگام شروع به حرکت ترمزدستی به صورت اتوماتیک آزاد می شود و همچنین کسی قادر به انجام حرکات نمایشی با خودروی شما نخواهدبود!
 



چراغ بدرقه

8o0f7uzhb38wg3f6xlpq.jpg 

نزدیک منزل پارک کرده اید و هیچ ابزاری برای نورانی کردن مسیرتان در اختیار ندارید. در اینجا آپشنی تحت عنوان چراغ بدرقه یا همان Follow Me Home Light به کمک شما خواهدشتافت که با بهره گیری از آن، نور چراغ های خودرو تا یک مسیر مشخص (که براساس فاصله سوییچ تا خودرو تعیین می شود) و یا مدت زمانی معین روشن خواهدماند.

 



نمایشگر هدآپ

6p0fcn6h4znrwvzya7e7.jpg 

این آپشن که تحت عناوین دیگری مثل HUD یا هدآپ دیسپلی نیز شناخته می شود، به شما این امکان را می دهد که اطلاعاتی مثل سرعت، دور موتور، دنده و یا حتی نقشه را روی قسمتی از شیشه جلو داشته باشید تا هنگام رانندگی حواس شما به کیلومتر شمار یا نمایشگر کنسول میانی پرت نشود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها