کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

احتمال بازگشایی دو مرز جدید برای اربعین


کد خبر : ۴۱۰۷۵شنبه، ۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶:۴۱۱۸۴ بازدید

وزیر کشور با تاکید بر بهره گیری از تجربیات سه سال گذشته در برگذاری مراسم اربعین و برنامه ریزی جامع‌ تر برای امسال افزود: با کشور عراق مذاکراتی ...

وزیر کشور با تاکید بر بهره گیری از تجربیات سه سال گذشته در برگذاری مراسم اربعین و برنامه ریزی جامع‌ تر برای امسال افزود: با کشور عراق مذاکراتی داشتیم تا دو مرز جدید دهلران و خسروی در اربعین حسینی بازگشایی شود که اگر موافقت شود امسال می‌توانیم با آرامش و شرایط بهتری زائرین را به کشور عراق ببریم.

عبدالرضا رحمانی فضلی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اقدامات وزارت کشور در برگزاری مراسم اربعین حسینی، گفت: سه سال است که توفیق انجام این کار را پیدا کرده‌ایم. در سال قبل دو میلیون و 300 هزار نفر در تمام طول سفرشان از درب خانه‌ها تا مقصد نهائی، امنیت‌شان، حمل و نقل، بهداشت و درمانشان تامین شد و به داخل کشور دیگری رفتند و به سلامت به کشور بازگشتند و در این مسیر هیچ مشکلی ایجاد نشد. تحقق این امر با همکاری همه دستگاه‌ها از جمله سپاه، بسیج، قوه قضاییه، شهرداری‌ها و سایر دستگاهها انجام شد.

وی افزود: برای امسال برنامه ریزی جامعتری انجام و تجربه سه سال گذشته نیز به کار گرفته شده است براین اساس با کشور عراق مذاکراتی داشتیم تا دو مرز جدید دهلران و خسروی در اربعین حسینی بازگشایی شود که اگر موافقت شود امسال می‌توانیم با آرامش و شرایط بهتری زائرین را به کشور عراق ببریم.

وی با تاکید بر لطف خداوند در برگزاری مراسم اربعین حسینی گفت: ما در این مراسم نیازمند 50 هزار اتوبوس هستیم که برای این مهم اتوبوس‌های دستگاه‌ها و شهرداری‌ها بکار گرفته می‌شوند.

وزیر کشور با تاکید بر لزوم رعایت تذکراتی که توسط ستاد اربعین به زائرین داده می‌شود خاطرنشان کرد: بهتر است زائرین در قالب کاروان به کشور عراق بروند و حتما به دستورالعمل‌های امنیتی توجه کنند. بی تردید زائران باید فرهنگ کشور مقابل را در نظر داشته باشند و برای برگشت عجله نکنند. زائرین طی 20 روز به کشور عراق می‌روند اما در برگشت همه می‌خواهند یک شبه برگردند که شاهد تشکیل ترافیک‌های عظیم هستیم. امیدواریم خداوند در انجام این مسئولیت به وزارت کشور کمک کند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها