کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کیفیت بنزین تهران کم شد


کد خبر : ۴۱۰۵۱جمعه، ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷:۴۹۱۲۰۴ بازدید

نتایج پایش کیفیت سوخت شهر تهران در تابستان نشان می دهد که گوگرد در بنزین عرضه شده درپایتخت به صورت نگران کننده ای افزایش داشته است.

نتایج پایش کیفیت سوخت شهر تهران در تابستان نشان می دهد که گوگرد در بنزین عرضه شده درپایتخت به صورت نگران کننده ای افزایش داشته است.

نتایج گزارش پروژه پایش کیفیت سوخت شهر تهران در تابستان 1396 نشان می‌دهد در سوخت بنزین عرضه شده در جایگاه ها، عدد اکتان پایین، محتوای گوگرد و بنزن بالا و در سوخت دیزل عدد ستان پایین و محتوای گوگرد استاندارد است. کیفیت پایین یا بالای سوخت، تأثیر به سزایی بر آلودگی هوای شهر دارد.

طبق اعلام رسمی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران،‌ با توجه به نقش 85 درصدی منابع متحرک بر آلودگی هوای شهر تهران و تأثیر انکار ناپذیر کیفیت سوخت بر آلودگی خروجی از خودروها، شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران، پارامترهای موثر کیفیت سوخت بر تولید آلاینده ها را به صورت فصلی مورد بررسی و پایش قرار می‌دهد. به گفته وی در پروژه مذکور نمونه‌های تصادفی از جایگاه های شهر برداشت و به آزمایشگاه‌های معتبر ارسال می شود. در این راستا پارامترهای موثر بر آلودگی از سوخت خودروها مورد آنالیز قرار گرفته و در نهایت گزارش آن در اختیار عموم مردم و کارشناسان قرار می گیرد.

نتایج آنالیز سوخت بنزین

«وحید حسینی» مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در در خصوص نتایج آنالیز سوخت بنزین گفت: در پروژه آنالیز سوخت بنزین تابستان سال 1396، تعداد 10 نمونه سوخت بنزین با نمونه برداری مستقیم بنزین یورو 4 و بنزین سوپر از 5 جایگاه‌های سوخت رسانی شهر تهران شامل سهروردی بعد از بهشتی، مفتح، شریعتی سر بهار، شریعتی معلم و خرمشهر جمع‌آوری و برای آنالیز به یک آزمایشگاه داخلی معتبر فرستاده شد. به گفته حسینی،‌ این نتایج نشان می‌دهد سوخت بنزین عرضه شده در این تهران عدد اکتان پایینی دارد اما میزان گوگرد و بنزن آن از حد استاندارد بیشتر است. علاوه‌براین همه نمونه‌های تست شده نشان می‌دهند که گوگرد بنزین‌های یورو4 بیشتر از محتوای گوگرد بنزین‌های سوپر است.

4ctsl3rs20tsirytbw.png

1xk1dfcqk3ni601kpye.png

نتایج آنالیز سوخت دیزل

حسینی درباره ‌نتایج آنالیز سوخت دیزل خاطرنشان کرد: در بررسی سوخت دیزل عرضه شده در فصل تابستان سال 1396 تعداد 5 نمونه سوخت دیزل با نمونه برداری مستقیم از جایگاه های سوخت‌رسانی شهر تهران جمع آوری شده و جهت آنالیز به آزمایشگاه معتبر ایرانی ارسال شد. جایگاه های منتخب شامل پمپ دیزل ترمینال آزادی، تهرانسر، هنگام، ترمینال شرق و فتح بودند. نتایج آنالیز محتوای گوگرد نشان داد محتوای گوگرد همه نمونه‌های سوخت دیزل در محدوده مجاز قرار دارند. پیش از این نتایج آنالیز نمونه‌های گازوئیل در نمونه های فصل بهار بالاتر از حد استاندارد بود ولی در فصل تابستان غلظت محتوای گوگرد در شرایط مطلوبی قرار گرفت.

hj96nm8m38iwy16e88sg.png



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها