کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گرانی 10 درصدی اجاره‌های مسکن در تابستان


کد خبر : ۴۱۰۴۵جمعه، ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳:۴۷۱۲۰۹ بازدید

بر خلاف سه ماه تابستان 96 با فرارسیدن پاییز و افت تقاضا در بازار اجاره‌بهای مسکن، موجران تغییر رویکرد داده و املاک خود را با ترکیبی از رهن و اجاره ...
گرانی 10 درصدی اجاره‌های مسکن در تابستانگرانی 10 درصدی اجاره‌های مسکن در تابستان

بر خلاف سه ماه تابستان 96 با فرارسیدن پاییز و افت تقاضا در بازار اجاره‌بهای مسکن، موجران تغییر رویکرد داده و املاک خود را با ترکیبی از رهن و اجاره به مستاجران پیشنهاد می‌دهند.

تابستان 96 فرازهای زیادی را برای مستاجران کشور به همراه داشت. از همان ابتدای شروع سال جدید زمزمه کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی باعث شد تا چند هفته پیش از آغاز نقل و انتقالات مستاجران، بازار اجاره‌بهای مسکن دستخوش تغییرات اساسی شود. درست شبیه اتفاقات تابستان سال گذشته. اواخر بهار پارسال دولت کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی را عملیاتی کرد تا شاید با این کار رونقی به بخش صنعت کشور بدهد. اما نه سال گذشته و نه امسال بخش تولید کشور عکس‌العمل چندانی به کاهش نرخ سود بانکی (در کوتاه مدت) نشان نداد.

این در حالی بود که بازار اجاره‌بهای مسکن متحمل بیشترین تاثیر شد؛ تابستان 95 نرخ اجاره‌بها به مدد کاهش نرخ سود بانکی تا 50 درصد افزایش یافت. امسال نیز همین رویه تکرار شد و نرخ‌ اجاره‌بهای واحدهای مسکونی حدود 50 درصدی رشد کرد، گرچه مسئولان، مدیران و دست‌اندرکاران مسکن معتقدند نرخ اجاره‌بها در حدود 10 درصد افزایش یافته است.

در ساعات پایانی تابستان 96 و دیگر خبری از تقاضای فراوان در بازار اجاره‌ مسکن نیست، به گفته فعالان این بخش، بازار اجاره‌ها از تب و تاب افتاده و تقاضاها با شروع پاییز رو به افول نهاده است. بر خلاف سه ماه تابستان که موجران به هیچ وجه از موضع خود مبنی بر دریافت اجاره کوتاه نمی‌آمدند، اما چند وقتی است که مالکان واحدهای خود را با ترکیبی از رهن و اجاره در فایل بنگاه‌های املاک و سایت‌های مسکن قرار می‌دهند.

بر این اساس یک واحد مسکونی 100 متری واقع در تهرانپارس با شرایط 60 میلیون تومان پول پیش و اجاره ماهانه یک میلیون تومانی عرضه شده است. رهن یک واحد 75 متری در همین منطقه 75 میلیون تومان است.

رهن یک دستگاه آپارتمان 150 متری سه خواب واقع در شهرک راه‌‌آهن 125 میلیون تومان با اجاره ماهانه 500 هزار تومان تعیین شده، در همین منطقه رهن یک واحد 145 متری 100 میلیون و اجاره ماهانه 3.6 میلیون تومان است. برای یک واحد مسکونی 105 متری واقع در پاسداران رهن 50 میلیونی و اجاره ماهانه 3 میلیون تومانی تعیین شده است.

رهن یک واحد مسکونی 52 متری سه سال ساخت واقع در دژکام (17 شهریور) 40 میلیون تومان به همراه 300 هزار تومان اجاره ماهانه است.

همچنین رهن و اجاره یک دستگاه آپارتمان 90 متری واقع در ازگل به ترتیب 50 میلیون تومان و یک میلیون و 500 هزار تومان است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها