کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بررسی کاهش اقساط وام مسکن در دولت


کد خبر : ۴۱۰۴۱جمعه، ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱:۵۰۱۴۸۷ بازدید

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کاهش اقساط وام مسکن در دولت در حال بررسی است گفت: هرگونه شرایط جدیدی اگر در پرداخت تسهیلات ...

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کاهش اقساط وام مسکن در دولت در حال بررسی است گفت: هرگونه شرایط جدیدی اگر در پرداخت تسهیلات مسکن ایجاد شود شامل متقاضیانی که قبلا از این تسهیلات استفاده کرده‌اند خواهد شد.

عباس آخوندی در حاشیه راه‌اندازی مرکز توسعه کارآفرینی در پاسخ به سؤال فارس مبنی بر اینکه پیشنهاد کاهش اقساط وام مسکن و دوره انتظار برای دریافت تسهیلات که به دولت ارائه شده در چه مرحله‌ای است، گفت: پیشنهاد کاهش اقساط وام مسکن و دوره انتظار و بازپرداخت در حال حاضر در دولت در حال بررسی است، بنابراین توصیه بنده به متقاضیان مسکن این است که از این تسهیلات استفاده شود. 

وی تأکید کرد: اگر شرایط جدیدی در خصوص این تسهیلات ایجاد شود، شامل افرادی که قبلا هم تسهیلات گرفته‌اند خواهد شد، بنابراین پیشنهاد من این است که جوانان و خانه‌اولی‌ها از این تسهیلات که نرخ سود آن در بافت فرسوده 8 درصد و در سایر نقاط 9.5 درصد است استفاده کنند.  

آخوندی ادامه داد: از زمان ایجاد صندوق خانه یکم استقبال از این صندوق مناسب بوده به طوری که در حال حاضر 260 هزار نفر با میانگین 22 میلیون تومان در این صندوق پس‌انداز کرده‌اند، بنابراین این متقاضیان می‌توانند بعد از یک سال انتظار وارد بازار مسکن شده و اقدام به خرید مسکن کنند. 

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر پیشنهادهایی برای کاهش انتظار متقاضیان از شش ماه به پنج ماه ارائه شده است، گفت: پس انداز در صندوق خانه یکم برای مردم خوب و برای اقتصاد خانوار مناسب است به طوری که متقاضیان با سپرده‌گذاری بعد از یک سال 6 برابر موجودی می‌توانند تسهیلات دریافت کنند، که این موضوع به اقتصاد خانوار نظم خواهد داد. 

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: پرداخت این تسهیلات با توجه به اینکه نرخ تمام شده پول را کاهش می‌دهد، از سوی دیگر باعث می‌شود از یارانه‌های دولتی به دلیل نرخ پایین سود آن، کمتر استفاده شود. 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تیر ماه امسال آخوندی وزیر راه و شهرسازی گفته بود که پیشنهاد طولانی‌تر شدن دوره بازپرداخت تسهیلات را به دولت ارائه کرده است که با این اقدام میزان اقساط کاهش یابد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها