کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

روسیه بزرگترین خریدار رسمی طلا است


کد خبر : ۴۱۰۳۹جمعه، ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴:۴۸۱۳۹۷ بازدید

شورای جهانی طلا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است که روسیه بزرگترین خریدار رسمی طلا در جهان به شمار می رود.
روسیه بزرگترین خریدار رسمی طلا استروسیه بزرگترین خریدار رسمی طلا است

شورای جهانی طلا اعلام کرد، بانک مرکزی روسیه در سال 2016 میلادی بیش از 201 تن طلا خریداری کرده و این کشور بزرگترین خریدار رسمی طلا در بازارهای جهانی بوده است.

بر اساس این گزارش، میزان خرید طلا از سوی بخش خصوصی روسیه در این مدت بسیار پایین بوده است.

تاتیانا فیک مدیر بخش بانک های مرکزی و سیاست عمومی شورای جهانی طلا در این باره تاکید کرد: روسیه بزرگترین خریدار رسمی و سومین تولید کننده بزرگ طلای جهان به شمار می رود. ولی این کشور هنوز نتوانسته است به پتانسیل خود در بازارهای سرمایه گذاری بین المللی برسد.

میزان خرید طلا از سوی بانک مرکزی روسیه بالاتر از سایر بانک های مرکزی بزرگ جهان بوده و طی سال گذشته بیش از 201 تن طلا خریداری کرده است. بانک مرکزی چین در این مدت 80 تن طلا خریداری کرده و در مکان دوم بوده است. بانک مرکزی قزاقستان نیز در سال گذشته 36 تن طلا خریداری کرده است.

این آمارها نشان می دهد که بانک مرکزی ر وسیه در ده سال گذشته 1250 تن طلا به ذخایر رسمی خود افزوده است. میزان ذخایر طلای روسیه به 1700 تن رسیده است.

متنوع کردن ذخایر ارزی مهمترین علت افزایش خرید طلا از سوی بانک مرکزی روسیه به شمار می رود. روسیه همچنین برای پوشش دارایی های خود در برابر ریسک های سیاسی و تحریم ها، میزان ذخایر طلای خود را افزایش داده است.

این در حالی است که تولید طلای روسیه از سال 1995 تاکنون دو برابر افزایش داشته است. تولید طلای روسیه تنها در 10 سال گذشته به بیش از 2000 تن رسیده است. پیش بینی می شود تولید طلای روسیه امسال به 300 تن برسد و تا سال 2030 نیز این رقم به 400 تن خواهد رسید.

خصوصی سازی شرکت های معدنی دولتی تاثیر زیادی بر افزایش تولید طلای روسیه در سال های اخیر داشته است. در حالی که بخش خصوصی روسیه در سال گذشته تنها 4 تن طلا خر یداری کرده این رقم برای چین به 285 تن آلمان 105 تن و آمریکا 93 تن رسیده است.

به نظر می رسد وضع مالیات و تعرفه های سنگین بر خرید طلا از سوی بخش خصوصی در روسیه تاثیر زیادی بر افت شدید خرید طلا از سوی این بخش داشته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها