کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی آزاد شد؟


کد خبر : ۴۱۰۲۲پنجشنبه، ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷:۱۷۱۹۹۶۶ بازدید

براساس اطلاعات به دست آمده، سرانجام پس ازگذشت بیش از 9 ماه از اعلام تدوین دستورالعملی جدید برای واردات خودرو، جزییات این دستورالعمل مشخص شد.
واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی آزاد شد؟واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی آزاد شد؟

خودروکار در گزارشی نوشت: براساس اطلاعات به دست آمده از دستورالعمل جدید واردات خودرو که در انتظار امضای اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور به سر می برد، ممنوعیت واردات خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی سی به ایران لغو شد.

یک منبع آگاه درباره جزییات این دستور العمل گفت: براساس «دستورالعمل مدیریت واردات خودروهای سواری» انجام ثبت سفارش خودروهای سواری توسط نمایندگی های رسمی، حداکثر تا سقف سه هزار دستگاه مشروط براینکه ارزش آن از سقف 100 میلیون دلار بالاتر نرود مجاز خواهد بود.

واردات خودروی کامل (CBU) مازاد بر میزان تعیین شده منوط به تولید خودرو یا قطعات از همان نشاری تجاری اعم از سرمایه گذاری مستقیم یا سرمایه گذاری مشترک تا سقف 50 درصد از ارزش تولید سالانه داخلی با تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت خواهد بود.

همچنین موضوع غیرمجاز بودن واردات خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی سی با ابلاغ دستورالعمل جدید واردات لغو خواهد شد.

ثبت سفارش خودروهای قبلی انجام شده تا پیش از ابلاغ این دستورالعمل با رعایت سود بازرگانی مشخص شده در این دستورالعمل از اجرای سایر بندهای آن مستثنی خواهند بود و ترخیص خودروهای مانده در گمرک دارای قبض انبار تا تاریخ 19 شهریور 96 با شرط عقد قرارداد با نمایندگی های رسمی و پرداخت سود بازرگانی این دستورالعمل به مدت اعتبار یک ماه بلامانع است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها