کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سیف: تا اردیبهشت 97 فرصت جایگزینی دسته چک را دارید


کد خبر : ۴۰۹۸۱چهارشنبه، ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵:۳۴۴۳۱۳ بازدید

سیف رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به اینکه با عملیاتی شدن سامانه «صیاد» تکلیف دارندگان دسته چک های قدیمی چه می شود، گفت: پیش بینی‌های لازم ...

سیف رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به اینکه با عملیاتی شدن سامانه «صیاد» تکلیف دارندگان دسته چک های قدیمی چه می شود، گفت: پیش بینی‌های لازم در این زمینه انجام شده است و مردم تا اردیبهشت 97 فرصت جایگزینی دسته چک را دارند ضمن آنکه از این تاریخ به بعد چک های قدیمی تنها در شعبه صادر شده قابل پذیرش است.

به گزارش ایران‌جیب، سامانه صیاد که روز سه شنبه (دیروز) رونمایی شد به سفارش بانک مرکزی و با هدف متمرکزسازی درخواست های دسته چک، امکان اعتبار سنجی صاحبان حساب و امضا طراحی شده است و از اختصاص دسته چک به افراد فاقد صلاحیت و بد سابقه جلوگیری می کند.

همچنین با اختصاص شناسه منحصر به فرد به هر برگ چک در این سامانه، استعلام و پیگیری وضعیت چک تسهیل و اعتبار دسته چک در تبادلات مالی کشور بیشتر می شود.
سامانه صیاد با ثبت دسته چک های صادر شده، یک بانک اطلاعاتی یکپارچه و مدون از سوابق صدور دسته چک در سراسر کشور ایجاد می کند.

بانک های کشور پس از ثبت درخواست در سامانه صیاد و دریافت شناسه استعلام (به ازای هر برگ چک) اجازه صدور دسته چک برای متقاضیان را پیدا می کنند.

این سامانه با مشارکت همه بانک‌ها به بهره‌برداری می‌رسد و از نیمه اردیبهشت ماه سال 1397 پذیرش دسته چک‌های صادر شده‌ پیشین در چکاوک متوقف و تداوم ارایه خدمت فقط به بانک صادرکننده محدود می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها