کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

وضعیت بازار آهن در شهریورماه 96


کد خبر : ۴۰۹۸۰چهارشنبه، ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹:۲۱۲۸۴۰ بازدید

طبق قیمت‌های اعلامی از سوی کارخانه و عرضه کنندگان آهن‌آلات، می توان اعلام کرد که بازار آهن در روز گذشته ...

آهن‌پرایس- طبق قیمت‌های اعلامی از سوی کارخانه و عرضه کنندگان آهن‌آلات، می توان اعلام کرد که بازار آهن در روز گذشته (سه شنبه 96/6/28) روندی رو به پایین و کاهشی داشته است. به قاطعیت می توان اعلام کرد که بازار آهن آلات در طول یک ماه گذشته هیچ افزایش قیمتی نداشته و تنها قیمت ها در بعضی از روزها ثابت و در بعضی از روزها کاهشی بوده اند.

در اوایل شهریور ماه سال جاری شاهد یک رکورد بزرگ در قیمت آهن آلات بودیم که بسرعت آن قیمت ها شکسته شد. لازم به ذکر است که در هفته ی اول شهریور سال جاری قیمت هر کیلو میلگرد از قراری 2480 تومان و هر شاخه تیرآهن ذوبی در سایز 20 از قراری 825000 تومان بود، در حالیکه هم اکنون قیمت هر کیلو میلگرد بین 2070 تومان الی 2240 تومان و هر شاخه تیرآهن ذوبی در سایز 20 حدود 785000 تومان می باشد. این موضوع بیانگر آن است که در طول یک ماه گذشته حداقل کاهش 250 تومانی را در بازار آهن داشتیم، هرچند که این موضوع کمک شایانی به خریداران آهن آلات نمیکند، اما به خوبی روند نزولی قیمت ها را نشان می دهد. 

در حال حاضر شرایط در بازار به نحوی است که مردم انتظار دارند قیمت ها به قیمت های سال 95 بازگردد و میلگرد را با قیمت 1800 در هر کیلو خریداری کنند. این امر بسیار بدیهی و دور از ذهن به نظر می رسد؛ زیرا هیچگاه در بازار های داخلی شاهد این حجم از کاهش قیمت نبوده ایم. از طرفی دیگر باید موضوع صادرات آهن به عراق و سوریه را در نظر بگیریم. در ماه های اخیر ایران اعلام کرد قصد دارد تا بمنظور بازسازی موصل، حجم انبوهی آهن آلات صادر کند که این موضوع یعنی برتری تقاضا بر عرضه، یعنی افزایش قیمت آهن آلات در بازار داخلی. 

طبق گزارشات و آمار های چند ماه اخیر، قیمت آهن آلات در اواخر مرداد و اوایل شهریور بشدت افزایش یافت که نوسانات قیمتی و بسته شدن فروش را در پی داشت. اما هم اکنون به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، کاهش قیمت آهن و سنگ آهن و فولاد دربازار های جهانی، کاهش صادرات آهن کشور، شاهد سقوط قیمت ها هستیم. البته باید نزدیک شدن به ماه محرم و فصل سرما را نیز در دلایل کاهش قیمت دخیل بدانیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها