کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دومین گام بلند شاخص بورس تهران امروز چهارشنبه


کد خبر : ۴۰۹۷۶چهارشنبه، ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱:۳۷۸۱۳ بازدید

بورس تهران در آخرین روز معاملاتی این هفته شاهد معاملات پرتحرک در سهم‌های موثر در شاخص‌ چون گل‌گهر، مپنا، فولاد، هلدینگ‌های پتروشیمی و ...

بورس تهران در آخرین روز معاملاتی این هفته شاهد معاملات پرتحرک در سهم‌های موثر در شاخص‌ چون گل‌گهر، مپنا، فولاد، هلدینگ‌های پتروشیمی و خودرویی‌ها بود.ش اخص کل نیز با رشد 488 واحد رو به رو شد.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز چهارشنبه 29 شهریور ماه 96 با افزایش 487 واحدی روی رقم 85 هزار و 831 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 96 واحدی عدد 17 هزار و 951 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 639 واحدی به رقم  93 هزار و 576  واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما  در حالی با افزایش 429 واحدی به رقم  59 هزار و 906  واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 591 واحدی عدد  188 هزار و 370  واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز بدون تغییر چندانی به رقم 957 واحد رضایت داد.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سرمایه گذاری غدیر با 69 واحد ، گروه مپنا با 63 واحد و معدنی و صنعتی گل گهر با 60 واحد افزایش  بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت بندر عباس با 11 واحد ، ارتباطات سیار ایران با 10 واحد و خدمات انفورماتیک تا 7 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 236 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن 878 میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 82 هزار و 491  نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع و معادن احیا سپاهان و حق تقدم خرید سهام لبنیات پاستوریزه پاک از سوی ناظر بازار سهام در حالی بازگشایی شد که حق تقدم شرکت دارویی و بهداشتی لقمان متوقف شد.

امروز همچنین آگهی عرضه اولیه سهام شرکت تولید و صادرات ریشمک در روز شنبه هفته آتی منتشر شد. همچنین امروز در پی مصوبه هیأت مدیره بانک مسکن در 28 شهریور ماه 96 مبنی بر تمدید مدت اجرای اعطای تسهیلات 20 میلیون تومان جعاله مسکن، مدت اجرای طرح موسوم به 160 ورقه‌ای اوراق تسهیلات مسکن تا پایان آذر ماه امسال تمدید شد. 

امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، بیش از 38 میلیون سهم سرمایه‌گذاری خوارزمی به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران این سهم همراه شد.

همچنین کمتر از 27 میلیون سهم داروسازی دکتر عبیدی به ارزش کمتر از 54 میلیارد تومان کد به کد شد. بیش از 18 میلیون سهم ایران ترانسفو به ارزش بیش از 10.5 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده این سهم همراه بود و 16 میلیون سهم گروه صنایع بهشهر ایران به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان میان سهامداران عمده این سهم منتقل شد. 

امروز بورس تهران همپای معامله‌گران حقوقی در نمادهای شاخص‌سازی همچون فولاد مبارکه، گل گهر، مپنا و هلدینگ‌های پتروشیمی غدیر و گسترش نفت و گاز پارسیان شاهد پیشرو شدن گروه خودرویی‌ها همزمان با تقویت تقاضا در برابر عرضه سهام حقوقی‌ها بود.

هر چند که صف خریدهای شکل‌ گرفته در این گروه به ویژه در سایپا پایداری چندانی ندارد، اما تمایل بازار سهام برای حمایت از نماگرهای بورس از طریق گروه‌های شاخص‌ساز نشان می‌دهد که  بورس تهران در پاییز 96 با برنامه‌ریزی بهتری به دنبال شناسایی سود در تالار شیشه‌ای خواهد بود.

به نظر می‌رسد با فعال‌تر شدن صندوق‌های سرمایه‌گذاری و به کارگیری اعتبارهای کارگزاری‌ها تلاش می‌کند تا چراغ بازار سهام را با معاملات قابل قبول در گروه‌های شاخص‌ساز روشن نگه دارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها