کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

احتمال کاهش عرضه لبنیات از ابتدای مهرماه


کد خبر : ۴۰۹۳۴سه شنبه، ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸:۳۷۸۴۱ بازدید

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تهران، از احتمال کاهش عرضه لبنیات از ابتدای مهرماه به دلیل محدودیت در تردد صبحگاهی کامیونت‌ها خبر داد و ...

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تهران، از احتمال کاهش عرضه لبنیات از ابتدای مهرماه به دلیل محدودیت در تردد صبحگاهی کامیونت‌ها خبر داد و گفت: کاهش تولید در دستور کار کارخانجات لبنی قرار می‌گیرد.

کاوه زرگران در گفتگو با مهر با اشاره به ابلاغ دستورالعمل عدم تردد کامیونت‌ها در ساعات ابتدایی صبح را به دلیل همزمانی با بازگشایی مدارس، گفت: این امر باعث کاهش توزیع و عرضه لبنیات شده و تولیدکنندگان، کاهش تولید را در دستور کار قرار خواهند داد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران افزود: به دلیل اینکه لبنیات کالای فسادپذیر است و تاریخ انقضای سه تا چهار روزه دارد که بخشی از آن باید در منزل مصرف‌کننده سپری شود، ابلاغ این دستورالعمل عملا، زمینه‌ساز اختلال شدید در کالارسانی به مردم شده است؛ چراکه مصرف‌کنندگان ایرانی لبنیات به خصوص شیر را به تاریخ روز یا یک روز بعد از تاریخ تولید، خریداری می‌کنند؛ ضمن اینکه به طور سنتی، خرید لبنیات در ساعات ابتدایی روز از سوی بسیاری از خانوارها صورت می‌گیرد، بنابراین ممنوعیت تردد کامیونت‌های عرضه این کالاها سبب می‌شود که بخشی از کالای تولیدی به کارخانجات برگشت داده شود و همین امر، انگیزه کاهش تولید را افزایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: ممنوعیت و عدم تردد کامیون‌ها اختلال شدیدی در کالارسانی به مردم ایجاد خواهد کرده و باعث می‌شود که شیر در زمانی در قفسه مغازه‌ها قرار گیرد که دو روز از تاریخ آن گذشته است و این امر، باعث عدم استقبال مردم شده و عمر شلف‌لایف را کوتاه و منجر به کاهش فروش و برگشت محصولات خواهد شد و این اقدامی است که کاهش تولید و عرضه را در پی دارد.

زرگران از برگزاری جلساتی برای حل و فصل این موضوع با معاونت ترافیک شهرداری خبر داد و گفت: امروز در اتاق تهران، این جلسه برگزار خواهد شد تا در مورد آن راهکارهای لازم ارایه شده و چاره‌اندیشی شود؛ اما این اقدام، ضایعات را به بخش تولید تحمیل می‌کند که کارخانجات برای فرار از آن، کاهش تولید را در دستور کار قرار داده اند، بنابراین ممکن است در تامین شیر و نان مورد نیاز مردم، اخلال ایجاد شود.

وی افزود: پیشنهاد اتاق این است که این بخشنامه برای کالاهایی که تاریخ انقضای کوتاهی دارند، استثناء شود. ضمن اینکه در سطح شهر تهران سوپرهای کوچکی وجود دارد که سوپر نبوده و بقالی مدرنی هستند که به دلیل تعدد و پراکندگی، منجر به این شده اند که تعداد کامیون زیادی برای باررسانی به آنها، در سطح شهر، تردد کنند و در محله هایی که جای پارک مناسبی نباشد برای تخلیه، بایستند و مشکل‌ساز شوند، بنابراین باید به سمتی حرکت کرد که مراکز فروش خدماتی بزرگ با استانداردهای جهانی و پارکینگ مناسب در سطح شهر تهران احداث شود؛ پس طرح تفصیلی شهر تهران را هم باید مورد بازنگری قرار داد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها