کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شاخص بورس تهران امروز سه ‌شنبه به پرواز درآمد


کد خبر : ۴۰۹۲۶سه شنبه، ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰:۲۱۱۴۵۱ بازدید

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز سه شنبه 28 شهریور ماه 96 با افزایش ...
شاخص بورس تهران امروز سه ‌شنبه به پرواز درآمدشاخص بورس تهران امروز سه ‌شنبه به پرواز درآمد

معامله‌گران بورس تهران امروز شاهد معاملات خوبی با پیشرو شدن گروه فلزی به رهبری فولاد مبارکه، معدنی‌ها و تجهیزاتی‌ها و حامیان سنتی نماگر بورس در هلدینگ‌ پتروشیمی بودند.شاخص کل هم 929 واحد رشد کرد.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز سه شنبه 28 شهریور ماه 96 با افزایش 929 واحدی روی رقم 85 هزار و 343 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 81 واحدی عدد 17 هزار و 854 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 916 واحدی به رقم  92 هزار و 927  واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما  در حالی با افزایش 803 واحدی به رقم  59 هزار و 476  واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 1208 واحدی عدد  187 هزار و 779  واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 5 واحدی به رقم 957 واحد رضایت داد.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی فولاد مبارکه با 102 واحد ، همراه اول با 90 واحد و مخابرات ایران با 89 واحد افزایش  بیشترین تاثیرمثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 13 واحد ، سایپا و بانک انصار هر یک تا 11 واحد و ملی صنایع مس ایران تا 5 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 212میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 734 میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 54 هزار و 671  نوبت داد و ستد بود.

با این همه ارزش معاملات امروز بازار نقد بورس تهران کمتراز 159 میلیارد تومان بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های خوراک دام پارس، تولید فیبر ایران، حق تقدم خرید سهام توسعه صنایع بهشهر، سرمایه‌گذاری نیروگاهی ایران، سرمایه‌گذاری مسکن پردیس، اوراق مشارکت شهرداری شیراز، اوراق مشارکت شهرداری مشهد از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی حق تقدم‌های شرکت‌های معدنی و صنعتی چادرملو و بین‌المللی محصولات پارس متوقف شدند.

به گزارش فارس، امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد کمتر از 31 میلیون سهم سرمایه‌گذاری بوعلی به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان از سوی سهامداران عمده با معاملات انتقالی مواجه بود. در فنرسازی زر نیز 24 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان کد به کد شد. 

امروز همچنین 18.5 میلیون سهم ایران ترانسفو به ارزش 10 میلیارد تومان کد به کد شد و در سیمان کرمان نیز 15 میلیون سهم به ارزش کمتر از 3 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد. از سوی دیگر 7.5 میلیون حق تقدم خرید سهام بانک حکمت ایرانیان به ارزش بیش از 54 میلیارد تومان کد به کد شد. 

در تولید برق ماهتاب کهنوج همچنین امروز کمتر از 7 میلیون سهم به ارزش بیش از 5.5 میلیارد تومان با معاملات انتقالی همراه بود و در تجارت الکترونیک پارسیان 5 میلیون سهم به ارزش کمتر از 2 میلیارد تومان میان سهامداران عمده این سهم منتقل شد.

بر اساس این گزارش، امروز بورس تهران با معاملاتی خیره‌کننده در اغلب نمادهای معاملاتی به ویژه میان بازار دومی‌ها شاهد شکل‌گیری صف‌های خرید معامله‌گران اغلب حقیقی در نمادهای پیشرو از جمله فلزات اساسی، مخابرات، معدنی‌ها، تجهیزاتی‌ها و البته هلدینگ‌های پتروشیمی بود. 

در عین حال امروز پالایشی‌ها نیز از قافله رشد قیمت‌ها جا نماندند و در معاملات کم‌حجم شاهد تحرک خریداران سهام در معاملاتی متعادل بودند.

با این همه سایه احتیاط بر کلیت معاملات بازار سهام باعث شده تا بازار سهام در معاملاتی نه چندان پرحجم شاهد استراتژی کوتاه‌مدت‌نگر از سوی معامله‌گران و تلاش برای شناسایی نوسان‌های کمتر از 10 درصدی باشد. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها