کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت انواع لوازم عزاداری در محرم سال 96


کد خبر : ۴۰۹۱۲سه شنبه، ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳:۴۷۵۲۶ بازدید

همه ساله با نزدیک شدن به ماه محرم بازار لوازم و ادوات عزاداری با رفت و آمد مردم و هیات‌های عزاداری برای تهیه وسایل مورد نیازشان همراه ...

همه ساله با نزدیک شدن به ماه محرم بازار لوازم و ادوات عزاداری با رفت و آمد مردم و هیات‌های عزاداری برای تهیه وسایل مورد نیازشان همراه می‌شود؛ بازاری که از تنوع گسترده‌ای برخوردار است و برندهای مختلف ایرانی و خارجی در آن مشاهده می‌شود که لوازم خارجی قیمت چهار - پنج برابری نسبت به ایرانی‌ها دارد.

بازار ادوات عزاداری ماه محرم حال و هوای خاصی دارد و هر ساله با نزدیکی ایام عزاداری امام حسین(ع) داغ می‌شود و تب و تاب زیادی پیدا می کند.

بازار بزرگ تهران و خیابان ناصر خسرو محل‌ اصلی فروش لوازم عزاداری است. انواع پرچم، بیرق، زنجیر، طبل، علامت، سنج، سایدروم و ... از جمله مهمترین این لوازم محسوب می‌شوند که مورد نیاز هیات‌های عزاداری هستند.

مشاهدات بازار لوازم عزاداری نشان می دهد که در کنار برندهای ایرانی برندهای خارجی از جمله چینی و ژاپنی در بازار موجود است؛ برندهایی که نسبت به اقلام ایرانی از قیمت بیشتری برخوردار هستند.

به گفته برخی فروشندگان، بخش قابل توجهی از این وسایل و ادوات، برندهای خارجی هستند و برندهای ایرانی هم در کنار خارجی ها مشتریان خود را دارد. به گفته آن ها کیفیت، طراحی و زیبایی اصلی‌ترین عامل در تعیین قیمت این لوازم است.

بر این اساس و طبق مشاهدات میدانی خبرنگار ایسنا از این بازار، انواع طبل در مغازه‌ها بسته به نوع برند و جنس، رنج قیمتی از ۲۰۰ هزار تومان تا بیش از یک میلیون تومان دارد.

 همچنین سایدروم های ایرانی و چینی با رنج قیمتی حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان ارزان ترین نوع سایدروم هستند و برخی برندهای ژاپنی این نوع ساز قیمت‌شان بیش از یک میلیون تومان است. دوقل نیز به عنوان یکی از سازهای کوبه‌ای پر مصرف در دسته‌های عزاداری رنج قیمتی از ۱۳۰ تا حدود ۳۵۰ هزار تومان دارد.

با عبور از مغازه های فروش لوازم و ادوات عزاداری، مغازه‌های فروش پارچه‌ها و پرچم‌ها مشاهده می‌شوند. پارچه‌های عزاداری در طرح ها، رنگ ها و نوشته‌های مختلف که بسته به نوع طراحی، اندازه و جنس‌شان قیمت های متنوعی دارند.

این پرچم ها که مدل های مختلفی دارند قیمت‌هایشان از حدود ۶۰ هزار تومان شروع و تا حدود یک میلیون تومان فروخته می‌شود. خیمه‌های عزاداری نیز بین ۲۰ تا ۱۵۰ هزار تومان فروخته می‌شوند.

زنجیر هم که یکی از پر مصرف ترین وسایل هیات های عزاداری است با دو نوع طلایی و نقره ای رنگ فروخته می شوند. قیمت طلایی رنگ آن ۱۶ هزار تومان و قیمت نقره ای رنگ آن ۱۲ هزار تومان است.

انواع سنج که از دیگر وسایل هیات های عزاداری محرم است، رنج قیمتی متفاوتی دارد. سنج های ایرانی حدود ۱۵۰ هزار تومان قیمت دارند و سنج های خارجی در سایزهای بزرگ تر بیش از ۷۰۰ هزار تومان قیمت دارند.

از سوی دیگر علامت که یکی دیگر از اصلی ترین و زیباترین لوازم دسته‌های عزاداری ماه محرم به حساب می آید، بر اساس اندازه و وزن آن قیمت های مختلفی دارد .علامت ها شامل ادوات خاص خود می شوند. کمربند علامت در انواع مختلف بین ۶۰  تا ۴۵۰ هزار تومان قیمت دارند. همچنین پر علامت نیز از ۷۰۰۰ تا ۲۰ هزار تومان و شال علامت از حدود ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان عرضه می شود.

 به غیر از این ادوات، پیراهن مشکلی در انواع مردانه و بچه‌گانه از پر فروش‌ترین‌ها اقلام در بازار محصولات ماه محرم است. پیراهن های مشکی مردانه با برندهای ایرانی رنج قیمتی از ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان دارند. همچنین پیراهن‌ها با دوخت‌های خارجی بیش از ۴۰ هزار تومان فروخته می‌شوند.

از سوی دیگر لباس‌های خاصی که برای مراسم تعزیه‌خوانی در این ایام استفاده می‌شود از حدود ۱۸۰ تا ۲۳۰ هزار تومان در بازار به فروخته می شود.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها