کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

از بستنی 400 هزارتومانی تا همبرگر 250 هزار تومانی!


کد خبر : ۴۰۸۸۳دوشنبه، ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰:۲۷۷۴۷۶ بازدید

لاکچری‌ها به‌تازگی با یک جریان تازه خبری بار دیگر فضای رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی را تحت تاثیر قرار داده‌اند؛ نه با بوگاتی و پورشه؛ با یک ساندویچ همبرگر.
از بستنی 400 هزارتومانی تا همبرگر 250 هزار تومانی!از بستنی 400 هزارتومانی تا همبرگر 250 هزار تومانی!

لاکچری‌ها به‌تازگی با یک جریان تازه خبری بار دیگر فضای رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی را تحت تاثیر قرار داده‌اند؛ نه با بوگاتی و پورشه؛ با یک ساندویچ همبرگر.

به‌گزارش ایران‌جیب به نقل از خبرآنلاین، طبقه پولدار ایرانی در جامعه‌ای که بیش از 74‌ میلیون‌نفر از جمعیت 79‌ میلیون‌نفری آن خود را مستحق دریافت یارانه می‌دانند، همواره خبرساز می‌شوند. اینجاست که کالاهای مصرفی این طبقه بازتاب خبری وسیعی را از آن خود می‌کند. داستان اما داستان رژ لب 200‌هزارتومانی و عطر 10‌میلیون‌تومانی و ساعت 200‌ میلیون‌تومانی نیست؛ قصه وقتی به قسمت جذاب خود می‌رسد که نه کالایی مصرفی اما ماندگار، که کالایی با ماندگاری اندک، قیمتی سرسام‌آور از آن خود می‌کند.  کمتر کسی است که آوازه بستنی 400‌ هزارتومانی برج میلاد را که با ورقه طلای خوراکی سرو می‌شد، نشنیده باشد.

همبرگر 250 هزارتومانی

اما این‌بار خبر فروش همبرگر 250‌هزارتومانی در لواسان است که کاربران شبکه‌های اجتماعی را به خود مشغول کرده است، یک همبرگر استثنایی، درحالی که گران‌ترین همبرگر‌ها در تهران، این کلانشهر مملو از فست‌فود، درحدود 20‌ هزارتومان قیمت دارد. سازنده این همبرگر تاکید دارد برای خرید این همبرگر گران‌قیمت، باید از روز قبل سفارش داده شود. اما این بار خاویار است که مهم‌ترین دلیل گرانی است. محتویات این ساندویچ لاکچری را 12 گرم خاویار، تخم بلدرچین، پنیر بولچز، پنیر پرولون، جوانه شبدر و سس مخصوص و... تشکیل می‌دهد. به این ترتیب یک ساندویچ قیمتی برابر با یارانه بیش از پنج‌نفر در ماه دارد و حالا صفی که مقابل این ساندویچ‌فروشی تشکیل می‌شود، به‌مراتب خبری مهم‌تر از فروش آن در همین نزدیکی‌هاست. به‌نظر می‌رسد مشتریان همبرگر 250‌ هزارتومانی به‌مراتب جذاب‌تر از خود آن هستند؛ کسانی که جامعه ایران همواره با حساسیت و نوعی عصبیت اخبار مربوط به آنها را دنبال می‌کند. قصه خوردوخوراک لاکچری تنها به همبرگر 250 هزارتومانی ختم نمی‌شود. میوه‌فروشی‌های لوکس شمال و غرب تهران را بگردید، به نمونه‌های عجیب و غریب برمی‌خورید. کاهوهای فرانسوی با قیمت‌هایی استثنایی؛ یک تکه کاهوی دو رنگ فرانسوی بیش از 30‌هزار تومان قیمت دارد. وزن این تکه نیز به‌مراتب کمتر از یک کیلوست.

آب‌معدنی‌های لاکچری

اگر به رستوران‌های لوکس تهران سری بزنید، می‌توانید آب‌معدنی‌های لاکچری را که بعضا تا 60‌هزار تومان در هر بطری قیمت دارند، ببینید. آب‌معدنی‌های کوچک در بازار ایران به قیمتی در حدود 700 تا 1500تومان فروخته می‌شود و بطری بزرگ نیز بین ‌هزار تا 1500تومان، بستگی به محل عرضه، قیمت دارد.  بعدی ویژه از زندگی لاکچری در تهران طعنه به پول‌آتش‌زدن می‌زند؛ سیگاری با روکش طلا در بازار تهران وجود دارد که نخی 60‌هزارتومان قیمت دارد. قیمت یک پاکت از این سیگار به حدود 800 تا یک‌میلیون‌تومان می رسد.  آنها که روزگاری ساعت‌های چندصد‌میلیونی و خانه‌های قصرگونه و خودروهای لوکس زیر پایشان برای طبقه متوسط و جامعه ایران خبر بود، امروز حالا خوردوخوراکشان زیر ذره‌بین قرار گرفته است. موضوع مهم اینجاست که کالاهای پیش‌گفته در هر شرایطی قابلیت تبدیل به پول را دارند، اما همبرگر 250‌هزارتومانی و آب‌معدنی 60‌ هزارتومانی امکان تبدیل دوباره به پول را ندارند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها