کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ایران نوزدهمین کشور خشک دنیا


کد خبر : ۴۰۸۵۲دوشنبه، ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۲:۲۳۳۸۹۴ بازدید

بانک جهانی در یک بررسی، وضعیت رطوبت و بارندگی را در کشورهای مختلف جهان سنجیده است و کشورها را از این لحاظ رتبه‌بندی کرده است.
ایران نوزدهمین کشور خشک دنیاایران نوزدهمین کشور خشک دنیا

بانک جهانی در یک بررسی، وضعیت رطوبت و بارندگی را در کشورهای مختلف جهان سنجیده است و کشورها را از این لحاظ رتبه‌بندی کرده است. بر این اساس، کلمبیا با 3240 میلیمتر میانگین بارندگی سالانه رتبه نخست را در جهان به خود اختصاص داده است و مصر با تنها 51 میلیمتر متوسط بارندگی سالانه پایین‌ترین رتبه را در میان کشورهای جهان به خود اختصاص داده است.

بنا به اعلام بانک جهانی، در میان همه کشورهای جهان که داده‌های آنها موجود بوده است، ایران با متوسط بارندگی سالانه 228 میلیمتر در سال در رده نوزدهمین کشور ته جدول قرار دارد و بنابراین کشوری بسیار خشک محسوب می‌شود. البته این رتبه‌بندی بر اساس آمار سال 2014 تنظیم شده است. بانک جهانی در این مورد نوشت: قاره آفریقا ضعیف‌ترین شبکه بررسی و مشاهده وضعیت آب و هوایی، بارندگی و وضعیت جوی را دارد تا جایی که در حدود نیمی از ایستگاه‌های بررسی آب و هوای این قاره داده‌های درستی ارائه نمی‌کنند.

مخاطرات جوی و آبی مسوول 90 درصد از کل خسارات ناشی از بلایا در جهان هستند. توانایی درک، پیش‌بینی و هشدار به شهروندان در مورد این بلایا توانایی دولت‌ها را برای کاهش ریسک‌های اقتصادی و نجات جان انسان‌ها بالا می‌برد. بر اساس بررسی‌های بانک جهانی، کشورها می‌توانند به مدد خدمات سنجش وضعیت آب و هوایی 13 میلیارد دلار در سال صرفه‌جویی کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها