کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تغییرات شکل گرفته در قیمت جهانی طلا


کد خبر : ۴۰۷۷۰شنبه، ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴:۳۹۵۳۰ بازدید

قیمت طلا در بازارهای بین‌المللی در پایان مبادلات روز جمعه با کاهش روبرو شده است.

در حالی که شلیک موشک کره شمالی بار دیگر موجب تشدید تنش های سیاسی و نگرانی های مربوط به اوضاع شبه جزیره کره شده است ولی به نظر می رسد قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه تحت تاثیر آمارهای تورم در آمریکا قرار داشته و با کاهش نسبی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش آمارهای تورم در آمریکا موجب شده است تا گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال بیشتر از قبل شود و این مساله به نفع ارزش دلار و به ضرر قیمت طلا بوده است.

قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با 0.2 درصد کاهش روبرو شده و به 1321 دلار رسیده است. قیمت طلا در هفته ای که گذشت بیش از یک درصد کاهش داشته است. این برای نخستین بار در 4 هفته گذشته است که قیمت طلا با کاهش روبرو شده است.

دانیل هاینس تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری ای ان زد سوییس تاکید کرد: به نظر می رسد سرمایه گذاران بین المللی پس از انتشار آمارهای تورم در آمریکا توجه چندانی به آزمایش موشکی کره شمالی نداشته اند.

وی در ادامه افزود: به نظر می رسد قیمت طلا باید سطح مقاومتی 1340 دلاری را بشکند تا بتواند طی روزهای آینده به روندی صعودی اش ادامه دهد.

تشدید تنش های سیاسی معمولا موجب افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا می شود.

هاینس اظهار داشت: به نظر من بازار طلا تمرکز زیادی روی فدرال رزرو و احتمال افزایش نرخ بهره تا پایان امسال داشته است.

فدرال رزرو آمریکا دستیابی به نرخ تورم 2 درصدی را هدف اصلی خود تعیین کرده است. نشست آتی فدرال رزرو آمریکا برای تعیین سیاست های پولی قرار است 19 سپتامبر برگزار شود.

انتشار آمارهای ناامید کننده خرده فروشی در آمریکا در روز جمعه نیز فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تا حد زیادی تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت.

برگزاری نشست مهم فدرال رزرو آمریکا در روز 19 سپتامبر نیز عامل مهمی برای تعیین قیمت طلا خواهد بود. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند نیز می تواند بر قیمت طلا موثر باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها