کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مقایسه قیمت چینی‌های بازار ایران با قیمت آنها در سرزمین مادری


کد خبر : ۴۰۷۲۷پنجشنبه، ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳:۵۵۲۰۲۴۱ بازدید

خودروهای چینی این روزها در حال فتح بازار خودروی ایران هستند و هر روز هم بر تنوعشان اضافه می‌شود. این خودروها هرچند در بازارهای جهانی ...

محمــود راســتین- خودروهای چینی این روزها در حال فتح بازار خودروی ایران هستند و هر روز هم بر تنوعشان اضافه می‌شود. این خودروها هرچند در بازارهای جهانی به ارزان بودن مشهورند، اما به نظر می‌رسد خریداران ایرانی بیش از مبلغ واقعی این خودروها را می‌پردازند، چراکه بررسی قیمت آنها در بازار چین و ایران نشان می‌دهد قیمت‌ها در بازار ایران به‌وضوح بالاتر از مبلغی است که چینی‌ها می‌پردازند. برای این منظور در این شماره قیمت چهار نمونه از این خودروها را با قیمت مشابه آنها در بازار چین مقایسه کرده‌ایم. در نظر داشته باشید مبنای قیمت یوان در این مطلب قیمت بازار آزاد آن معادل 580 تومان به ازای هر یوان است. به‌علاوه قیمتی که برای خودروها در نظر گرفته شده است قیمت فروش نهایی به مشتریان در بازار چین است و طبیعی است شرکت‌های تولیدکننده ایرانی برای ورود قطعات این خودروها قیمت بسیار کمتری می‌پردازند، ضمن آنکه نرخ محاسبه قیمت ارز برای آنها پایین‌تر از نرخ بازار آزاد است.


جک J5

نتیجه تصویری برای جک J5 ایران جیب


این خودروی سدان را می‌توان نخستین محصول موفق JAC در بازار ایران دانست. طراحی ظاهری مناسب این خودرو به همراه آپشن‌های قابل قبولش آن را به یکی از سدان‌های محبوب چینی در بازار خودروی کشور تبدیل کرده است، ضمن آنکه در مدل‌های اتوماتیک، از موتور 1.8 لیتری 140 اسب‌بخاری و گیربکس چهار سرعته بهره می‌برد که بالاتر از نمونه‌های دنده دستی با موتور 1.5 لیتری است. در بازار چین نیز این خودرو با همین موتورها عرضه می‌شود هرچند تنوع تیپ‌های بیشتری دارد. خریداران ایرانی برای خرید جک J5 در نمونه‌های اتوماتیک باید مبلغی در حدود 63 میلیون تومان بپردازند و این در حالی است که قیمت این خودرو در بازار چین در بالاترین رده 86.800 یوان معادل 50 میلیون تومان است.

 

چری تیگو 5

نتیجه تصویری برای چری تیگو 5 ایران جیب


شرکت چری جزو نخستین برندهای چینی وارد شده به بازار ایران بود و در ابتدا با مدل کوچک MVM110 توانست پای خود را در بازار ایران باز کند. چری تیگو 5 حاصل تلاش‌های این شرکت برای عرضه محصولات لوکس‌تر از طیف عادی تولیدات چری است که نمونه دیگر آن را در آریزو 5 هم می‌بینیم. این خودرو در بازار چین با موتور 2 لیتری عرضه می‌شود و در ایران نیز با همین موتور به بازار عرضه شده است. نمونه‌های عرضه شده در بازار ایران از گیربکس CVT بهره می‌برند. خریداران ایرانی برای خرید این خودرو باید مبلغی در حدود 100 میلیون تومان بپردازند و این در حالی است که قیمت بالاترین مدل این خودرو با تمام آپشن‌های قابل نصب در بازار چین 150.900 یوان معادل 87 میلیون تومان است.

 

BYD S6

نتیجه تصویری برای BYD S6 ایران جیب

این خودرو که کمتر از یک سال از ورود آن به بازار ایران می‌گذرد، نخستین تلاش شرکت BYD چین برای ورود به بازار شاسی‌بلند‌ها است. با الهام از طراحی و شاسی لکسوس RX، این خودرو توانسته در بازار چین رکورد موفقی را از خود به ‌جای بگذارد که این مسأله بیش از هر چیز به دلیل قیمت مناسب آن است. این خودرو در چین با دو موتور 2 و 2.4 لیتری و گیربکس‌های دستی و اتوماتیک به بازار عرضه می‌شود که نمونه وارد شده در بازار ایران 2.4 لیتری و با گیربکس اتوماتیک دو کلاچه و با سطح کامل امکانات رفاهی است. خریداران ایرانی برای خرید این خودرو باید 98.7 میلیون تومان پرداخت کنند و این در حالی است که در بازار چین، بالاترین نمونه این خودرو (که بعضی از امکانات آن بیش از نمونه ایرانی است) با قیمت 123.900 یوان به فروش می‌رسد که رقمی معادل 71.8 میلیون تومان است. مدل پایین‌تر این خودرو که همچنان از موتور 2.4 لیتری و گیربکس اتوماتیک بهره می‌برد در بازار چین قیمتی در حدود 50 میلیون تومان دارد.

 


بسترن  B50

ij4lkt4udxj87yn880a.jpg


شرکت بسترن، این خودرو را بر اساس شاسی و قوای محرکه مزدا تولید کرده است و در میان خودروهای چینی بازار ایران یکی از خوش‌ترکیب‌ترین خودروها است، ضمن آنکه بهره‌گیری از طرح شاسی مزدا باعث شده کیفیت سواری مناسبی هم داشته باشد. این خودرو در ابتدا با موتور 1.6 لیتری وارد بازار ایران شد، اما خیلی زود شرکت عرضه‌کننده آن را با نمونه 1.8 لیتری جایگزین کرد و در حال حاضر بسترن B50 با موتور 1.8 لیتری و گیربکس اتوماتیک به بازار خودروی کشورمان عرضه می‌شود. خریداران ایرانی برای خرید این خودرو باید مبلغی در حدود 77 میلیون تومان پرداخت کنند. در چین البته این خودرو تنوع مدل بالاتری دارد که در بالاترین نمونه با تمامی آپشن‌ها قیمت آن به 122.800 یوان معادل 71 میلیون تومان می‌رسد، اما تیپ Luxury  این خودرو که امکانات آن به نمونه‌های ایرانی نزدیک‌تر است با قیمت 110.800 یوان به فروش می‌رسد که معادل 64 میلیون تومان است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها