کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای جهانی طلا امروز پنجشنبه در بازارهای جهانی


کد خبر : ۴۰۷۲۲پنجشنبه، ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸:۲۹۱۱۴۹ بازدید

در حالی که سرمایه گذاران بین المللی منتظر انتشار آمارهای تورم در آمریکا هستند، قیمت طلا بار دیگر با کاهش روبرو شده است.

آمارهای نرخ تورم آمریکا قرار است امروز پنجشنبه منتشر شود. این آمارها تا حد زیادی می تواند وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه‌های آینده را روشن کند.

بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا امروز به پایین ترین سطح خود در 2 هفته اخیر رسیده است. قیمت هر اونس طلا با 0.2 درصد کاهش به کمتر از 1321 دلار رسیده است. قیمت این فلز زرد پیش از این تا 1318 دلار نیز کاهش یافته بود.

شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز امروز با کاهش روبرو شده است. این در شرایطی است که این شاخص روز گذشته به بالاترین سطخ خود در ده سال اخیر رسیده بود. ارزش دلار آمریکا نیز در برابر ارزهای معتبر بین المللی با تغییر چندانی روبرو نشده است.

شاخص قیمت تولید کننده در آمریکا طی ماه اوت با افزایش روبرو شده است. رشد قیمت بنزین تاثیر زیادی بر افزایش این شاخص داشته است.

کره شمالی روز چهارشنبه اعمال تخریم های جدید از سوی شورای امنیت سازمان ملل را محکوم کرده و قول داده است تا تلاش خود برای توسعه برنامه های موشکی و هسته ای را افزایش دهد.

دولت آمریکا رسما تهدید کرده است که اگر چین به همکاری های تجاری با کره شمالی ادامه دهد، شرکتها و موسسات مالی و بانکی این کشور با تحریم های بیشتری روبرو خواهند شد.

به نظر می رسد برگزاری نشست بانک مرکزی انگلیس طی ساعات آینده می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات بازارهای بین المللی داشته باشد. این در شرایطی است که سرمایه گذاران بین المللی به شدت نگران تبعات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا هستند.

سیاست های بانک مرکزی اروپا نیز عامل مهمی برای نوسانات نرخ ارز و قیمت طلا خواهد بود. پیش بینی می شود انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین طی ساعات آینده تاثیر مهمی بر قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی خواهد داشت.

تنش های سیاسی در عرصه بین المللی به خصوص اوضاع شبه جزیره کره نیز می تواند عامل تعیین کننده ای برای قیمت طلا باشد. نگرانی های مربوط به سقف بدهی های دولت آمریکا و سیاست های دولت ترامپ نیز می تواند بر قیمت طلا تاثیرگذار باشد. از سوی دیگر وضعیت تقاضای فیزیکی و مکان امن سرمایه گذاری نیز می تواند روند قیمت طلا را مشخص کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها