کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شاخص بورس تهران در آخرین روز کاری هفته


کد خبر : ۴۰۷۰۰چهارشنبه، ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰:۲۲۴۲۴ بازدید

معامله‌گران بورس تهران در حالی با معاملات کم حجم مواجه شدند که به مدد حمایت شرکتهای حقوقی‌ پالایشی نماگرهای بورس تهران سبزپوش ...

معامله‌گران بورس تهران در حالی با معاملات کم حجم مواجه شدند که به مدد حمایت شرکتهای حقوقی‌ پالایشی نماگرهای بورس تهران سبزپوش باقی ماندند. معاملات درون گروهی در هلدینگ خلیج فارس سوپاپ اطمینان نماگر بورس شد.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز چهار شنبه 22 شهریور ماه 96 با افزایش 54 واحدی روی رقم 83 هزار و 523 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 5 واحدی عدد 17 هزار و 546 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 21 واحدی به رقم  91 هزار و 189  واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما  در حالی با کاهش 52 واحدی به رقم  58 هزار و 144  واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 611 واحدی عدد  184 هزار و 118 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) بدون تغییر چندانی به رقم 944 واحد رضایت داد.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های مپنا با 52 واحد ، ملی صنایع مس ایران با 49 واحد و بانک ملت با 24 واحد کاهش بیشترین تاثیرمنفی را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت بندر عباس با 34 واحد ، پالایش نفت تهران با 32 واحد و آسان پرداخت پرشین با 22 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد، این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 242 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 588  میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 51 هزار و 25  نوبت داد و ستد بود.

با این همه ارزش معاملات امروز بورس در بازار نقد از 140 میلیارد تومان فراتر نرفت.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های قند شیرین خراسان، حق تقدم خرید سهام شهد ایران، های‌وب، شهرسازی و خانه‌سازی باغمیشه، سرمایه‌گذاری چشم‌انداز توسعه شمال، صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه یکم آرمان‌آتی، تهیه و تولید خاک نسوز استقلال آباده، پشم‌بافی طوس، مهندسی فیروزا، ورزیران، صنعتی شیمیایی رنگین، مالیبل سایپا، آرتاویل تایر، پشم‌بافی افشار یزد، سیمان لارستان، فنی و مهندسی مشانیر، جوش اکسیژن ایران، شیرین دارو از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی فارابی، اوراق اجاره دولت جمهوری اسلامی ایران(اجاد11)، کارت اعتباری ایران کیش و حق تقدم خرید سهام آن متوقف شدند. امروز همچنین نماد معاملاتی بیمه زندگی خاورمیانه در تابلوی بازار پایه ج گشایش یافت.

به گزارش فارس، امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد اندکی بیش از 44 میلیون سهم پالایش نفت تبریز به ارزش بیش از 24 میلیارد تومان کد به کد شد. 21 میلیون سهم فولاد مبارکه نیز به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان کد به کد شد، امروز همچنین بیش از 6.5 میلیون سهم پتروشیمی فجر به ارزش 3.5 میلیارد تومان میان سهامداران عمده این سهم با معاملات انتقالی روبرو بود.

در پالایش نفت اصفهان اما 6 میلیون سهم به ارزش کمتر از 2 میلیارد تومان به کدهای انتقالی سهامدار عمده جابه‌جا شد. همچنین در شرکت گروه مپنا 5 میلیون سهم به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان کد به کد شد. در نماد کارگزاران بورس اوراق بهادار نیز 5 میلیون سهم به ارزش کمنتر از 2 میلیارد تومان با معاملات انتقالی مواجه شد همچنین 5 میلیون سهم پخش البرز به ارزش بیش از یک میلیارد تومان کد به کد شد. همین وضعیت نیز در پالایش نفت تهران رخ داد به طوریکه 5 میلیون سهم این شرکت به ارزش کمتر از 1.5 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد و در نهایت 5 میلیون سهم معدنی و صنعتی گل‌گهر به ارزش بیش از یک میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد.

براساس این گزارش امروز بورس تهران با معاملاتی متعادل و به نسبت کم‌حجم در اغلب نمادهای معاملاتی روبرو بود در حالیکه به مدد حمایت ناچیز خریداران اغلب حقوقی در گروه پالایشی‌ها بازار سهام در کنار سوپاپ اطمینان حامی همیشگی خود در هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس شاهد سبزپوش شدن نماگرهای منتخب بازار بود.

با این همه روند بازار نشان می‌دهد که اغلب معامله‌گران در هفته‌های پایانی شهریورماه استراتژی کوتاه مدت نگری را با شناسایی تک‌سهم‌ها و شرکت‌های کوچک بازار در دستور کار قرار دادند. بازاری که با توجه به دستورالعمل جدید سقف معاملات اعتباری شرکت‌های کارگزاری تمایلی برای تحرک در گروه‌ها و شرکت‌های بزرگ ندارند.

در میانه بازار امروز شایعاتی مبنی بر اعلام تعدیل سود با اهمیت از سوی ذوب‌آهن اصفهان و تغییر زیان این شرکت به سود با توجه به افزایش قیمت‌های صورت گرفته در ماه‌های اخیر حکایت داشت، در عین حال در گروه محصولات دانش‌بنیان نیز شایعاتی مبنی بر تکاپوی آتیه داده پرداز برای خرید سهام مدیریتی در داده‌پردازی ایران حکایت داشت.

در گروه خودرویی‌ها نیز ایران‌خودرو دیزل در حالی برای تغییر مدل فروش اتوبوس‌های داخل شهری خود تلاش می‌کند که به دلیل عدم تحقق برخی مطالبات با مشتریان، این شرکت با تحریم‌های صنفی مواجه است. در سایپا اما برخی گزارش‌ها حاکی از اعلام خبرهای مثبت در روزهای آینده با توجه به روند تولید فروش این شرکت و قراردادهای خارجی دارد.

به گزارش فارس، امروز بازار سهام بازاری متعادل و به نسبت کم‌حجم بود که تکاپوی معامله‌گران در سهم‌های کوچک و برخوردار سرمایه‌ پایین در آن جلوه می‌کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها