کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

واکنش 3 خواننده به یک گزارش خبری


کد خبر : ۴۰۴۹۸جمعه، ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶:۰۹۸۱۱ بازدید

پخش گزارش بخش خبری یکی از شبکه های تلویزیونی درباره وضعیت کنسرت‌های موسیقی، واکنش هایی چند خواننده از جمله حجت اشرف زاده، احسان خواجه امیری ...

پخش گزارش بخش خبری یکی از شبکه های تلویزیونی درباره وضعیت کنسرت‌های موسیقی، واکنش هایی چند خواننده از جمله حجت اشرف زاده، احسان خواجه امیری و حمید حامی در پی داشت.

به گزارش ایرنا، چند روز پیش بخش خبری یکی از شبکه های صدا وسیما در گزارشی، با پخش تصاویری کولاژ شده از حرکت خوانندگان و تصاویر شرکت کنندگان در کنسرت ها و نیز انعکاس نظر کارشناس، به انتقاد از وضعیت کنسرت های موسیقی پرداخت.

این گزارش با واکنش چند خواننده از جمله حجت اشرف زاده، احسان خواجه امیری و حمید حامی مواجه شد و این سه هنرمند نسبت به پیش این گزارش انتقاد کردند.
خواننده قطعه «ماه و ماهی» در این باره با بیان اینکه جوانان به شنیدن موسیقی نیاز دارند، ضمن انتقاد به پخش این گزارش خبری از تلویزیون گفت: رسانه ملی نباید با تهیه چنین گزارش های به قهر رسانه ملی و هنرمندان دامن بزند.

حجت اشرف‌زاده در گفت وگو با ایرنا افزود: چرا تلویزیون درباره آثاری که خوانندگان برای مراسم های مذهبی یا ملی مانند انتخابات و یا تشییع پیکر شهدا اجرا می کنند، گزارش تهیه نمی‌کنند و یا چرا آثار خوبی را که هنرمندان برای مردم کشور خود می‌سازند، پوشش خبری نمی دهد.

وی با بیان اینکه در فوتبال هم تماشاگران زیادی وجود دارد اما همواره به خاطر تخلفات برخی تماشاگر، فدارسیون فوتبال و یا فوتبالست‌ها را محکوم نمی‌کنند، گفت: در تمام کشورها، در مکان‌های عمومی برای مسابقات ورزشی، میتینگ‌های سیاسی و اجتماعی یک عده هنجارشکن ممکن است شرایط را برهم زنند، بنابراین باید با همان افراد برخورد شود، نه کل مراسم را زیر سوال ببرند.

خواننده تیتراژ تلویزیونی «علی البدل» به بحث غِنا که جز اصول فقهی است اشاره کرد و گفت: درباره غِنا در موسیقی نیز مراجع و متخصصان باید نظر بدهند و قطعا آنها نظرشان مثبت بوده است که اکنون برگزاری کنسرت در ایران قانونی است.

اشرف‌زاده تاکید کرد: سیاست قلع و قمع دیگر جواب نمی دهد زیرا جوان نیاز به گوش دادن موسیقی دارد و اگر این نیاز برآورده نشود، موسیقی زیر زمینی و پارتی های شبانه بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: کنسرت‌ها در ایران با مجوز وزارت ارشاد و نظارت کامل برگزار می شود و در واقع مراحل سختی برای گرفتن مجوز وجود دارد، همچنین در زمان برگزاری کنسرت مراقبت های ضروری انجام می شود تا جلوی هر گونه هنجارشکنی را بگیرند. بنابراین اینکه از میان صدها کنسرت یک نمونه را انتخاب کنیم و آن را به عنوان تمام نمونه کنسرت‌ها در تلویزیون پخش کنیم رفتار غلطی است.

وی خطاب به مدیران صدا وسیما گفت: به جای بررسی کنسرت‌ها، از خود شروع کنید بدون اجازه خواننده‌ها، از موسیقی آنها در گزارشهای رادیو تلویزیونی استفاده می‌کنید، اگر مباحث فقهی را قبول دارید باید از همه خواننده‌هایی که قطعه‌های آنها را در گزارش‌هایتان پخش می‌کنید، اجازه بگیرید.

این خواننده موسیقی سنتی با بیان اینکه اگر انسان به دنبال نقطه ضعف باشد همه ما ضعف‌هایی داریم که می توان به آن پرداخت، گفت: در کنسرت‌ها هم همین طور است اگر بگردیم و یک نمونه را به عنوان مرجع تمام کنسرت‌ها انتخاب و پخش کنیم حتما ضعف‌هایی دیده خواهد شد.

وی گفت: گزارش بخش خبری صدا وسیما چیزی جز قهر و جدایی بین هنرمندان و رسانه ملی ایجاد نخواهد کرد در حالیکه همواره به دنبال وحدت بوده ایم.

این خواننده موسیقی سنتی افزود: از همه هنرمندان و خوانندگان در مراسم های ملی استفاده می شود اما چرا در این مواقع نقاط ضعف‌ها مطرح نمی‌شود.
اشرف زاده تاکید کرد: اگر جای مدیران صدا وسیما بودم دست همدلی به سمت هنرمندان دراز می‌کردم چون آنها رسالت بزرگی در میان مردم دارند و با تمام مشکلاتی که جوانان ما با آن دست به گربیان هستند این هنرمندان هستند که با آثار خود آنها را التیام می‌دهند.

وی با بیان آنکه آن بخش خبری صدا وسیما با تهیه گزارش خود، کم لطفی بزرگی در حق هنرمندان کرد، ادامه داد: صدا وسیما به جای دیدن نقاط کور که وسیع هم نیست برای دیدن نقاط مثبت نیز گام بردارد.

اشرف زاده تصریح کرد: مسوولان صدا وسیما اگر به مباحث فقهی معتقدند باید از خوانندگان بابت پخش صدای آنها اجازه بگیرند و شخصا برای پخش قطعه‌هایم آنها را حلال نمی‌کنم.


چند خط دلنوشته

احسان خواجه امیری خواننده موسیقی پاپ نیز در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: من در این فیلم ها که از مردم گرفتید، هیچ رفتار به دور از عقلانیتی ندیدم، فقط شاهد خوشحالی و هیجان آنها بودم.

وی افزود: سرکوب این احساس ها عقده می شود که مثال آن را به بسیار در فضای مجازی شاهدیم و همه خوب می دانند که به چه راهی می رویم.

خواجه امیری اظهار داشت: من از شما رسانه ملی عزیز خواهشمندم اگر کار کارشناسی می کنید و کارشناس دعوت می کنید که بگوید این موارد فساد است، لطفا یک پزشک خوب هم دعوت کنید که او نیز بگوید اگر این هیجان های جوانان تخلیه نشود چه اتفاقی خواهد می افتد.

وی ادامه داد: این پزشک بگوید اگر انسان عاشق نشود چه موجود خطرناکی می شود. ما اگر دلمان نمی خواهد خوشحال باشیم حداقل بتوانیم شادی همسایه را ببینیم و شیشه خوانه اش را نشکنیم.


ساخت شیطنت آمیز ویدئویی ترکیبی

حمید حامی دیگر خواننده موسیقی پاپ نیز در صفحه شخصی خود در اینستاگرام در واکنش به این گزارش خبری نوشت: اینکه سالهاست پرچمدار اعتراض به ابتذال در هنر سرزمینی هستم که بیشتر کوته فکران بی هنرش هنرمند شمرده می شوند تا متفکران هنرمند، از کسی پوشیده نیست.

وی افزود: اینکه زبان سرخ اعتراضم در پی باز گرداندن حق به صاحبش بدون ترس و نقاب به هر سو چرخیده نیز از کسی پوشیده نیست، اینکه رانت، لابی و مافیاگری در پی تضییع حقوق هنرمندان را نقد کرده ام و قیمت حرکت روی لبه تیز تیغ اعتراض هایم را نیز پرداخته ام نیز عیان است.

این خواننده در ادامه نوشت: فسخ قرارداد ترکمانچای با شرکت وابسته سیاسی و قطع همکاری با گروه بی کیفیت و بی سوادی که سرپرستش کیبورد صحنه مجری تلویزیون بوده و از این دست مبارزه هایی که حکایت از آزادگی و حق طلبی بنده دارد همه و همه دلیل و باعث دشمنی کسانی شده که دقیقا تشکیل دهنده بدنه مافیای موسیقی هستند.

حامی ادامه داد: اما ساخت شیطنت آمیز ویدئویی ترکیبی از مصاحبه یک ساعت و نیمه بنده با باشگاه خبرنگاران جوان که موجب ایجاد تنش در فضای مجازی شده را بصورت مستقل تایید می کنم و نه بریده بریده و خیانتکارانه که کدورت دوست قدیمی بنده امید حاجیلی و همچنین رونمایی از دشمنی دشمنان ضعیفی که جز از زیر چارقدی به نام فضای مجازی جرات مقابله ندارند را در پی داشت.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها