کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دردسر گردشگران بی‌شمار برای اروپا


کد خبر : ۴۰۴۷۷جمعه، ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹:۱۰۲۱۵۳ بازدید

اروپا سالانه هزاران گردشگر جذب می‌کند. بسیاری از مردم جهان دوست دارند برای گذران تعطیلات و سپری کردن روزهایی خوش به شهرهای ...
دردسر گردشگران بی‌شمار برای اروپادردسر گردشگران بی‌شمار برای اروپا

سارا گلچین- اروپا سالانه هزاران گردشگر جذب می‌کند. بسیاری از مردم جهان دوست دارند برای گذران تعطیلات و سپری کردن روزهایی خوش به شهرهای مختلف قاره سبز سفر کنند. این گردشگران از سراسر جهان به شهرهای گوناگون اروپا سرازیر می‌شوند.

این به‌خودی خود برای قاره سبز و اقتصادش بسیار خوب است اما ساکنان محلی هشدار می‌دهند که مقصدهای پرطرفدار گردشگری در این قاره درحال نابود شدن هستند. انبوه گردشگرانی که به اروپا سفر می‌کنند با ایجاد سروصدای زیاد، آلوده کردن محیط‌زیست و اثری که بر افزایش اجاره می‌گذارند، باعث به هم خوردن توازن در این مناطق می‌شوند. واکنش به این معضل در اروپا تابستان امسال در شهرهایی چون بارسلونای اسپانیا، ونیز ایتالیا، دوبرونیک کرواسی و پراگ جمهوری چک نشان داده شده است. در این شهرها شمار گردشگران به لطف افزایش در پروازهای منطقه‌ای ارزان‌قیمت و خدمات جدید مسافرتی از سوی شرکت‌هایی چون «ایربی‌ان‌بی»(Airbnb) بیشتر شده است. تحلیلگران شرکت اطلاعات بازرگانی «یورومانیتور اینترنشنال» (Euromonitor International) در پژوهش تازه خود چنین نوشتند: «برخی مقصدهای گردشگری مشخص در اروپا زیر فشار ناشی از مشکلات شمار بیش از اندازه گردشگران هستند. روشن است که راهبردهایی برای کنار آمدن با تقاضای بالای گردشگری (در این مناطق) نیاز است.»


شهرهای پربازدید اروپایی برای برطرف کردن این مشکل راهکارهایی دارند:

ونیز؛ لطفا تی‌شرت بپوشید

تحلیلگران می‌گویند افزایش گردشگران و هزینه‌های بالاتر برای زندگی باعث شده جمعیت بومی در این شهر کاهش پیدا کند به‌طوری که جمعیت اکنون ونیز در مقایسه با ۵۰ سال پیش دوسوم کم شده است.کمیته میراث جهانی یونسکو «نگرانی شدید» خود نسبت به اثر رونق گردشگری بر شهر تاریخی ونیز را ابراز کرده است. در همین حال ساکنان محلی در ونیز نیز نسبت به آلودگی که از شهرهای بزرگتر به این شهر منتقل می‌شود و همچنین هزینه‌های بالای زندگی در این شهر اعتراض خود را نشان داده‌اند.ونیز اکنون در حال عقب‌گرد است. این شهر شمار پلیس‌های گردشگری را در نقاط گردشگری افزایش داده، فعالیت فروشگاه‌های جدید را ممنوع کرده و اقداماتی را برای محدود کردن تعداد اتاق‌های جدید هتل‌ها انجام داده است. مقامات این شهر همچنین یک پویش اطلاعاتی راه انداخته‌اند که به گردشگران دستور می‌دهد چگونه رفتاری در این شهر داشته باشند. این پویش همچنین از مسافران می‌خواهد آشغال نریزند، قفل عشق نبندند، لباس شنا در شهر نپوشند و در بخش‌هایی که شاهکارهای معماری شهر است بساط پیک‌نیک راه نیندازند.


بارسلونا؛ مالیات گردشگران کمکی به ساکنان محلی

مردم شهر بارسلونا سال گذشته میلادی از ۸ میلیون گردشگر پذیرایی کردند. برخی ساکنان محلی در این شهر می‌گویند شمار گردشگران بسیار بیشتر از اینها است. آنها در هفته‌های اخیر به خیابان‌ها آمده‌اند تا نسبت به حضور انبوه گردشگران خارجی در این شهر اعتراض کنند. در اطراف بارسلونا، معترضان پارچه‌نوشته‌هایی به همراه داشتند که به گردشگران یادآوری می‌کرد این منطقه محل زندگی آنها است. شورای شهر بارسلونا قانون جدیدی را تصویب کرده است که ساخت هتل در مناطق مرکزی شهر را محدود و برای اجاره‌بهای خانه‌های شخصی حد و مرز تعیین کرده است.

مقامات بارسلونا همچنین تصمیم گرفته‌اند درآمد حاصل از مالیات گردشگری را برای خدمات شهروندی صرف کنند نه ارتقای گردشگری. شمار سالانه گردشگرانی که به اسپانیا می‌روند در ۵ سال گذشته با افزایش ۲۰ میلیون نفری به ۷۷ میلیون نفر رسیده است. این آمار را شرکت اطلاعات کسب‌وکار یورومانیتور اینترنشنال اعلام کرده و گفته که این بخش بیش از ۱۴ درصد تولید ناخالص ملی اسپانیا در سال ۲۰۱۶ میلادی (۹۵-۹۴) را روی دوش خود داشته است. از سوی دیگر اما نخست‌وزیر اسپانیا از این صنعت دفاع کرده است. او در‌این‌باره گفته: «من نمی‌دانم آیا خوب است که به یک گردشگر با پارچه‌نوشته «سلام آقای گردشگر» خوشامد بگوییم یا خیر اما آنچه نمی‌تواند رخ دهد تلاش برای تنبیه کسی است که به اینجا آمده تا پولش را خرج کند. این منطقی نیست.»

مقامات بارسلونا همچنین نگران هستند که حمله اخیر تروریستی در بارسلونا باعث ترس گردشگران و کمتر شدن آنها شود. پنجشنبه ۲۶ مرداد (۱۷ اوت) امسال یک وانت ون به جمعیت حاضر در یکی از خیابان‌های بارسلونا و پیاده‌روی اطرف آن حمله کرد و عابران را زیر گرفت. در این حمله انتحاری ۱۳ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ نفر زخمی شدند.


دوبرونیک؛ نفرین به بازی تاج و تخت! 

براساس اعلام اداره آمار کرواسی، شهر دوبرونیک در این کشور سال گذشته میلادی با افزایش ۱۰ درصدی ورود گردشگران روبه‌رو شد. بخشی از محبوبیت این شهر به دلیل استفاده از برخی مکان‌های آن در ساخت سریال پرطرفدار بازی تاج و تخت است. اما حالا این شهر کرواسی در فشار ناشی از این محبوبیت بیش از حد قرار گرفته است. به‌تازگی، ۷ کشتی تفریحی با ظرفیت کلی ۹هزار و ۳۰۰ مسافر تنها در یک روز به دوبرونیک وارد شدند که این باعث صدور هشدار احتمالی برای عابران پیاده و مردم محلی شد. ۲۵هزار بازدیدکننده دیگر نیز در همان زمان در این شهر اقامت داشتند. مقامات محلی به دنبال کاهش شمار کشتی‌های تفریحی هستند و شبکه‌ای از دوربین‌های امنیتی را نصب کرده‌اند که با استفاده از آنها جریان ورود گردشگران به این شهر را مدیریت کنند.


پراگ؛ لطفا سکوت را رعایت کنید

 پراگ در میان شهرهای پربازدید اروپا است و گردشگران زیادی دوست دارند پایتخت جمهوری چک را از نزدیک ببینند. این شهر سال گذشته پذیرای ۵/۸ میلیون گردشگر بود. این آمار را شرکت جهانی و معتبر «مسترکارد»(Mastercard) فعال در ارائه راه‌حل‌های مدیریت هزینه‌ها اعلام کرده است. در این شهر تاکنون تجمع‌های اعتراضی نشده است اما مقامات پراگ در اردیبهشت (مه) یک گروه «ضدشورش» ویژه استخدام کردند که شب‌ها در شلوغ‌ترین مناطق شهر گشت‌زنی کرده و از گردشگران می‌خواهند به قانون مهم این شهر یعنی «زمان سکوت در شب» احترام بگذارند. زمان سکوت در شب در پراگ از سال ۲۲ آغاز می‌شود. 

منبع: CNNMoney



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها