کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قرارداد نظامی آمریکا با کره‌‌جنوبی


کد خبر : ۴۰۳۸۶سه شنبه، ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸:۲۱۲۸۹ بازدید

به‌دنبال آزمایش بمب هیدروژنی کره‌شمالی، رئیس‌جمهوری آمریکا به همتای خود در کره‌جنوبی اعلام کرده که واشنگتن درصدد است با فروش تسلیحاتی ...

به‌دنبال آزمایش بمب هیدروژنی کره‌شمالی، رئیس‌جمهوری آمریکا به همتای خود در کره‌جنوبی اعلام کرده که واشنگتن درصدد است با فروش تسلیحاتی به ارزش «چندین میلیارد دلار» به سئول موافقت کند.

کاخ سفید دوشنبه در بیانیه‌ای خبر داد، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا طی گفت‌وگویی تلفنی با «مون جائه این» رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی، «موافقت اولیه خود با فروش تسلیحات و مهمات نظامی آمریکایی به ارزش چندین میلیارد دلار به کره‌جنوبی» را اعلام کرده است.

در بیانیه کاخ سفید به جزئیات قراردادهای جدید اشاره‌ای نشده است.

طبق اعلام موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استهکهلم( SIPRI)، واشنگتن طی سال‌های 2010 تا 2016 تسلیحاتی به ارزش حدود 5 میلیارد دلار به سئول فروخته است.

کاخ سفید در این بیانیه تصریح کرد، این دو رئیس‌جمهور «بر تهدید بزرگی، که (اقدامات) تحریک‌آمیز کره‌شمالی علیه تمامی جهان ایجاد کرده است، تأکید و توافق کردند با استفاده از تمامی امکانات موجودشان، فشارها بر کره‌شمالی را افزایش دهند.»

از سوی دیگر، خبرگزاری دولتی کره‌جنوبی نیز اعلام کرد، روسای جمهور آمریکا و کره‌جنوبی توافق کرده‌اند محدودیت‌های مربوط به «دستورالعمل بُرد موشک‌های بالیستیک کره‌جنوبی» را رفع کنند.

طبق این گزارش، دستورالعمل بُرد موشک‌های بالیستیک کره‌جنوبی در سال 1979 به تصویب رسید و بر اساس آن سئول پذیرفت برد موشک‌های خود را محدود به 180 کیلومتر کند. در سال 2001 این بُرد، با در نظر گرفتن مقرراتی، به 300 کیلومتر ارتقا پیدا کرد و در سال 2012 واشنگتن و سئول پذیرفتند که برد موشک‌های بالستیک کره‌جنوبی به 800 کیلومتر برسد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها