کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ثبت‌نام آزمون مشاوره حقوقی و وکالت مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه آغاز شد+ شرایط آزمون


کد خبر : ۴۰۳۲۵یکشنبه، ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰:۵۵۳۲۰۶ بازدید

ثبت نام آزمون مشاوره حقوقی و وکالت مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه از امروز شده است.

در آگهی ثبت‌نام مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضائیه آمده است:

به منظور جذب و تأمین وکالی مورد نیاز در نقاط مختلف کشور ، شرایط و ضوابط ثبت نام و شرکت در آزمون متقاضیان وکالت سال ۹۳۱۶ را به شرح ذیل اعلام می‌نماید و به متقاضیان محترم اکیداً توصیه می‌گردد قبل از هر گونه اقدام به ثبت نام برای آزمون، کلیه مطالب این اطلاعیه را با دقت مطالعه و در صورتیکه واجد همه شرایط می باشند، با قبول مفاد این اطلاعیه نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

الف. شرایط متقاضیان آزمون وکالت:

۱.تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران.

۲. داشتن حداقل ۲۲ سال تمام شمسی و حداکثر ۵۶ سال تمام شمسی در زمان ثبت نام آزمون

۳. داشتن حداقل دانشنامه معتبر کارشناسی از دانشکده های معتبر داخلی یا خارجی در حالت اخیر، به شرط ارزیابی رسمی در شاخه‌های رشته حقوق در زمان ثبت نام آزمون مدارک معادل پذیرفته نمی‌شود.

۲.داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان در زمان ثبت نام آزمون

۶. عدم سوء پیشینه مؤثر کیفری و عدم محرومیت از حقوق اجتماعی.

۵.عدم اعتیاد به مواد مخدر و سکرآور به تائید سازمان پزشکی قانونی و عدم تجاهر به فسق.

۷.نداشتن سوء شهرت.

۸.داشتن وثاقت و تعهد به اصل نظام و قانون اساسی.

۹. عدم محکومیت به انفصال دائم از خدمات قضایی یا خدمات دولتی یا وکالت دادگستری و یا سلب صالحیت

۱۰. عدم اشتغال اعم از رسمی ، قراردادی ، پیمانی در وزارتخانه‌ها ، موسسات ، سازمانها و شرکتهای دولتی ، نهادهای انقلاب اسلامی، شهرداری ها و موسسات مامور به خدمات عمومی و عدم اشتغال به شغل مدیر دفتری یا دفتریاری درزمان صدور پروانه

۱۱. پذیرش صرفاً از میان داوطلبان بومی هر حوزه قضایی انجام می‌شود.

تبصره : داوطلبان بومی به افرادی اطلاق می‌شود که دارای شرایط ذیل باشند:

أ. افرادی که مقطع تحصیلی دوره متوسطه را در حوزه قضائی مورد تقاضا گذرانده باشد. (با ارایه گواهی مدرک دیپلم).

ب. افرادی که در پنج سال اخیر در حوزه قضائی مورد تقاضا سکونت داشته باشند. با ارائه مدارک سکونت.

ت. در اولویت بعدی در صورتی که ظرفیت حوزه قضایی توسط مشمولین بند الف و تکمیل نشود از افرادی که در پنج سال اخیر در استان حوزه قضایی مورد تقاضا سکونت داشته باشند، پذیرش انجام خواهد شد. با ارائه مدارک سکونت.

ب.نحوه ثبت نام:

۱. متقاضیان آزمون وکالت می بایستی از تاریخ ۹۶/۰۶/۱۲ تا پایان وقت اداری ۹۶/۰۶/۲۵ به وب سایت http://azmoon.۲۳۰۵۵.ir مراجعه و ضمن مطالعه دقیق شرایط مندرج در آگهی ، نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. 

۲) هزینه شرکت در آزمون هشتاد هزار تومان می‌باشد که لازم است در هنگام ثبت نام با استفاده از کارت‌های بانکی عضو شتاب نسبت به پرداخت هزینه اقدام نمایند.

۳) متقاضیان لازم است یک قطعه عکس ۴* ۳ با زمینه روشن را اسکن و با حجم حداکثر ۱۶۱ کیلوبایت در هنگام ثبت نام بارگذاری نمایند.

ج. زمان آزمون و نحوه اخذ کارت ورود به جلسه :

تاریخ توزیع کارت و زمان آزمون متعاقباً از طریق سایت ثبت نام اعلام می گردد.

 نحوه انتخاب و آموزش:

۱. مواد امتحانی برای داوطلبان وکالت عبارتند از: متون فقه در حد تحریرالوسیله، آئین دادرسی کیفری و مدنی، حقوق مدنی، امور حسبی، حقوق تجارت، حقوق جزای عمومی و اختصاصی و حقوق ثبت اسناد و املاک.

۲. از پذیرفته شدگان آزمون کتبی که مدارک و شرایط آنان در ثبت نام حضوری تایید شود ، مصاحبه شفاهی بعمل خواهد آمد. این دسته از داوطلبان موظفند در تاریخ های اعلام شده در وبسایت مرکز در مصاحبه شفاهی شرکت نمایند. تاریخ های تعیین شده به هیچ وجه تمدید نخواهد شد و از کسانی که در تاریخ مقرر در مصاحبه علمی شرکت نمایند ، مصاحبه دیگری به عمل نخواهد آمد و قبولی آزمون آنان کان لم یکن خواهد بود.

۳. پذیرفته شدگان مصاحبه علمی پس از تایید صلاحیت های عمومی به کارآموزی معرفی می شوند. این افراد موظف اند کارآموزی را در زمان تعیین شده شروع و به پایان برسانند. درصورت تأخیر غیرموجه بیش از یکسال در مجموع مراحل کارآموزی ، اختبار و تحلیف قبولی آنان کان لم یکن خواهد شد. مرجع تشخیص موجه بودن غیبت این مرکز می‌باشد.

۲. پذیرش متقاضیان در حوزه های قضائی مورد نیاز بر اساس جداول پیوست خواهد بود.

ی.تذکرات مهم :

۱. وجه پرداختی بابت ثبت نام به هیچ وجه مسترد نخواهد شد .

۲. ایثارگران (جانبازان حداقل ده درصد)، آزادگان با حداقل سه ماه سابقه اسارت و رزمندگان با داشتن حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه، فرزندان و همسران شهدا، فرزندان و همسران جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر، فرزندان و همسران آزادگان، و فرزندان رزمندگان دارای حداقل دوازده ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه از اولویت مقرر و امتیازات مربوطه برخوردار خواهند بود.

۳. مشمولین بند ۲ ضروری است گواهی مربوطه و کارت ایثار را از مراجع ذی‌صلاح حسب مورد بنیاد جانبازان انقلاب اسلامی استان، ستاد رسیدگی به امور آزادگان، بنیاد شهید انقلاب اسلامی تا قبل از برگزاری آزمون اخذ نمایند . همچنین در زمان ثبت نام آزمون در محل مربوطه ایثارگری خود را درج نمایند. در غیر اینصورت این مرکز هیچگونه مسئولیتی جهت اعمال سهمیه ایشان نخواهد داشت.

۴. وفق مصوبه هیئت اجرائی ، افرادی که فاقد لیسانس رشته حقوق می باشند اما مدرک کارشناسی ارشد رشته های حقوق را دریافت نموده اند و همچنین دانشجویان ترم آخر حقوق نمی‌توانند در آزمون شرکت نمایند و تنها افرادی مجاز به شرکت در آزمون هستند که دارای مدرک کارشناسی شاخه‌های حقوق باشند. همچنین افرادی که دارای مدرک کارشناسی ناپیوسته حقوق هستند فقط درصورتی مجاز به شرکت در آزمون خواهند بود که دارای مدرک کاردانی شاخه‌های حقوق باشند.

۵. مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان هیچگونه تعهدی در تامین امکانات رفاهی نظیر خوابگاه و غیره در کلیه مراحل آزمون تا صدور پروانه برای داوطلبان نخواهد داشت.

۶.تغییر حوزه قضایی داوطلبان پس از پایان مهلت ثبت نام به هیچ وجه مقدور نمی باشد لذا لازم است متقاضایان در انتخاب حوزه قضایی با توجه به شرایط و امکانات خود دقت لازم را معمول نمایند.

۷.چنانچه در هر مرحله از آزمون تا صدور پروانه و بعد از آن خلاف اظهارات و مدارک ارسالی از سوی داوطلبان ثبات گردد از فهرست داوطلبان یا پذیرفته شدگان حذف و در صورت صدور پروانه نیز پروانه آنان باطل خواهد شد .

۸. وکلا متقاضی تغییر حوزه قضائی ، در صورتیکه امتیاز لازم برای حوزه قضایی مورد تقاضا را کسب نمایند، فارغ از سهمیه تخصیصی آن حوزه پذیرش خواهند شد.

۹.متولدین ۱۳۳۱/۰۶/۳۱ تا ۱۳۷۲/۰۶/۳۱مجاز به ثبت نام در آزمون می‌باشند.

۱۰.متقاضیانی که تاریخ فراغت از تحصیل آنها تا ۱۳۹۶/۰۶/۳۱ باشد مجاز به ثبت نام در آزمون می باشند.

۱۱. آقایانی که تاریخ کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت دائم آنان تا ۱۳۹۶/۰۸/۲۵ باشد مجاز باه ثبت نام در آزمون می‌باشند.

۱۲. کلیه اطلاع رسانی‌ها اعم از اعلام زمان دریافت کارت ورود به جلسه و زمان و مکان آزمون، اعلام نتیجه آزمون ، زمان ثبت نام حضوری قبول شدگان آزمون کتبی، زمان مصاحبه شفاهی و سایر مراحل از طریق همین وب سایت و یا وب سایت مرکز به آدرس http://www.Judiciarybar.ir خواهد بود و متقاضیان موظف به پیگیری از این طریق  می‌باشند و در صورت عدم اطلاع از هریک از مراحل مسئولیت آن متوجه متقاضی است و هیچگونه حقی برای تکرار هیچیک از مراحل فوق برای وی نخواهد بود و این مرکز هیچگونه تعهدی برای تکرار آن مراحل نخواهد داشت.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها