کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جزییات صدور ویزای شرکت در مراسم اربعین امسال اعلام شد


کد خبر : ۴۰۲۹۹شنبه، ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۴:۴۹۳۵۸ بازدید

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: با ثبت‌نام در سامانه سماح برای دریافت ویزا، امکان بهره‌مندی از بیمه، ثبت مشخصات افراد در تمامی مراحل سفر ...

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: با ثبت‌نام در سامانه سماح برای دریافت ویزا، امکان بهره‌مندی از بیمه، ثبت مشخصات افراد در تمامی مراحل سفر، امکان شناسایی افراد در حوادث غیرقابل پیش‌بینی و پوشش درمانی را فراهم می‌کند.

محسن نظافتی،لزوم صدور ویزا در یک برنامه زنده تلویزیونی در خصوص وضعیت صدور ویزا برای حضور مردم در کشور عراق گفت: سامانه سماح با ایجاد شرایط مناسب برای ثبت‌نام این اطمینان را به مردم می‌دهد که بدون حضور واسطه‌ و هزینه‌های زیادی ، صدور ویزا انجام شده و تمامی افراد ثبت‌نام شده را تحت پوشش بیمه و درمان قرار می‌گیرند.

وی افزود: از جمله کاربرد‌های ثبت‌نام در سامانه سماح، درج اطلاعات افراد در همه سیستم های هویتی است که این اقدام منجر به شناسایی افراد در شرایط بروز حوادث غیرقابل پیش بینی می شود. این در حالی است که با توجه به حادثه تروریستی سال گذشته، امکان شناسایی افراد با تأخیرات بسیاری همراه بود علاوه بر این از ۷۰ نفر، ۶۸ نفر نیز فاقد بیمه بودند که این امر منجر به ایجاد مشکلات بسیاری شد.

مدیرکل عتبات در سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: صدور ویزا براساس توافق مابین ایران و عراق صورت می‌گیرد که مبلغ ۴۰ دلار به قیمت ریالی برای صدور آن در نظر گرفته شده است. در این بین هزینه بیمه، درمان و دفاتر ثبت‌نام نیز به مبلغی حدود ۱۹۰ هزار تومان می‌رسد.این هزینه‌ها توسط بانک مرکزی تعیین شده و هیچ دخالت دیگری در آن صورت نمی گیرد و این هزینه براساس نرخ ارز در زمان ثبت‌نام، قابل تغییر است.

وی اذعان داشت: ثبت‌نام برای تهیه ویزا از بیستم شهریور ماه آغاز و تا سه روز مانده به اربعین حسینی ادامه دارد، در این راستا به مردم توصیه می‌شود جهت دریافت ویزا از روز های اولیه اقدام کنند تا بتوانند قبل از شروع اربعین حسینی ویزای خود را دریافت کنند.

نظافتی در ادامه یادآور شد: ویزا های صادر شده به مدت سه ماه اعتبار داشته و افراد می توانند با آن به مدت یک ماه در کشور عراق اقامت داشته باشند همچنین امکان بهره مندی دارندگان ویزا از خدمات درمانی تا سقف ۲۵ ملیلیون تومان فراهم شده است.

وی گفت: تاکنون ۲۴۰۰ دفتر زیارتی در سراسر کشور برای صدور ویزا در نظر گرفته شده است و متقاضیان می‌توانند اسامی دفاتر مجاز به صدور ویزا را از سیستم سازمان حج و زیارت دریافت نمایند. همچنین درنظر داریم با تفاهم‌ با دفاتر پست، روند ثبت نام در صدور ویزا را تسریع بخشیم.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها