کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بورس تهران در پایان معاملات اولین روز کاری هفته


کد خبر : ۴۰۲۸۸شنبه، ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶:۰۶۷۳۱ بازدید

معامله‌گران بورس تهران امروز کم‌عمق‌ترین معاملات سهام پس از جای‌گیری شاخص کل بورس در کانال 83 هزار واحدی را به نظاره نشستند، بازاری که امروز ...

معامله‌گران بورس تهران امروز کم‌عمق‌ترین معاملات سهام پس از جای‌گیری شاخص کل بورس در کانال 83 هزار واحدی را به نظاره نشستند، بازاری که امروز فروشنده سهام در اغلب گروه‌های پیشرو بازار بود.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز شنبه 11شهریور ماه 96 با افزایش 155 واحدی روی رقم 83 هزار و 428 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 46 واحدی عدد 17 هزار و 848 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 45 واحدی به رقم  91 هزار و 818  واحد دست یافت.

شاخص بازار اول در حالی با کاهش 13 واحدی به رقم  58 هزار و 628  واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 1001 واحدی عدد  180 هزار و 919  واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) بدون تغییر محسوسی  به رقم 954 واحد رضایت داد.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 169 واحد، پالایش نفت اصفهان با 13 واحد و فولاد خوزستان با 12 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های فولاد مبارکه با 41 واحد، صنعتی و معدنی گل گهر با 11 واحد و نفت پارس با 5 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 76 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 415  میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 40 هزار و 593  نوبت داد و ستد بود.

با این همه قطعی شدن برخی معاملات عمده  باعث شد تا ارزش معاملات بورس تهران به مبلغ بیش از 237 میلیارد تومان نمایش داده شود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های بیمه حافظ، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان، بانک حکمت ایرانیان و حق تقدم خرید سهام آن، اوراق اجاره هواپیمایی ماهان، ورزیران، مهندسی فیروزا، پتروشیمی دهدشت، صنعتی شیمیایی رنگین از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نهاد معاملاتی شرکت‌های بیمه کارآفرین، داروسازی سبحان انکولوژی، صنایع خاک چینی ایران، حق‌تقدم خرید سهام نیروترانس از سوی ناظر بازار سهام متوقف شدند. 

امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، در هیچ نماد معاملات درون‌گروهی و کد به کد به وقوع نپیوست. 

امروز در نماد آلومینیوم ایران در حالی خبرهای مختلفی در زمینه عطش خریدار حقیقی جدید برای جمع‌آوری این سهم به انباشت تقاضا و شکل‌گیری صف خرید میلیونی پایدار منجر شد که در گروه فلزات اساسی، اغلب نماد معاملاتی این گروه در محدوده صفر تابلو با افزایش عرضه سهام و اصلاح قیمت‌ها مواجه بودند. 

در گروه معدنی‌ها نیز شرکت‌های سنگ‌آهنی با همین وضعیت مواجه بودند، به طوری که با وجود برخی معاملات کد به کد کم‌حجم میان حقوقی‌ها، روند معاملاتی متعادل و در محدوده صفر تابلو را رقم زدند. 

امروز بازار سهام بازاری به شدت کم‌عمق و بدون حجم بود که هم‌زمان با اعتراض ده‌ها تن از سهامداران مقابل تالار معاملات سهام در خیابان حافظ و بسته شدن درب اصلی این تالار بر روی عموم مردم، با معاملاتی کم‌حجم اما متعادل مواجه بود. بازاری که امروز به لطف هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس همچنان در کانال 83 هزار واحدی پیشروی کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها