کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تاثیر مثبت کاهش نرخ سود بانکی در افزایش فروش خودرو


کد خبر : ۴۰۲۱۱چهارشنبه، ۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷:۵۷۴۴۰۷ بازدید

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران کاهش نرخ سود بانکی را بر جریان تولید خوروسازان داخلی موثر دانست و گفت : اثر گذاری این مساله ...

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران کاهش نرخ سود بانکی را بر جریان تولید خوروسازان داخلی موثر دانست و گفت : اثر گذاری این مساله می‌تواند در میان مدت و بلند مدت در خور توجه باشد.

دکتر مرزبان راد در گفتگو با خبر خودرو اظهار داشت : مهمترین موضوع ، شکل گیری  ساز و کارهای موازی با این مساله است  تا سبب نتیجه بخش شدن آن شود،به طوری که به موازات کاهش سود بانکی باید ،شاهد اصلاح امکانات تولید و قوانین خرید و فروش باشیم.

وی با توجه به افت فروش خودرو در سال گذشته  ،کاهش سود سپرده های بانکی را موثر در افزایش فروش خودرو در سال جاری عنوان کرد و افزود: با اجرای این طرح ، خرید خودرو رونق می یابد ؛ البته آنکه این مساله به نفع است یا خیر نمی توان نظری قاطع داد .

این کارشناس صنعت خودرو در مجموع تبعات مثبت کاهش نرخ سود بانکی را بیشتر از تبعات منفی آن دانست و ادامه  داد: البته این مساله مشروط بر اجرای موازات ساز و کارهای دیگر مانند قوانین خرید و فروش،قوانین واردات ،تعرفه های گمرکی،امکانات تولیدی است که معمولا در تجربه دیده شده که همسو همه مسایل با هم دنبال نمی شود و کنترلی روی ان وجود ندارد و عده ای رانت خوار بهره می برند .

مرزبان همچنین کاهش نرخ سود بانکی و افزایش فروش خودروها را باعث اثرگذاری  در سهام خودروسازان در بازار بورس دانست و افزود: در صورتی که روال کارها به شکل طبیعی پیش رود و همسو و هم ساز بودن همه ی پارامترهای موثر کنار هم حرکت کنند باعث تحرکات بیشتری در تولید ، خرید و فروش و افزایش کیفیت خودرو خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها