کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

طلای جهانی امروز سه‌شنبه به پرواز درآمد


کد خبر : ۴۰۱۵۶سه شنبه، ۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵:۱۳۴۲۹۸ بازدید

به دنبال شلیک یک فروند موشک کره شمالی که از فراز آسمان ژاپن عبور کرده است، قیمت طلا در بازارهای بین‌المللی به بالاترین سطح در 10 ماه اخیر رسید.
طلای جهانی امروز سه‌شنبه به پرواز درآمدطلای جهانی امروز سه‌شنبه به پرواز درآمد

شلیک موشک کره شمالی موجب تشدید تنش در منطقه شده و کاهش ارزش دلار و افزایش چشمگیر قیمت جهانی طلا را در پی داشته است.

بر اساس این گزارش تشدید تنش در شبه جزیره کره بار دیگر موجب افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا شده است.

قیمت هر اونس طلا امروز سه شنبه با 0.5 درصد افزایش به بیش از 1317 دلار رسیده است. قیمت طلا پیش از این نیز به بیش از 1323 دلار رسیده بود. قیمت طلا روز دوشنبه نیز با افزایش 1.4 درصدی همراه شده بود.

شاخص سهام در بازارهای آمریکا و آسیا در مبادلات سه شنبه با کاهش روبرو شده ولی ارزش ین ژاپن به بالاترین سطح در 4 ماه اخیر رسیده است. شلیک موشک کره شمالی که بر فراز شمال ژاپن به پرواز درآمده است موجب تشدید نگرانی ها نسبت به اوضاع منطقه شده است.

کره جنوبی و ژاپن اعلام کردند که موشک کره شمالی که اوایل سه شنبه شلیک شده است، در آبهای ساحلی جزیره هوکایدو در شرق ژاپن فرود آمده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه بار دیگر تهدید کرد که امیدوار است نیازی به تعطیلی دولت برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک نباشد. ترامپ از کنگره خواسته است تا در بودجه سال آینده منابع مالی مورد نیاز برای ساخت دیوار مرزی لحاظ شود ولی کنگره با این مساله مخالف است. ترامپ نیز هشدار داده است که بودجه را تصویب نخواهد کرد و در این صورت دولت آمریکا با تعطیلی روبرو خواهد شد.

تازه ترین آمارها نشان می دهد که کسری تجاری آمریکا در ماه جولای با افزایش روبرو شده است. افزایش واردات و کاهش صادرات علت اصلی این مساله بوده است.

ادامه نگرانی ها نسبت به مذاکرات برگزیت نیز تاثیر زیادی بر نوسانات در بازارهای بین المللی داشته است. به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر انتشار امارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو قرار خواهد داشت. آمارهای اشتغال آمریکا در ماه اوت قرار است جمعه منتشر شود. این آمارها می تواند تاثیر زیادی بر وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده داشته باشد. تنش های سیاسی در عرصه بین المللی نیز عامل مهمی بر تعیین قیمت طلا خواهد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها