کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

برگزاری جلسه محاکمه قاتل آتنا اصلانی


کد خبر : ۴۰۰۴۸یکشنبه، ۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴:۰۰۴۶۵ بازدید

جلسه محاکمه اسماعیل، قاتل آتنا اصلانی، دختر هفت‌ساله پارس‌آبادی، در دادگاه کیفری یک استان اردبیل آغاز شد. ناصر عتباتی، دادستان عمومی و ...

جلسه محاکمه اسماعیل، قاتل آتنا اصلانی، دختر هفت‌ساله پارس‌آبادی، در دادگاه کیفری یک استان اردبیل آغاز شد. ناصر عتباتی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل، با اشاره به جلسه محاکمه قاتل آتنا اصلانی گفت: این جلسه ساعت ١٠ (چهارم شهریور) در دادگاه کیفری یک استان با حضور اولیای دم، وکلای طرفین و متهم آغاز شد. او افزود: به لحاظ طرح پاره‌ای از مسائل در پرونده، دادگاه کیفری یک استان تصمیم بر غیرعلنی‌بودن جلسات محاکمه گرفت. دادستان اردبیل خاطرنشان کرد: حسب اعلام دادگاه کیفری یک، در سریع‌ترین زمان ممکن و با دقت فراوان، حکم صادر خواهد شد. خردادماه مصادف با بیست‌وچهارم ماه مبارک رمضان، بعد از افطار، خبری در تلگرام مبنی بر گمشدن دختربچه‌ای هفت‌ساله به‌ نام آتنا اصلانی در شهرستان پارس‌آباد منتشر شد.

پدر آتنا سال‌ها بود که در خیابان پزشکان پارس‌آباد دست‌فروشی می‌کرد و پوشاک می‌فروخت. در این میان، دختربچه هفت‌ساله‌اش گاهی همراه پدر می‌شد تا به او کمک کند. روز حادثه هم آتنا کنار بساط پدرش بود. آن روز وقتی پدر مشغول گفت‌وگو با مشتری می‌شود، آتنا آنجا را ترک می‌‌کند و دیگر هرگز بازنمی‌گردد. تلاش‌ها برای یافتن او ادامه داشت، تا اینکه حدود ٢٠ روز پس از این اتفاق؛ یعنی ۱۹ تیر، پلیس جسد او را در خانه مظنونی که بازداشت شده بود، پیدا کرد. متهم که از پنج روز بعد از دزدیده‌شدن آتنا، از او بازجویی شد، جسد دختربچه را به‌طور ماهرانه‌ای در پارکینگ خانه خود جاسازی کرده بود. دادستان اردبیل همان روز از اعتراف متهم به قتل خبر داد و بر رسیدگی فوق‌العاده به این پرونده تأکید کرد. پس از آن بود که پرونده با نظارت دادستان مرکز استان، وارد روند تحقیقاتی شد. با حضور سه پزشک متخصص در پزشکی قانونی، کالبدگشایی و نمونه‌برداری انجام و به گفته عتباتی، با وجود گذشت مدت طولانی از قتل، تیم پزشکی آثار آزار و اذیت جنسی را تأیید کرد.

با تأکید رئیس دستگاه قضا مبنی بر رسیدگی فوری به جنایت اخیر پارس‌آباد مغان، اقدامات قضائی در این زمینه شتاب بیشتر گرفت. امین جباری  وکیل خانواده آتنا در حاشیه دادگاه غیرعلنی پرونده آتنا اصلانی که روز گذشته برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متهم پرونده آتنا یک جنگ روانی را آغاز کرده است و سعی دارد از چنگال قانون فرار کند؛ اما باور ما این است که او امروز محکوم خواهد شد. او گفت: طبق قانون، انکار بعد از اقرار مقدور نیست و قاتل در اظهارات قبلی خود به دو قتل دیگر نیز اعتراف کرده است که مدارک به حد کافی علیه او وجود دارد. وکیل خانوادگی آتنا اصلانی افزود: اگر محکومیت متهم، اعدام به دلیل تجاوز به عنف باشد، نیازی به پرداخت دیه وجود ندارد و حکم اعدام قطعی خواهد بود.

اظهارات پدر آتنا قبل از اولین جلسه دادگاه

بهنام اصلانی، پدر آتنا، قبل از آغاز جلسه دادگاه قاتل دخترش به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بنده نه‌تنها موافق اعدام قاتل در ملأعام هستم، بلکه باید قاتل را سنگسار و دستی که به کودک من تعدی کرده را قطع کنند. وی با بیان اینکه قتل دختر خردسالش حادثه‌ای تلخ و فراموش‌نشدنی برای وی و خانواده‌اش و حتی مردم پارس‌آباد است، خواستار اشد مجازات برای قاتل شد. پدر آتنا اصلانی توصیه خود به خانواده‌هایی که فرزند کوچک دارند را این‌طور عنوان کرد که خانواده‌ها از کودکان، به‌ویژه دختربچه‌ها مراقبت کنند. اصلانی با بیان اینکه روند رسیدگی به پرونده قتل دخترش طولانی بوده و تاکنون باید حکم صادر می‌شد، اضافه کرد: انتظار ما اشد مجازات برای قاتل است. وی همچنین درخصوص موضوع پرداخت نصف دیه برای قصاص قاتل افزود: مردم پارس‌آباد برای حمایت از ما اعلام آمادگی کرده‌اند. اصلانی درخصوص شایعات دریافت حمایت‌های نقدی از برخی اشخاص نیز اضافه کرد: چنین موضوعی صحت ندارد و تاکنون ریالی از کسی نگرفته‌ام.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها