کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازار آهن در بدترین شرایط ممکن قرار دارد


کد خبر : ۳۹۶۹۳دوشنبه، ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۳:۴۸۶۷۴۶ بازدید

طبق شواهد و آمارهای بدست آمده از وضعیت بازار آهن، می‌توان نتیجه گرفت که هماکنون بازار آهن در بدترین شرایط قرار دارد. باری دیگر بازار آهن ...
بازار آهن در بدترین شرایط ممکن قرار داردبازار آهن در بدترین شرایط ممکن قرار دارد

آهن‌پرایس- طبق شواهد و آمارهای بدست آمده از وضعیت بازار آهن، می‌توان نتیجه گرفت که هماکنون بازار آهن در بدترین شرایط قرار دارد. باری دیگر بازار آهن در خاموشی و بی تحرکی قرار گرفته است. در سال گذشته، در یک دوره طولانی مدت شاهد همچین وضعیتی در بازار بودیم. منظور از سکوت و خاموشی بازار، عدم خرید و فروش و افت شدید در معاملات و میزان تقاضا می باشد. امری که در نهایت موجب می شود خریدارن دست از خرید بکشند و فقط امیدوارانه منتظر روز های آتی باشند و فروشندگان نیز به امید کسب سود بیشتر و یا نگرانی از وضعیت آینده ی بازار اقدام به بستن فروش کنند. 

در اکثر نقاط مختلف ایران، شاهد بی تحرکی زیادی در بازار آهن هستیم. بدین گونه که فقط هر روز آهن فروشان کرکره های مغازه خود را بالا می دهند و پایان روز بدون فروشی می بندند. چنین شرایطی در پاییز و زمستان سال گذشته نیز اتفاق افتاده بود. اما نکته جالبی که وجود دارد این است که در آن روز ها بازار اهن در یک حالت ثابت و بدون افزایش و کاهش و نوسان بود. اما در شرایط کنونی بازار، به دلیل نوسان های زیاد و شیب قیمت که بطور لحظه ای بیشتر می شوند بازار در حالت خاموشی قرار گرفته است. به همین دلیل است که عنوان شده هم اکنون بازار اهن در بدترین شرایط قرار دارد زیرا شیب قیمت ها قدرت خرید را از مردم گرفته است و باعث شده تا حتی عرضه کنندگان آهن آلات نیز نتوانند تخفیف بدهند.

هرچند که شاهد افزایش ساخت و ساز ها نیستیم و برسی ها نیز حاکی از آن است که همچنان بساز و بفروش ها قصد ساخت و ساز مجدد را ندارند، اما نمیتوان علت افزایش قیمت ها فقط یک جو زود گذر در بازار دانست. زیرا قیمت آهن و فولاد در سطح جهانی افزایش یافته است. علاوه بر آن قیمت سنگ آهن نیز افزایش داشته است. همچنین لازم به ذکر است که سیاست های وضع شده اخیر از سوی آمریکا و اروپا، در ارتباط با افزایش تعرفه های وارداتی را بی تاثیر دانست.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها