کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پروژه بزرگ زیمنس برای تولید انرژی بادی در ترکیه


کد خبر : ۳۹۳۲۴شنبه، ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۷:۰۴۱۵۷۳ بازدید

مناسبات ترکیه و آلمان به شدت دچار تنش است. دولت آلمان به شهروندان خود توصیه کرده است که ترکیه سرمایه‌گذاری نکنند، ولی کمپانی زیمنس ...
پروژه بزرگ زیمنس برای تولید انرژی بادی در ترکیهپروژه بزرگ زیمنس برای تولید انرژی بادی در ترکیه

مناسبات ترکیه و آلمان به شدت دچار تنش است. دولت آلمان به شهروندان خود توصیه کرده است که ترکیه سرمایه‌گذاری نکنند، ولی کمپانی زیمنس بی‌اعتنا به این توصیه راه خود را می‌رود.

به گزارش رسانه‌های ترکیه، کمپانی آلمانی − ترکی زیمنس و Türkerler-Kalyon با ارائه کم‌ترین قیمت بهای تولید برق، یعنی ۳،۴۸ دلار برای کیلووات در ساعت، برنده مناقصه‌ای شد که قرار است در پنج منطقه ترکیه توربین‌های بادی با توان تولید ۱۰۰۰ مگاوات بسازند. بر اساس این طرح، زیمنس کارخانه‌ای برای تولید انرژی بادی راه‌اندازی می‌کند. بنا بر مناقصه  ۸درصد کارکنان کارخانه باید ترک باشند.

این کمپانی باید یک میلیون دلار سرمایه‌گذاری کند. با این سرمایه‌گذاری باید سالانه سه میلیارد کیلووات برق در ساعت تولید شود که برق یک میلیون و ۱۰۰هزار نفر را تامین می‌کند.

در این مناقصه که در چند مرحله انجام شد، چهار شرکت آلمانی، چندین شرکت چینی، دانمارکی و آمریکایی با شرکایی از ترکیه رقابت کردند. این پروژه بخشی از طرح عظیم ترکیه برای تامین برق از انرژی‌های تجدیدپذیر است.

تصمیم به برگزاری این مناقصه درست زمانی گرفته شد که مناسبات ترکیه و آلمان دچار تنشی شدید است. اواخر تیر امسال دادگاهی در ترکیه حکم بازداشت شش فعال حقوق بشر را به اتهام حمایت از یک سازمان تروریستی صادر کرد که یکی از آن‌ها پتر اشتویتنر، فعال حقوق بشر آلمانی در استانبول بود. قبل از او هم، دنیز یوجل، روزنامه‌نگار آلمانی ترک تبار روزنامه "دی ولت"، با اتهامی مشابه به زندان افتاده بود.

هفته‌نامه‌ معتبر آلمانی "دی تسایت" پنج‌شنبه (۲۹ تیر / ۲۰ ژوئیه) گزارش داده بود که دولت ترکیه شرکت‌ها و بعضی افراد را در آلمان به حمایت از تروریسم متهم کرده و فهرستی از این شرکت‌ها و افراد را به اداره فدرال پلیس جنایی در آلمان (BKA) تحویل داده است.

این اقدامات ترکیه واکنش شدید وزیر خارجه آلمان را به همراه داشت. زیگمار گابریل به شهروندان و حتی گردشگران آلمانی توصیه کرد که به ترکیه سفر نکنند. او هم‌چنین گفت که آلمان در نظر دارد در باره تضمین‌های دولتی برای سرمایه‌گذاران آلمانی در ترکیه بازنگری کند، زیرا "نمی‌توان به هیچ‌کس پیشنهاد سرمایه‌گذاری در کشوری را داد که تضمین حقوقی در آن وجود ندارد".

با این همه سود این پروژه برای شرکت زیمنس احتمالا بیشتر از "تهدید"های آن است. حجم معاملات زیمنس در سه ماهه سوم سال جاری میلادی نسبت به سال قبل ۸درصد افزایش یافته و به ۲۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورو رسیده است. سود خالص این شرکت نیز رشدی ۷درصدی داشته و معادل یک میلیارد و پانصد میلیون یورو بوده است.
مدیران زیمنس گفته‌اند که با وجود همه این‌ ارقام، قراردادهای این شرکت در زمینه انرژی با کاهشی ۶درصدی به ۱۹میلیارد و هشتصد میلیون دلار رسیده است. جو کزر، مدیر عامل زیمنس گفته است که با این نوع قراردادها در چشم‌انداز سال ۲۰۲۰ آینده‌ای عالی در سال آینده در برابر این شرکت است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها