کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پارادوکس حقوق یک میلیونی و بازپرداخت 700 هزار تومانی وام مسکن!


کد خبر : ۳۹۲۴۸جمعه، ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱:۳۵۱۳۰۲ بازدید

عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به افزایش چشم گیر خرید و فروش خانه های نقلی و قدیمی ساز در کشور، گفت: تسهیلات دهی ناکارآمد بانک ...

عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به افزایش چشم گیر خرید و فروش خانه های نقلی و قدیمی ساز در کشور، گفت: تسهیلات دهی ناکارآمد بانک ها توان خرید خانه را از بسیاری از مردم سلب و بازار اجاره نشینی را داغ کرده است.

سیداحسن علوی  با اشاره به افزایش ساخت و ساز در سال های اخیر، گفت: همسو با افزایش ساخت و ساز، تعداد خانه های لوکس نیز بیشتر شده، در حالی که نیاز اغلب جامعه به خانه های کوچک و ارزان است.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در سال های اخیر تمایل به خرید خانه های ارزان و کوچک و حتی قدیمی ساز رو به افزایش است، تصریح کرد: همزمان با کاهش قدرت خرید مردم، اقشار متوسط و ضعیف جامعه برای رهایی از اجاره نشینی نسبت به اخذ وام و خرید خانه های کوچک و قدیمی اقدام کرده اند.


ناکارآمدی تسهیلات مسکن عامل تمایل به خرید خانه های نقلی و قدیمی ساز

وی با تاکید بر اینکه رقم تسهیلات مسکن و همچنین نرخ سود و زمان بازپرداخت آن عامل مهمی برای انتخاب خانه های کوچک و قدیمی ساز از سوی اقشار متوسط و ضعیف جامعه است، افزود: دولت باید نسبت به پرداخت یارانه به بخش مسکن اقدام کند، زیرا در حال حاضر با ادامه وضعیت فعلی قدرت خرید مردم برای خرید خانه هر روز کمتر می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه پرداخت یارانه به مسکن به معنی پرداخت مستقیم پول و منابع مالی نیست، تصریح کرد: اینکه دولت بازنگری در رقم تسهیلات مسکن و همچنین نرخ سود و زمان بازپرداخت وام ها داشته باشد به مثابه پرداخت یارانه به این بخش است.

وی ادامه داد: در حال حاضر، بازپرداخت 700 هزار تومانی تسهیلات مسکن برای کارمندی که نهایتاً یک میلیون تومان حقوق دریافت می کند منطقی نیست که این مهم خود عاملی برای افزایش تقاضا برای اجاره نشینی و افزایش نرخ اجاره ها نیز می شود.


ضرورت تسریع در ارایه طرح جامع مسکن

علوی با تاکید بر ضرورت ارایه طرح جامع مسکن از سوی دولت، افزود: تسریع در ارایه این طرح برای توجه به اقشار آسیب پذیر جامعه لازم است، زیرا در حال حاضر در کشور قریب به 500 هزار خانوار ضعیف از لحاظ مالی داریم که هیچ قدرتی برای خرید سرپناه ندارند، در حالی که اگر طرح جامع مسکن ارایه شود به طور حتم برنامه ای برای خانه دار شدن این اقشار رونمایی می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر ضرورت افزایش نگاه حمایتی دولت به بخش مسکن به ویژه برای اقشار آسیب پذیر جامعه، تصریح کرد: دولت باید با استفاده از تجربیات موفق همچون طرح اجاره به شرط تملیک تقاضا و عرضه را در بازار مسکن با هم همسو کرده و از رشد بی رویه نرخ ها جلوگیری کند.

وی با اشاره به عامل دیگری که به افزایش نرخ مسکن منجر شده است، گفت: در حال حاضر بر هم خوردن تعادل عرضه و تقاضا در نتیجه افرایش خانه های خالی و لوکس گرانی را به بازار مسکن تزریق کرده و تا زمانی که این خانه ها به مثابه سرمایه تلقی شوند امیدی به این بازار نیست.


خانه های خالی باید در مدار مصرف قرار بگیرد

علوی ادامه داد: یکی از راهکارهای تعادل بخشی به قیمت ها در بازار مسکن و اجاره بها وارد کردن خانه های خالی و لوکس به مدار مصرف است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در سال های اخیر در نتیجه وضعیت فعلی مسکن بسیاری از صنایع مرتبط با این بخش تعطیل شده و بیکاری گسترده ای در جامعه ایجاد شده است، از این رو لازم است دولت برنامه ضربتی در حوزه مسکن ارایه کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها