کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اوپل رسماً زیرمجموعه گروه پژو-سیتروئن شد


کد خبر : ۳۹۲۴۷جمعه، ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲:۱۷۱۶۴۳ بازدید

در ماه مارس گذشته اعلام شد که جنرال موتورز طی معامله‌ای بخش اروپایی خود یعنی اوپل و واکسهال را به گروه فرانسوی پژو-سیتروئن یا ...
اوپل رسماً زیرمجموعه گروه پژو-سیتروئن شداوپل رسماً زیرمجموعه گروه پژو-سیتروئن شد

پدال- در ماه مارس گذشته اعلام شد که جنرال موتورز طی معامله‌ای بخش اروپایی خود یعنی اوپل و واکسهال را به گروه فرانسوی پژو-سیتروئن یا PSA فروخته است؛ اما انتقال یک خودروساز بزرگ از زیر چتر یک گروه خودروسازی به گروه خودروسازی دیگر، یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد به‌گونه‌ای که روند انتقال کامل اوپل به PSA پنج ماه به طول انجامید. بدین ترتیب، اوپل که از سال 1929 به تملک جنرال موتورز درآمده بود، حالا رسماً به گروه PSA پیوست؛ یعنی گروهی که تا پیش‌ازاین شامل برندهای پژو، سیتروئن و دی‌اس می‌شد اما حالا با خرید اوپل و واکسهال، تعداد برندهای آن به پنج شرکت افزایش یافته است؛ بنابراین حالا PSA پس از گروه فولکس‌واگن، بزرگ‌ترین گروه خودروسازی اروپا محسوب می‌شود.


مدیرعامل اوپل آقای «Michael Lohscheller» در این رابطه گفته است:

«این یک روز تاریخی برای ما است. ما افتخار می‌کنیم که به گروه PSA ملحق شده‌ایم و بعد از 88 سال با جنرال موتورز، حالا فصل جدیدی در تاریخ اوپل باز شده است. ما همچنان مسیر خود را جهت ارائهٔ فناوری «made in Germany» برای همهٔ مردم ادامه می‌دهیم».

PSA به‌عنوان دومین خودروساز بزرگ اروپا هم‌اکنون 17 درصد از بازار این قاره را در اختیار دارد. بزرگ‌ترین سهامداران این گروه خودروسازی نیز خانوادهٔ پژو، دولت فرانسه و شرکت چینی دانگ‌فنگ هستند که هرکدام سهمی معادل 13.68 درصد از سهام گروه PSA را در اختیار دارند.

رئیس گروه خودروسازی PSA آقای «کارلوس تاوارس» نیز در رابطه با این معامله گرفته است:

«ما امروز شاهد تولید یک قهرمان اروپایی واقعی هستیم. پس از این انتقال، اوپل آلمانی باقیمانده و واکسهال بریتانیایی باقی خواهد ماند. این دو برند تناسب کاملی با برندهای موجود ما یعنی پژو، سیتروئن و دی‌اس دارند».

رئیس جنرال موتورز آقای «Dan Ammann» نیز دراین‌باره اذعان داشته است:

فروش اوپل یکی دیگر از گام‌های جسورانهٔ جنرال موتورز است برای اینکه غول آمریکایی را قادر سازد تا منابع خود را روی فرصت‌های بهتری متمرکز کند. همچنین ما رهبری فنی و تجاری خود را نیز در آینده گسترش خواهیم داد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها