کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بحران اوکراین تاثیری بر قیمت طلا و نقره دارد؟


کد خبر : ۳۹۲۴سه شنبه، ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۳:۴۵۱۲۲۰۲ بازدید

برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که روند صعودی قیمت طلا ارتباط چندانی به تحولات مربوط به روسیه و اوکراین و تشدید تنش در روابط روسیه و غرب ندارد.

برخی کارشناسان اقتصادی معتقدند بر خلاف نظر رایج و مرسوم در بازار جهانی طلا که افزایش قیمت این فلز زرد را به تحولات اخیر روسیه و اوکراین نسبت می دهند این بحران تاثیر چندانی بر قیمت طلا نداشته و نمی تواند در هفته های آینده نیز تاثیر زیادی بر روند تحولات قیمت طلا داشته باشد.

بر اساس این گزارش اگر از سرمایه گذاران بین المللی در خصوص علت اصلی افزایش قیمت طلا سئوال کنید شاید تعداد زیادی از آنها بحران روسیه و اوکراین را عامل اصلی این مساله بدانند و متاسفانه علت واقعی افزایش قیمت طلا را فراموش کرده اند.

در واقع روند صعودی قیمت طلا دو ماه پیش زمانی آغاز شد که بحران روسیه و اوکراین هنوز شروع نشده بود. بحران روسیه و اوکراین شاید تنها یک تا دو روز بر بازارهای جهانی تاثیرگذار بوده است. 

برخی تحلیلگران اقتصادی و رسانه های خبری جهان نیز موجب تشدید این گمانه زنی ها شده اند. در خصوص بحران سوریه نیز چنین احتمالات و فرضیه هایی مطرح شد ولی نادرستی آن به سرعت مشخص گردید. 

به نظر می رسد مهمترین عامل تاثیر گذار بر قیمت طلا در شرایط کنونی وضعیت اقتصادی آمریکا و محرک پولی فدرال رزرو خواهد بود



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها