کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بورس تهران در پایان معاملات روز سه‌شنبه چگونه گذشت؟


کد خبر : ۳۹۱۴۱سه شنبه، ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴:۵۹۵۹۱ بازدید

معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی نظاره‌گر تداوم روند اصلاح قیمتی در نمادهای معاملاتی پیشرو بودند که با وجود غلبه عرضه سهام از ...

معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی نظاره‌گر تداوم روند اصلاح قیمتی در نمادهای معاملاتی پیشرو بودند که با وجود غلبه عرضه سهام از سوی معامله‌گران حقیقی اما حقوقی‌ها بازیگر بی‌سروصدای بازار در جمع‌آوری سهم‌های ارزان قیمت بودند.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه دهم مرداد ماه 96 با کاهش 117 واحدی روی رقم 81 هزار و 415 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 7  واحدی عدد 17 هزار و 810 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 87 واحدی به رقم  89 هزار و 808  واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما  در حالی با کاهش 93 واحدی به رقم  57 هزار و 110  واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 195 واحدی عدد  177 هزار و 116 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 4 واحدی به رقم 933 واحد رضایت داد.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های پالایش نفت بندر عباس با 42 واحد ،کشتیرانی ج.ا.ا با 34 واحد و پالایش نفت اصفهان با 17 واحد کاهش بیشترین تاثیرمنفی را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پرداخت با 23 واحد ، سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با 16 واحد و گروه صنعتی پاکشو با 14 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 206 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 692 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 48 هزار و 183  نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های ریل‌پرداز سیر، ذوب‌آهن اصفهان، مجتمع صنعتی آرتاویل‌تایر، شیرین دارو و حق تقدم خرید سهام آن از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های تاپیکو، اوراق اختیار فروش تبعی تاپیکو، قراردادهای اختیار خرید و فروش سهام تاپیکو، بازرگانی و تولیدی مرجان‌کار، حق تقدم خرید سهام پتروشیمی شازند متوقف شدند.

امروز همچنین 5.07 درصد از سهام سیمان خوزستان از سوی شرکت عمران و توسعه شاهد به صورت یکجا و نقد یا اقساط به قیمت پایه هر سهم 390 تومان روانه میز فروش بورس تهران شد که در نهایت از سوی یک معامله‌گر حقوقی خریداری شد.

امروز همچنین در بازار معاملات بلوکی بیش از 131 میلیون سهم صنایع پتروشیمی تخت جمشید از سوی یک فروشنده حقیقی به خریدار حقوقی واگذار شد.

به گزارش فارس، امروز در بازار 2 بورس تهران 160 میلیون سهم کشتی‌رانی ج.ا.ا به ارزش بیش از 53 میلیارد تومان کد به کد شد. در پتروشیمی شازند اما امروز 80 میلیون سهم به ارزش بیش از 16 میلیارد تومان کد به کد شد.

همچنین کمتر از 31 میلیون سهم پلی‌اکریل ایران به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان به کدهای انتقالی سهامدار عمده انتقال یافت. در پتروشیمی زاگرس نیز اندکی بیش از یک میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان کد به کد شد.

بر اساس این گزارش، امروز بورس تهران در حالی زیر سایه عرضه‌ کنندگان حقیقی بازار سهام شاهد عقب‌گر نماگرهای منتخب خود بود که در گروه‌های پیشرو برخی حقوقی‌ها با استفاده از فرصت به وجود آمده به دنبال جمع‌آوری سهام به ویژه در محدوده صفر تابلو بودند.

امروز در گروه پالایشی‌ها؛ پالایش نفت بندرعباس با معامله‌ای بیش از 2 میلیون سهمی به کار خود پایان داد که روندی متعادل در معاملات این سهم هر زمان با تحرک پرتعداد معامله‌گران اغلب حقیقی و حقوقی مواجه بود.

در بازار بدهی نیز امروز اوراق خزانه در حالی با تحرک معامله‌گران اغلب حقوقی مواجه شد که بازدهی مؤثر اوراق سخاب در بازار خارج از بورس باعث شده تا بی‌انضباطی مالی به رهبری صندوق‌های با درآمد ثابت به اوج خود برسد. در عین حال داغ‌تر شدن بازار گمانه‌زنی‌ها برای انتخاب وزرای جدید در کابینه دولت دوازدهم در حالی به اوج خود رسیده که گزینه‌های منتخب برای وزارت اقتصاد در تازه‌ترین گمانه‌زنی‌ها به رئیس کنونی گمرک ایران رسیده است.

امروز بازار سهام بازاری کم‌حجم و متعادل بود که اصلاح قیمت سهام همزمان با غلبه عرضه‌کنندگان اغلب حقیقی بر خریداران اغلب حقوقی به درجا زدن نماگر منتخب بورس منتهی شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها