کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

محمد علی نجفی در یک قدمی صندلی شهرداری تهران


کد خبر : ۳۹۱۱۰دوشنبه، ۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۵:۵۵۳۰۵۷ بازدید

با اعلام پذیرش نامزدی شهردای تهران از سوی محمد علی نجفی و اجماع شورای جدید پایتخت، انتخاب او قطعی به نظر می‌رسد. حسین مرعشی ...
محمد علی نجفی در یک قدمی صندلی شهرداری تهرانمحمد علی نجفی در یک قدمی صندلی شهرداری تهران

با اعلام پذیرش نامزدی شهردای تهران از سوی محمد علی نجفی و اجماع شورای جدید پایتخت، انتخاب او قطعی به نظر می‌رسد. حسین مرعشی، نامزد دیگر شهرداری تهران اعلام کرده که نجفی در حال تنظیم برنامه خود برای ارائه است.

حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی و یکی از نامزدهای شهرداری تهران، روز یکشنبه (8 مرداد/ 30 ژوئیه) به خبرگزاری ایسنا گفت که محمد علی نجفی نامزدی سمت شهرداری تهران را پذیرفته و اکنون در حال تنظیم برنامه خود برای ارائه به شورای شهر است.

اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای شهر که هم‌زمان با انتخابات ریاست جمهوری در روز ۲۹ اردیبهشت‌ماه برگزار شد، تمامی ۲۱ کرسی شورای شهر تهران را از آن خود کردند.

اصول‌گرایان اکثریت را در شورای چهارم شهر تهران، همچون دوره‌های دوم و سوم، در اختیار داشتند. محمود احمدی‌نژاد در شورای دوم شهر تهران به عنوان شهردار پایتخت انتخاب شد و پس از رسیدن او به مقام ریاست جمهوری، محمدباقر قالیباف در سال ۱۳۸۴ بر مسند شهرداری تهران نشست. قالیباف نیز خود در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ و ۹۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده بود.

روز ۲۸ تیرماه سال جاری از میان نامزدهای تصدی سمت شهرداری تهران، نام ۷ نفر به عنوان نامزدهای نهایی اعلام شد. از میان این هفت نفر محمد‌علی نجفی با ۲۱ رأی و حسین مرعشی با ۲۰ رأی بیشترین آرا را به خود اختصاص دادند و الهه کولایی ۱۶ رأی، محمدعلی افشانی ۱۴ رأی، حبیب‌الله بیطرف ۱۲ رأی، محمد شریعتمداری ۱۱ رأی و محسن مهرعلیزاده ۹ رأی به دست آوردند. بدین ترتیب نجفی توانست آرای تمام اعضای شورای منتخب را کسب کند.

نجفی از وزیران پیشنهادی روحانی در دولت یازدهم برای پست وزارت آموزش و پرورش بود، اما مخالفان‌اش او را "حامی فتنه" خواندند و مجلس با اختلاف یک رأی با قرار گرفتن او در رأس این وزارتخانه مخالفت کرد. محمد‌علی نجفی از بنیان‌گذاران حزب کارگزاران سازندگی، از جمله سمت‌های مشاور امور اقتصادی رئیس جمهوری، سرپرستی سابق وزارت علوم، وزارت آموزش و پرورش در دولت هاشمی رفسنجانی و ریاست سازمان برنامه و بودجه دولت خاتمی را در کارنامه خود دارد.

شهردار پایتخت با نظر اعضای شورای شهر انتخاب شده و پس از آن به وزارت کشور معرفی خواهد شد. با توجه به اجماع کامل شورای جدید پایتخت بر سر محمدعلی نجفی، انتخاب او در مقام شهردار تهران قطعی به نظر می‌رسد.

حسین مرعشی که پس از نجفی بیشترین آرای اعضای شورای جدید را به خود اختصاص داده، پیش‌تر گفته بود در صورت جدی شدن گزینه نجفی، از رقابت کنار خواهد رفت.

خبرگزاری ایسنا نیز روز دوشنبه ۹ مرداد نوشت، تنها دو "احتمال یا اتفاق" می‌تواند جلوی شهردار شدن نجفی را بگیرد: «یکی انصراف خود او به هر دلیل −از جمله حجم بالای بدهی‌ها یا دریافت نکردن تضمین‌های کافی برای حمایت دولت− است و دیگری دریافت احتمالی پیام‌های منفی از جانب دستگاه‌هایی که همکاری یا حمایت آنها را برای مدیریت شهری لازم می‌داند».

نجفی در آخرین واکنش به خبرهای منتشره درباره خود گفته است: «من همانند سایر کاندیداهای شهرداری، برنامه‌های خود را تقدیم شورا خواهم کرد و اگر تشخیص اعضای شورا بر خدمت من در مدیریت شهری باشد، حتما در مورد مسائل شهر تهران با مردم سخن می‌گویم».



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها