کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تفاوت نجومی املاک در شمال و جنوب تهران


کد خبر : ۳۹۱۰۱دوشنبه، ۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲:۲۹۲۴۳۷ بازدید

عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: فاصله طبقاتی زیاد بین مردم متراژی کمتر از 20 متر از یک خانه در شمال تهران را معادل با یک واحد مسکونی در جنوب شهر کرده است.

محمد دامادی با اشاره به افزایش تمایل قشر اعظمی از جامعه به اسکان در خانه های نوساز شده در بافت های فرسوده، گفت: با توجه به کاهش قدرت خرید مردم در سال های اخیر و ناتوانی در خرید خانه های نوساز به علت حباب قیمتی تمایل به اسکان در بافت فرسوده و خرید و فروش واحدهای قدیمی ساز افزایش یافته است.

نماینده مردم ساری و میاندورد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه روند خرید مسکن در سال های اخیر از سوی قشر متوسط و ضعیف جامعه سخت شده است، تصریح کرد: با توجه به گران بودن واحدهای نوساز نسبت به واحدهای قدیمی ساز اقبال برای خرید این نوع واحدها بیشتر شده، اما باید بدانیم بافت های فرسوده و قدیمی ساز به اندازه کافی ایمن نبوده و مشکلات عدیده ای را می توانند رقم بزنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر ضرورت ریل گذاری دولت برای تسهیل شرایط خانه دار شدن مردم، افزود: باید سیاست گذاری های دولت به سمتی باشد که بتوانیم واحدهای نوساز را به صورت گسترده با قیمت مناسب در دسترس مردم قرار بدهیم، زیرا در غیر این صورت افزایش اجاره نشینی و حتی اسکان در بافت های ناکارآمد شهری بیشتر می شود.
 

عمر مفید ساختمان ها نوساز در ایران 25 سال است

وی با تاکید بر اینکه عمر مفید ساختمان های نوساز در ایران اغلب 25 سال است، افزود: متاسفانه با توجه به شرایط کنونی و فاصله طبقاتی زیاد بین مردم گاهی متراژی کمتر از 20 متر از یک خانه در شمال تهران معادل با یک واحد مسکونی در جنوب شهر است.

دامادی با بیان اینکه فاصله طبقاتی زیاد دلیل گرایش قشر متوسط و ضعیف جامعه به خرید واحدهای فرسوده و اسکان در آن ها است، گفت: در شرایط فعلی دولت باید تهیه مسکن ارزان نه به شکل مسکن مهر که ایده خوبی بود اما در عمل ایرادات بسیاری داشت را در دستور کار قرار دهد تا علاوه بر اینکه مردم بتوانند در واحدهای نوساز و ایمن اسکان داشته باشند بتوانند صاحب خانه شوند.

وی ادامه داد: ارایه تسهیلات ارزان، ورود بخش خصوصی به ساخت مسکن انبوه و همچنین کاهش هزینه های ساخت، تنظیم قیمت زمین و سیاست گذاری های این چنینی می تواند به افزایش قدرت خرید مردم برای اسکان در خانه های نوساز منجر شود.

دامادی با بیان اینکه افزایش ساخت و ساز مسکن رونق اقتصادی را در پی دارد، گفت: دولت برای خروج از وضعیت فعلی بازار مسکن که بسیاری از مشاغل را در رکود درگیر کرده باید بتواند برنامه ارایه کند.


تخلفات ساختمانی که از زیر ذره بین شهرداری ها می گذرد عامل کاهش عمر مفید سازه ها

وی با اشاره به عوامل موثر در کاهش عمر مفید ساختمان در کشور، افزود: عوامل متعددی در این زمینه دخیل است اما مهم ترین آن ها  نوع ساخت، کیفیت مصالح، نحوه نظارت و همچنین وجدان کاری و عوامل غیرفنی در بحث ساختمانی است که متاسفانه بسیاری از واحدهای نوساز را در کشور به بافت های مشابه فرسوده تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: تخلفاتی که در ساخت و سازها با وجود شهرداری ها صورت می گیرد از عوامل مهم کاهش عمر مفید ساختمان نوساز در کشور است که ضعف نظارت ها این موضوع را تشدید کرده است.

دامادی افزود: در سازه فلزی کیفیت جوش و نوع الکترود مورد استفاده در کیفیت نهایی ساختمان تاثیر گذار است از این رو لازم است تمامی مراحل ساخت و ساز مورد آزمایشات منظم قرار بگیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: افزایش عمر مفید ساختمان ها و همچنین کمک به رشد قدرت خرید مردم دو عامل مهمی است که در تعامل دولت و مجلس برای رفع معضل مسکن در کشور باید مورد پیگیری واقع شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها